Gå til innhold

3 skjermer, en pc

aurstad

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå en 2 skjerms løsning med en 21" og en 17" skjerm. Begge er koblet til et GF4 ti4200 kort. Dette funker helt glim, men:

Jeg har lyst til enda en 17" skjerm påkoblet. Hvordan kan jeg gjøre dette og er det i det hele tatt mulig?

Hovedkortet har jo bare 1 AGP port slik at jeg må vel ha et PCI kort. Er det noen som har prøvd dette og kan fortelle meg om det funker??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan velge mellom to kort i bios, men det er vel ikke det du vil. Regner med at du ønsker å kjøre både AGP og PCI kort samtidig? (3 skjermer med forskjellig bilde?). Tviler på at det går med annet enn ett ATI kort (mener å huske at NV ikke har kommet med støtte for tre skjermer). Samt at jeg tviler på at det finnes programvare som klarer å styre skjermene. Men rett meg om jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Hvordan vil dette funke i spill? (hvis det funker da)

Noen spill har jo støtte for flere skjermer, hvordan vil da grafikken bli? Må vel ha et rimelig oppegående pci-kort for å holde følge med agp kortet?

Noen anbefalinger på pci-kort?

Dette burde klare å holde følge med de fleste AGP kort. :D

Lenke til kommentar

Det fungerer fint det, bare sett inn et nytt pci kort i maskinen og kobl til en skjerm. Windows vil finne kortet og legge inn skjermen. Så kan du justerer innstillingene for skejrmen der du allerede stiller inn de 2 andre skjermene. Win 98+ støtter vel fra 8+ skjermer så er ikke noe problem. Kan bli problemer i enkelte spill hvis de ikke lar deg velge det skjermkortet du ønsker å bruke. Men som oftest skal dette gå greit.

Lenke til kommentar

Når man snakker om sorround gaming er det på ingen måte bare å sette inn et ekstra skjermkort og håpe det beste...

I beste fall med en slik løsning kan du strekke bildet over 3 skjermer, og offeret i f.eks. Quake blir noe lettere å treffe med et noe tykkere hode....:-)

Matrox har patcher for Parhelia som gjør virkelig 3d gaming mulig, men er på ingen måte det raskeste 3d kortet... Det har også en del problemer i forhold til DVI og LCD skjermer. Uansett, hva Matrox kaller sorround gaming er en utvidelse av selve spillet og ikke bare en utvidelse av skjermbildet...

Lenke til kommentar

Funker det.

Men det vil ikke funke bra i spill. Det blir forskjellige bilder på hver skjerm, som om det var flere skrivebord. Jeg har kjørt tre-skjermer før - på jobb v.h.a en slik løsning. Det er fett hvis du skal jobbe, men til spilling...

Da må du nok ha et tripplehead. Parhelia eller et annet kort... Hvis det er så mange andre kort med mer enn to hoder til en slik pris...

Lenke til kommentar

tror det heftigste PCI skjermkortet er et gf4 mx kort. Men nå visste ikke jeg at de ATI hadde PCI med radeon 9xxx serien sin da.....

onkelen min har et PCI og et AGP skjermkort og kjører dual. Den ene skjermen kobler ut når han går inn på en 3d applikasjon da... :grumpy:

Lenke til kommentar

hmm.. jaja.. Det overrasker meg ikke så mye egentlig.. som sagt kjører jeg en to skjerms løsning nå og det hadde vært digg å kunne teste det med 3 skjermer også. Den løsningen jeg har nå med en 17" og en 21" funker dårlig på spilling, vil jeg tro, pga størrelses forskjellen.. hadde det vært 2 17" eller 2 21" hadde det vært noe annet...

Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at skal du bruke 3 skjermer i spill er det BARE Parhelia som støtter dette (da ser jeg bort fra evt proff kort, som da gjerne koster mer enn maskinen din alene). Du kan fint kjøre 3 disktops i wondows via agp -> 2 skjermer + PCI-> 1 skjerm, men det funker ikke i 3D.

Og jeg vil selv si at Parhelia er et bra kort, men kan det være fordi jeg faktisk har et selv :)

Cobos

Lenke til kommentar
Jeg er 99% sikker på at skal du bruke 3 skjermer i spill er det BARE Parhelia som støtter dette  

Cobos

Det er helt korrekt. Pga alle motherfuckings programmererene som ikke klarer å få opp øynene og lage programmer/spill med støtte for multi-monitor.

Noe så genialt - men så elendig utnyttet.

Det er mulig å kjøre noen spill i software 3d, i vindu, strekt over hele desktop'en, men det sier seg selv at hakker noe sykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...