Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W890i

Anbefalte innlegg

Nja - så galt er det vel ikke fatt når Amobils testpanel nedverdiger seg til å skrive pent om Samsung-telefoner. Skjønt det skinner jo gjennom at det eneste saliggjørende og en nær-orgasme-opplevelse er jo selvfølgelig Nokia.

Joda, noen er de nok for positive til, men de slakter sannelig noen av dem og ja ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en grunn til at Nokia har 35% av markedet og SE ca. 10%...

Tja, her i Norden er det vel SE som selger mest skal man tro salgstallene fra SE. Nokia nekter jo å slippe salgstall for enkeltmarkeder. I allefall er det ikke noen stor forskjell. Du kan vel heller spørre deg hvorfor amobil så ofte kolliderer med Din Side, Mobilen.no og mobil.se i sine tester. Og _alltid_ i favør Nokia, og i dissfavør andre merker. Hvor stor reklameverdi er det i "anbelfalt"-stemplet på fremsiden av norges desidert største nettavis? Og min påstand har aldri vært at Nokia lager dårlige telefoner, men tvert imot. Men at de totalt sett ligger et hestehode foran andre merker, er rett og slett svada, og propoganda.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg dels enig med poe. Alltid trekker amobil SE for iditiske "mangler" som ikke betyr noe verdens ting, samtidig som de fremhever at andre produsenter(nokia?) har hatt dette i årevis... I dette tilfellet får telefonen skryt for endelig både ha edge og 3g...hvorvidt dette brukes av folk stiller jeg meg skeptisk til. særlig med tanke på at dette ikke er en proff telefon, men heller en telefon rettet mot unge personer.

En annen ting er dette med minijack....Telefonen blir trukket fordi den har en bredere plugg enn det "andre produsenter" har. Hvor brei en plugg er, har jo ingen betydining! det er hvor høy, altså hvor langt ut fra telefonen, pluggen stikker, som har noe å si, å da vil jeg si at vanlig minijack og SE pluggen stikker like langt ut. At man kan operere en fjernkontroll som kan vise mye info samt svarknapp har visst ingen ting å si...

Ang lydkvaliteten...så hvidt jeg har forstått har SE senket volumet på telefonene pga fare for hørselskader...ikke kvaliteten som dere snakker om. Dette gjorde de en gang etter w800...husker ikke helt hvilken telefon som var den første. Poenget mitt er at jeg syns ikke det er riktig å si at det er dårlig lydkvalitet når den egentlig bare er lav. Om telefonen har egen chip for behandling av lyd innebygget har dessverre ingenting å si for hverken kvalitet eller volum da andre begrensninger i en telefon blir flaskehals.

Lenke til kommentar
Du kan vel heller spørre deg hvorfor amobil så ofte kolliderer med Din Side, Mobilen.no og mobil.se i sine tester. Og _alltid_ i favør Nokia, og i dissfavør andre merker. Hvor stor reklameverdi er det i "anbelfalt"-stemplet på fremsiden av norges desidert største nettavis? Og min påstand har aldri vært at Nokia lager dårlige telefoner, men tvert imot. Men at de totalt sett ligger et hestehode foran andre merker, er rett og slett svada, og propoganda.

De kolliderer jo på enkelte SE-tlfer med sine karaktervurderinger og da;) Uten at du kalger over det, eks K850i.

På enkelte områder teknologisk så har de ligget et hestehode foran (ikke nødvendigvis først, men mye flinkere til å implementere ting i en rekke modeller), det kan selv ikke du nekte for, eks 5 MP-kamera, VGA-video, wlan, edge\3g i samme tlf, minnekort, 3,5-utgang osv.

På andre områder som touchscreen, track-ID har SE vært innovatøren osv.

Akkurat pr idag så er de på topp med modeller som N82\N95 8 gb, men SE har jo noen modeller på trappene som blir gode konkurrenter i så måte. Samsung og LG er litt i bakleksa her.

Lenke til kommentar

5 til en telefon til ca 3,5 tusen kr, som ikke har WLAN, ikke har 3,5 mm jack, ikke har autofokus, ikke har meget god lydkvalitet, kun 2" skjerm og ikke noe innebygget minne? Det hadde vel vært mer sensasjon enn denne 4'ern :)

Nokia 5310 koster halvparten så mye. Kutt 3G fra W890i så er de spesifikasjonsmessig like.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Metall og 3G for 1500 kr?

For forbrukerne er 3G sjelden viktig, men at den er i metall bidrar selvfølgelig til eksklusivitetsfaktoren. Men 5310 XpressMusic og W890i gir relativt likt fysisk kvalitetsinntrykk.

SE lager fine telefoner, men fortsetter å ta alt for mye penger for dem.

Lignende eksempel ser vi i W910i og 6500 Slide. W910i har HSDPA, mens 6500 Slide har metalldeksler, 3,2 mp kamera med autofokus, og er over 400 kr billigere enn W910i.

Lenke til kommentar
Metall og 3G for 1500 kr?

For forbrukerne er 3G sjelden viktig, men at den er i metall bidrar selvfølgelig til eksklusivitetsfaktoren. Men 5310 XpressMusic og W890i gir relativt likt fysisk kvalitetsinntrykk.

SE lager fine telefoner, men fortsetter å ta alt for mye penger for dem.

Vel nå har jeg hatt gleden av å lekt meg med begge disse telefonene, og du tar feil når du påstår at 5310 gir samme følelsen av kvalitet som W890i. Og det er egentlig morsomt at amobil forveksler lydkvalitet med volum, da dette er det eldste trikset for å skape en illusjon om god lyd. Et annet velbrukt knep er å farge diskanten en smule. Da vil mange oppfatte lyden som bedre, men kun over korte perioder. Lyden vil etter en stund imidlertid oppfattes som "hard", og man vil ønske å stille ned volumet. Så det er morsomt at amobil går i den eldste fellen av de alle...

Lenke til kommentar
Får den opp, og er fortsatt 4 øyer på terningen.

Det har alltid vært 4. Ikke noe feil der.

Jeg har heller ikke sagt noe at det er feil. Det var bare noen som pønsket på om karakteren skulle bli forandret ettersom de ikke kom inn på siden..

God påske!

Lenke til kommentar
5 til en telefon til ca 3,5 tusen kr, som ikke har WLAN, ikke har 3,5 mm jack, ikke har autofokus, ikke har meget god lydkvalitet, kun 2" skjerm og ikke noe innebygget minne? Det hadde vel vært mer sensasjon enn denne 4'ern :)

Nokia 5310 koster halvparten så mye. Kutt 3G fra W890i så er de spesifikasjonsmessig like.

Skulle likt å se den mobilen i samme størrelse som W890i med slike spesifikasjoner. Nokia kan eks. ikke by på noe lignende. N95 og N82 er jo store beist i forhold.

W890i versus 5310: W890i har mye bedre batteri, mye bedre kvalitetsfølelse og byggkvalitet, 3G og super-3G, noe bedre kamera. Enig at prisen er noe stiv, men å sammenligne en billig og rimelig stygg plastmobil med en elegant og stilig mobil i metall blir feil.

Lenke til kommentar

En ting jeg syns kanskje amobil BØR vurdere testene ut ifra er hva slags segment modellene er segmentert mot.

Karakterene vil isåfall endre seg fundamentalt!

Ja W890i har Walkman branding på seg, men den er først og fremst en design mobil, dernest en musikk mobil.

Jeg er forsåvidt enig at terningkast 4 er helt greit, kanskje en svak 5'er?

SE Walkman modeller, har glimrende SW og UI er meget bra, men lyden trenger å justeres i positivt forstand ifht konkurentene - heldigvis begynner de å adressere dette i kommende W980i og videre fremover med ny HW platform.

Til de av dere som kritiserer amobil sine tester og karakterer, vil jeg si følgende.

Dere sammenlikner denne testen hvor W890i får terningkast 4, og dinside og mobilen.no gir en bedre karakter.

Dette er jo såre enkelt, amobil sine tester er grundigre, og graver man litt ser man forbi et ellers lekkert ytre.

Er enkelt å like de aller fleste modeller en time eller to, men begynner man å bruke den en uke eller tre, ser man lettere svakheter, tenk litt på de når man ser de enkelte testene, noen er tabloide, ander grundigre, som f.eks amobil.

Jeg sier ikke at de er perfekte, men man må sammenlikne utifra kriteriet testen er utført og hvor omfattende de er.

@

Arehei
, ikke sammenlikne en billig badeleke (5310) med W890, W890i ser ekstremt mye bedre ut, synd at XM til Nokia ser så jævlige barnslige ut, HW mtp musikk og lyden har etterhvert blitt bra, hvorfor ødelegge det med et stygt ytre?

Tenker da spesielt på den lekre 6500 slide kontra sin tvillingbror 5610 XM.

Dette er hærverk arehei!!!

Lenke til kommentar
Til de av dere som kritiserer amobil sine tester og karakterer, vil jeg si følgende.

Dere sammenlikner denne testen hvor W890i får terningkast 4, og dinside og mobilen.no gir en bedre karakter.

Dette er jo såre enkelt, amobil sine tester er grundigre, og graver man litt ser man forbi et ellers lekkert ytre.

Er enkelt å like de aller fleste modeller en time eller to, men begynner man å bruke den en uke eller tre, ser man lettere svakheter, tenk litt på de når man ser de enkelte testene, noen er tabloide, ander grundigre, som f.eks amobil.

Jeg sier ikke at de er perfekte, men man må sammenlikne utifra kriteriet testen er utført og hvor omfattende de er.

At amobil sine tester er grundigere enn mobilen.no er svada. Mobilen.no har et poengsystem som ivaretar absolutt alt ved en mobiltelefon, slik at man unngår å synse seg fremt til idiotiske terningkast bygd på personlige preferanser. Forklar oss heller hvorfor Nokia aldri blir trukket for sine feil og mangler, mens andre blir trukket så det svir for bagateller. Les gjerne HTC TyTnII testen en gang til, og sammenlign den med e90... Det er hevet over enhver tvil at Amobil favoriserer Nokia, og du av alle burde klare å se dette.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...