Gå til innhold

Dave Hill photoshopteknikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bare åpner et RAW bilde i photoshop, så kommer den ruta der du endrer alt dette opp av seg selv.

Skal du fikse på et JPG bilde så må du åpne photoshop, så velge open as... så velge bildet ditt, og open as camera RAW. Da kommer samme ruta opp...

 

Jeg hater nå bildet jeg lagde i stad, det er jo helt mongo... æsj...

 

Tror dette ble bedre, men tar litt tid for å la det synke inn...

opt1205775123c.JPG

 

Kilden var JPG.

 

Dette var en helt vanlig himmel, også her var kilden jpg.

jdv1205775773e.JPG

Endret av jale
Lenke til kommentar
Fett! Hvordan lagrer man dette som en 'add-on' eller hva det kallses sånn at det bare er et tastetrykk unna?
Preset vert det kalla. I Camera Raw, sjå heilt til høgre, like under dei ulike fanene med justeringar. Der finn du denne knappen: post-21406-1205841508.png. Klikk på denne, og det kjem opp ein meny. Eit godt stykke nede på denne menyen finn du Save settings, klikk på denne, og lagre med eit fornuftig namn (t.d. DaveHill).

 

So går du til fanen heilt til høgre, som heiter Presets. Der vil du finne malen du akkurat lagra. Vil du bruke det på eit bilete er det berre å klikke på det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mange av kopiene blir fort stygge, ettersom de bærer et stort preg av heftig etterbehandling. Dave Hill gjennomfører derimot alt med stil, og teknikken han bruker fungerer utrolig bra.

 

Han drar ikke bare i spakene i LR som mange av oss klarer oss med, men gjennomfører en prosedyre fra start til slutt. Mye av teknikken ligger i lyssetting, og ikke nødvendigvis etterbehandlingen. Selvfølgelig er de ganske heftig redigert, men du trenger et perfekt eksponert utgangspunkt for å få et resultat i nærheten av sjefen sjøl.

 

Vet ikke om du kritiserer Dave Hill som fotograf eller om du misliker etterbehandlingsteknikken hans. Jeg mener derimot at etterbehandlingen han utfører på bildene sine matcher den fotostilen han driver med. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklarer fotostilen hans, men jeg tror egentlig ikke at det kunne blitt løst på noen særlig annen og bedre måte. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om du kritiserer Dave Hill som fotograf eller om du misliker etterbehandlingsteknikken hans. Jeg mener derimot at etterbehandlingen han utfører på bildene sine matcher den fotostilen han driver med. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklarer fotostilen hans, men jeg tror egentlig ikke at det kunne blitt løst på noen særlig annen og bedre måte. :)

 

For all del, han er en fantastisk fotograf, og bildene er jo svært gode i utgangspunktet, men den cartoon-tilen er bare stygg.

Lenke til kommentar

Men kan ikke se for meg bildene hans uten den stilen. Tror man hadde fått et helt annerledes inntrykk, og tror det hadde blitt langt dårligere. Selvfølgelig er det mange portrettfotografer som klarer seg fint uten den drøye effekten, men likevel... Noe med hans foto- og etterbehandlingsstil som matcher så utrolig godt sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...