Gå til innhold

Streaming av musikk - Rhytmbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken plugin er det jeg mangler da jeg får feilmelding når jeg forsøker å streame Virgin radio.?

Mange stasjoner som heter «Virgin Radio». Men tipper du tenker på den britiske?

Ser ut som om de streamer via Flash når du går inn på hjemmesiden. Hvilket format de gjemmer her er ikke godt å vite. Men jeg er 90% sikker på at det er et proprietært format.

:nei:

EDIT: Hvis det er kritisk, gå via hjemmesiden og lytt «live» derfra. Fungerer 100% i Ubuntu med Flash-plugin i Opera.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
Hvilken plugin er det jeg mangler da jeg får feilmelding når jeg forsøker å streame Virgin radio.?

Ser ut som om de streamer via Flash når du går inn på hjemmesiden. Hvilket format de gjemmer her er ikke godt å vite. Men jeg er 90% sikker på at det er et proprietært format.

EDIT: Hvis det er kritisk, gå via hjemmesiden og lytt «live» derfra. Fungerer 100% i Ubuntu med Flash-plugin i Opera.

joda, men tenker primært å bruke rhytmbox til å høre streamen med...?

Lenke til kommentar

joda, men tenker primært å bruke rhytmbox til å høre streamen med...?

Du får oppgi stream-adressen til radiokanalen, så kan jeg se hvilke kodek som brukes. Litt håpløst uten en adresse å forholde seg til liksom.

Lenke til kommentar

Filer i Ogg Vorbis-formatet skal kunne streames uten å måtte legge inn noen ekstra codecs. Imidlertid ser jeg når jeg prøver meg på den url'en du postet at hosten "ubuntu.hbr1.com" ikke finnes.

nslookup:

Server:		 193.75.75.75
Address:		193.75.75.75#53

** server can't find ubuntu.hbr1.com: NXDOMAIN

Lenke til kommentar

Skjønner.. Tok bare en eksempel-url som var default, men som altså er død..

men apropos codecs: Hvilke og hvordan installere?

Skjønner.. Tok bare en eksempel-url som var default, men som altså er død..

men apropos codecs: Hvilke og hvordan installere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...