skyhawk Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Har hatt et problem med maskinen min ganske lenge nå, men siden jeg ikke har ekstra deler å teste med så er jeg ikke sikker på hva det kan være. Problemet dukka opp første gang for noen måneder tilbake. Skulle starte maskinen, og da sto bare viftene å blåste på fullt. Ikke noe bilde, pip eller noe. Prøvde av og på, av og på flere ganger og plutselig kunne det funke. Dette skjedde relativt ofte, så jeg skrudde ut alle delene, renset det med CRC spray og monterte det igjen. Merkelig nok hjalp dette og maskien har funka knirkefritt i flere måneder siden. Men i går dukka problemet opp igjen. Skulle starte maskien, men alle viftene blåser på fullt og ingenting skjer. Av og på 7-8 ganger hjalp. I dag var det det samme, av og på rundt 15 ganger og da starter den helt fint. Har prøvd å feilsøke litt, har tatt ut ram/bytta på plasser og resetta BIOS men det hjelper ikke. Hva kan være galt? Regner med at det er hovedkortet, men er litt i tvil. Kan jo være skjermkortet også. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Sjekk spenningene i bios. Kanskje det kan vere feil spenning på noen komponenter som f.eks ram. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Kan være PSU som ikke klarer å forsyne nok strøm, kompiss hadde lignende problem en gang... prøv å koble fra 1-2 HD/DVD... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå