poe Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Får den opp, og er fortsatt 4 øyer på terningen. Det har alltid vært 4. Ikke noe feil der. jo det er feil. Pluss på minst to øyne, så har du hva en identisk Nokia hadde fått her på amobil. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg prøver faktisk ikke å være frekk nå, men hva synes du W890i burde få? Se bort i fra denne Amobil/Nokia greia, og hva en identisk Nokia ville fått. Hvilket terningkast gir Poe til W890i? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Poe blir jo sint uansett da når en SE får lavere enn 5 øyne, ihvertfall virker det sånn Lenke til kommentar
poe Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Poe blir jo sint uansett da når en SE får lavere enn 5 øyne, ihvertfall virker det sånn Tror kanskje du burde lese litt av mine poster før du prøver å være morsom. Det er ikke bare SE som får for lav score på testene her på amobil, kontra Nokia. Amobil er rett og slett en fansite for de som foretrekker Nokiatelefoner, og det som gjør det hele suspekt, er måten de prøver å fremstå som nøytrale. For det er de ikke. Det har jeg bevist gjentatte ganger. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Helt ærlig så har jeg lest nok av dine poster poe og det som går igjen er som følger: Du er irritert fordi en SE får terningkast 4 når du mener den burde fått 5 eller 6, noe de fleste andre du diskuterer med er uenige i. Akkurat i denne vurderingen mener jeg W890i burde fått en 5 pga veldig god byggekvalitet på tross av høy pris som ikke lar seg forsvare spesifikasjonsmessig. Grunnene dine for å si dette er stort sett trykkfølsom skjerm, mens ting som høy pris sammenlignet med konkurrentene er noe som går deg hus forbi, samt mangel på edge, elendig videofunksjon etc som har vært et varemerke for SE frem til nylig har betydd null for deg, og du har ikke skjønt hvorfor dette gir trekk i karakterer. At de er en fanstie for nokia er noe stort piss, på noen S60-tester ja, men generelt nei. Hvordan kan de ellers gi K800i\K850i\K610i 6ere mens de fleste andre sider gav disse lavere karakterer? Mens konkurrenter som N73 som de fleste mener er helt på høyde (litt høyere pris og generelt bedre specs) med f.eks K800i får en lavere karakter? Endret 18. mars 2008 av Delavar Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Helt ærlig så har jeg lest nok av dine poster poe og det som går igjen er som følger: Du er irritert fordi en SE får terningkast 4 når du mener den burde fått 5 eller 6, noe de fleste andre du diskuterer med er uenige i. Akkurat i denne vurderingen mener jeg W890i burde fått en 5 pga veldig god byggekvalitet på tross av høy pris som ikke lar seg forsvare spesifikasjonsmessig. Grunnene dine for å si dette er stort sett trykkfølsom skjerm, mens ting som høy pris sammenlignet med konkurrentene er noe som går deg hus forbi, samt mangel på edge, elendig videofunksjon etc som har vært et varemerke for SE frem til nylig har betydd null for deg, og du har ikke skjønt hvorfor dette gir trekk i karakterer. At de er en fanstie for nokia er noe stort piss, på noen S60-tester ja, men generelt nei. Hvordan kan de ellers gi K800i\K850i\K610i 6ere mens de fleste andre sider gav disse lavere karakterer? Mens konkurrenter som N73 som de fleste mener er helt på høyde (litt høyere pris og generelt bedre specs) med f.eks K800i får en lavere karakter? Det finnes ingen regel uten unntak. Disse SE-telefonene du ramser opp bekrefter regelen, men hvilke andre nettsteder du sikter til er jeg litt usikker på. Det er kun Nokia som får forfatterne på amobil til å ta i bruk de virkelig store superlativene. At det iler til et snes Nokia-fans hver gang jeg påpeker dette, er vel snarere et bevis på at min kritikk er berettiget, enn at den er feil. Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige: Det er ikke karaktersettingen Nokia vs SE jeg kritiserer, det er karaktersettingen Nokia vs ALLE ANDRE MOBILMERKER. Nokia blir helt klart favorisert, og de som ikke klarer å se dette, kan prøve å ta av seg Nokiabrillene sine, og se en gang til. P.S Nokia lager, etter min mening, mange fortreffelige telefoner som fortjener høy poengscore i en test. Men de er langt fra så suverene som Amobil prøver å fremstille dem. Og akkurat det finnes det bevis for Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Når du sier det på den måten er vi mer enige, men vil nok fremdeles ikke si at nokia blir favorisert i alle situasjoner, temmelig mange nokia har fått helslakt. Kan illustrere det med et eksempel: De 4 sist testede SE-mobilene fikk snittkarakter på 4,25, gjett hva de siste testede nokiamobilene fikk? Jo 4,25 de og Hva fikk de 4 siste HTC i snitt? Jo 4,25. Hva får samsungs fire siste? 4, og LG får 3,5 så de er de eneste som skiller seg ut Jeg føler ikke at favoriseringen du snakker om er tilstede, den må isfall bli som følger: Endel av SE sine kameramobiler og endel S60 mobiler fra nokia får ufortjent gode karakterer. AV andre sider kan en jo nevne at amobil gav bedre karakter til K850i enn de aller fleste andre. Mobilen.no som du mener er grundige gav N82 6, noe du var uanig i, men stort sett alle andre er enige i. OSv, ting er ikke så svart-hvitt som du gir uttrykk for synes nå ikke jeg. Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Når du sier det på den måten er vi mer enige, men vil nok fremdeles ikke si at nokia blir favorisert i alle situasjoner, temmelig mange nokia har fått helslakt. Kan illustrere det med et eksempel: De 4 sist testede SE-mobilene fikk snittkarakter på 4,25, gjett hva de siste testede nokiamobilene fikk? Jo 4,25 de og Hva fikk de 4 siste HTC i snitt? Jo 4,25. Hva får samsungs fire siste? 4, og LG får 3,5 så de er de eneste som skiller seg ut Jeg føler ikke at favoriseringen du snakker om er tilstede, den må isfall bli som følger: Endel av SE sine kameramobiler og endel S60 mobiler fra nokia får ufortjent gode karakterer. AV andre sider kan en jo nevne at amobil gav bedre karakter til K850i enn de aller fleste andre. Mobilen.no som du mener er grundige gav N82 6, noe du var uanig i, men stort sett alle andre er enige i. OSv, ting er ikke så svart-hvitt som du gir uttrykk for synes nå ikke jeg. Tja, det er vel Nokia prism som drar ned snittet til Nokia. Hvis vi ser på litt flere tester, så blir bildet helt annerledes, nemlig 4,75 til nokia og 4,1 til se. Tar man bort den som scorer høyest og lavest hos begge, blir forskjellen ennå større. Det er en regel her på Amobil at Nokia ofte bikker opp på 5 og anbefalt, mens andre bikker ned til 4, slik at de ikke får anbefalt. Av de 8 siste testede telefoner av henholdsvis SE og Nokia, har hele 6 Nokiatelefoner fått anbefalt, mens SE har 2. Tilfeldig? Neppe. Reklameverdien er stor i å få anbefalt stempel på fremsiden av vg.no. Og jeg skriver da at Nokia lager fortreffelige telefoner, det skulle da bare mangle, og jeg har ingen som helst problemer med å godta at den får 6 hos mobilen.no. For der er de også i stand til å gi toppkarakteren til andre telefoner. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lenke til kommentar
poe Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes heller ikke lydkvaliteten var spesielt god, prøvd diverse walkmanmobiler den siste tiden, men har dessverre ikke blitt imponert over særlig mange av dem. Så jeg snakker ut ifra min erfaring, ikke amobils Som musikktlf vil jeg heller anebfale andre tlfer, men nå er musikk lite viktig for henne så da er den et godt valg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn. Lydkvaliteten er grei og ikke noe mer. Har hatt andre telefoner med mye bedre lyd. Lenke til kommentar
poe Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn. Lydkvaliteten er grei og ikke noe mer. Har hatt andre telefoner med mye bedre lyd. Jaha? Hvilke da? Og mener du muligens at du har hatt telefoner som klarer å spille høyere? Har du sammenlignet lyden med samme headset, samme utgangsefekt, og selvfølgelig uten at du vet hvilke telefon som spiller? Tipper du ikke har gjort det. Tipper at alt annet her, også det amobil skriver, blir synsing, synsing og atter synsing. Det er greit at du som privatperson skriver at du foretrekker lyden fra den eller den modellen, men når amobil, med null kompetanse på området, begir seg ut på noe så omdiskutert, skaper det ene og alene støy og diskusjoner. Mulig det er nettop det amobil ønsker da... Endret 12. mai 2008 av poe Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 For å utdype hva jeg mener poe så er det noe med bassen\diskanten jeg ikke synes stemmer (dette er hva jeg mener, andre kan være godt fornøyde:)), jeg synes den høres kunstig ut, har prøvd med diverse headsett uten at det ble noe særlig bedre. Synes det hørtes bedre ut på eldre modeller som K750i, W810i osv, på de var jeg fornøyd med lydkvaliteten. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Min er faring med lyden er at den enten er ganske svak og pinglete, eller ganske boomy og svulstig. Alt ettersom om en har på den megabass-funksjonen eller ikke. Har ikke sammenlignet med noen andre musikktelefoner, men sikkert skal det værte at lyd kan gjøres bedre; som f.eks. i min Creative Vision:M, som faktisk har en equalizer. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 W800i hadde jo helt ræva lyd. Masse bakgrunnssus. Tror ikke K750i eller W810i var noe bedre på det området. W890i har equalizer, men det er vanskelig å finne en innstilling som passer. Det største problemet med lyden på W890i er at det låter innstengt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn. Lydkvaliteten er grei og ikke noe mer. Har hatt andre telefoner med mye bedre lyd. Jaha? Hvilke da? Og mener du muligens at du har hatt telefoner som klarer å spille høyere? Har du sammenlignet lyden med samme headset, samme utgangsefekt, og selvfølgelig uten at du vet hvilke telefon som spiller? Tipper du ikke har gjort det. Tipper at alt annet her, også det amobil skriver, blir synsing, synsing og atter synsing. Det er greit at du som privatperson skriver at du foretrekker lyden fra den eller den modellen, men når amobil, med null kompetanse på området, begir seg ut på noe så omdiskutert, skaper det ene og alene støy og diskusjoner. Mulig det er nettop det amobil ønsker da... Hva er du for en troll? Forrige mobilen min var BenQ-Siemens EF81 som hadde utmerket telefon, ikke var den reklamert som musikkmobil eller noe. Og jeg snakker god lyd, ikke høy lyd mulig du ikke leste det? Du får kalle hva du vil men er flere andre som er enig med meg om at denne mobilen ikke leverer det man skulle tro, får ikke sammenlignet med den forrige telefonen min da den er borte men har flere mp3 spillere og du hører klart stor forskjell. For meg høres det mer ut som om du synser på at W890i har bra lydkvalitet uten at du kan dokumentere det. Eneste støyen som blir skapt er fra deg og ingen andre. Og jeg vil da regne med at amobil har et viss kompetanse da de hører gjennom lyden på andre mobiler og sammenligner sånn sett. Jeg har utgangspunktet mer tillit til amobil enn en person som begynner å furte hver gang noen finner noe negativt å skrive om SE. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Vi har testet den nyeste, lekreste og tynneste Walkman-mobilen. Les mer Dere er atter en gang på kollisjonskurs med andre som også har testet samme telefon. Også denne gangen går det i disfavør en ikke Nokia-telefon. Dere kunne egentlig lagt ned hele testavdelingen, for den blir mindre og mindre troverdig for hver test dere gjennomfører. Kan jo nevne testen av W910i der dere jamret og klagde over dårlig lydkvalitet. Men i ettertid er denne telefonen blitt kåret til årets musikkmobil i Sverige, og også vunnet en internsajonal pris for årets telefon. Hvis dere ikke klarer å se at dere er partiske i deres vurdering av telefone, så råder jeg dere til å søke ekstern hjelp. Mobile-review som er veldig pro-SE påpekte jo nøyaktig det samme ift lydkvalitet på w910i, noe jeg også er hjertens enig i etter å ha prøvd flere av de siste walkman-tlfene. Jeg liker faktisk lyden bedre på eks W800i enn W910i. W910i ble kåret til årets tlf av en gruppering uten at de skrøt noe av lyden, men mer de generelle egenskapene: <a href="http://www.globalmobileawards.com/winners.shtml#winner_cat3a" target="_blank">http://www.globalmobileawards.com/winners.shtml#winner_cat3a</a> amobil slaktet da vitterlig ikke den heller? Det er bare sutring og jammer fra deg hele tiden poe, det skinner igjennom at du forsvarer SE uansett hvilke tlfer de lager, mener du virkelig at SE ikke lager noen dårlige tlfer? Selv andre som liker SE som meg selv greier å se dette. Om du synes amobil er så tragiske så slutt å lese på siden her da. Det er i seg selv en stor selvmotsigelse at du synes amobil er elendige til å lage tester, men allikevel leser du samtlige av dem Helt enig.. Det er bare mas i fra deg hele tiden Poe.. Du er tidens største Sony Ericsson fanboy og gnåler og gnåler OG gnåler enda mer om at Amobil er så nokia fanboys.. Også klarte du til og med og dra opp tytn2motE90 i denne tråden også.. Vist du er så uenig og amobil er så korrupte hvorfor kan du ikke bare slutte og lese på dette forumet og slutte og lese på amobil sine tester.. Alle disse andre sidene som er så mye bedre i følge deg.. hold deg til dem... Jeg syntes det er bra at noen er litt uenige og stiller spørsmål og ikke tar alt for gitt.. Men jeg syntes du ikke er saklig engang.. du snakker alltid om noe statistikker.. men du viser dem aldri.. Du kommer heller med gode argumenter som:Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn Endret 12. mai 2008 av Cenariuz Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 W890i har equalizer, men det er vanskelig å finne en innstilling som passer. Det største problemet med lyden på W890i er at det låter innstengt. Ah, ja det hadde den jo. Sorry, vet ikke hvordan jeg greide å misse den. Lyden blir jo helt ok, men en kan som sagt ikke benekte at det finnes forbedringspotensiale. Som anmeldelsen sier funker den glimrende som mp3 on the go, men lite mer om en er kresen. Lenke til kommentar
poe Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Da har jeg fått samboeren til å bestille denne, hun er ikke så kresen på lydkvalitet så den holder nok til hennes bruk. Hun ville ha greit kamera og tøft design samt liten innpakning, så satser på hun blir fornøyd Lydkvaliteten er generelt god, så du trenger ikke bekymre deg. At amobil ikke klarer å høre dette, skyldes nok heller at de ikke har tatt ut nokiapluggene fra ørene, før de dytter inn andre plugger. Telefonen har god lyd, og alt annet er blank løyn. Lydkvaliteten er grei og ikke noe mer. Har hatt andre telefoner med mye bedre lyd. Jaha? Hvilke da? Og mener du muligens at du har hatt telefoner som klarer å spille høyere? Har du sammenlignet lyden med samme headset, samme utgangsefekt, og selvfølgelig uten at du vet hvilke telefon som spiller? Tipper du ikke har gjort det. Tipper at alt annet her, også det amobil skriver, blir synsing, synsing og atter synsing. Det er greit at du som privatperson skriver at du foretrekker lyden fra den eller den modellen, men når amobil, med null kompetanse på området, begir seg ut på noe så omdiskutert, skaper det ene og alene støy og diskusjoner. Mulig det er nettop det amobil ønsker da... Hva er du for en troll? Forrige mobilen min var BenQ-Siemens EF81 som hadde utmerket telefon, ikke var den reklamert som musikkmobil eller noe. Og jeg snakker god lyd, ikke høy lyd mulig du ikke leste det? Du får kalle hva du vil men er flere andre som er enig med meg om at denne mobilen ikke leverer det man skulle tro, får ikke sammenlignet med den forrige telefonen min da den er borte men har flere mp3 spillere og du hører klart stor forskjell. For meg høres det mer ut som om du synser på at W890i har bra lydkvalitet uten at du kan dokumentere det. Eneste støyen som blir skapt er fra deg og ingen andre. Og jeg vil da regne med at amobil har et viss kompetanse da de hører gjennom lyden på andre mobiler og sammenligner sånn sett. Jeg har utgangspunktet mer tillit til amobil enn en person som begynner å furte hver gang noen finner noe negativt å skrive om SE. Hvis du hadde fulgt litt med i trådene her på forumet, hadde du fort oppdaget at det er mange som reagerer på amobil sin påstand om dårlig lyd på enkelte SE modeller. Virkelig moro blir det når det kommer for en dag at modeller amobil skryter av, har identisk lydenhet som modeller amobil klager på. At du foretrekker det ene fremfor det andre, er meg helt likegyldig. Og igjen, jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg