NilsiT Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) For en uke siden fikk jeg aktivert SLI, trodde alt var bra helt til jeg spillte Team Fortress 2, det hang seg opp, bildet låste seg bare helt, og tenkte at det var sikkert bare et engangstilfelle, men det viser seg at bilde låser seg i alle spill jeg spiller, utenom Age of Empires Crysis, Team Fortess 2, Day of Defeat henger bildet seg i alle fall opp på.... Dette var ikke noe problem før jeg satte i et skjermkort nummer 2... Noen som har opplevd det samme? eller som i alle fall kan prøve å hjelpe meg med å finne ut av problemet? Specs: xfx 780i sli 2x asus 8800GT 1GB Crucial ballistix 4x1GB 1066Mhz memory TT Toughpower 750W Intel C2D E6850 windows XP 32-bit(oppgraderer til vista 64-bit snart) Endret 14. mars 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 *BUMP* Skal på TG, så noe måtte jo gå galt:P Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Vet ikke om det hjelper men jeg hadde noe lignende med mitt Crossfire oppsett når jeg satte igang det i første omgang. Jeg fant ut at problemet var skjermkortet som ikke var helt bra, jeg plukket ut mine Radeon kort og stokket om på dem, det vil si at jeg satte det siste kortet i port 1 og lot det andre ligge utenfor og prøvde å spille. Gikk rett i dass og hele maskinen frøs seg fast når jeg prøvde det, byttet om på kortene til det 3850 kortet jeg hadde før jeg gikk over til Crossfire og prøvde å kjøre spill på det, joda da funket det. Konklusjonen var at straks kort nr 2 kom inn i maskinen så var problemet der, sendte det i retur til Komplett og fikk ett nytt og da var jeg tilbake i Crossfire. Kan hende du også har ett defekt skjermkort, du kan jo prøve å gjøre som meg og eliminere det i allefall. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) jeg har prøvd det nå, begge ser ut til å fungere helt normalt... merkelig... Skulle tro at psu'en ikke takla det, fordi den låser seg under grafikk som i crysis TF2 og day of defeat og sånt, men bare når begge kortene kjører i SLI, men den skulle greie det... har en TT Toughpower 750W og tror den gir nok strøm til skjermkortene.... Edit: Antar at det ikke er et varmeproblem, siden feilen kommer så tidlig etter jeg har startet å spille(etter 1-8 min. med spilling)... Har 2 asus kort med en stock kjøler enn de fleste andre 8800gt kort som visstnok skal holde lavere temperaturer... selv om det ene kortet ligger helt nedtil PSU så er vel ikke varme skylden, tror jeg... Endret 17. mars 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 *BUMP* noen ideer om hva som kan være lurt å sjekke eller om hva som er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå