Gå til innhold

Minne til moderat overklokking av E6600 (4GB)

NgZ

Anbefalte innlegg

Mulig denne heller burde vært i overklokkings-delen, men here goes:

Jeg trenger ny ram, og har sett på Kingston HyperX DDR2-800 2GB. Er disse et godt valg. Jeg har en E6600-prosessor jeg har tenkt å overklokke en smule, og vet da at ramen har noe å si, men ikke så mye mer enn det. (Holder 800Mhz lenger, eller må man opp i mer?)

Takker for svar/tips. :)

Pris: Helst under tusenlappen for 4gb, men det er ikke noe krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om 800Mhz er nok er noe du må vurdere selv, med en E6600 vil du kunne nå 3,6Ghz uten og kjøre brikkene lengere enn hva de er godkjent for, det er selvfølgelig ingen garanti for at CPUen holder følge hit, eller lenger for den saks skyld.

Mushkin har et godt 4GB-sett til en fin pris, det kan være verdt og se på:

https://prisguiden.no/product.php?productId=89910

Disse brikkene er noe billigere enn de du linker til og de er godkjent for litt høyere frekvenser (1000Mhz) og vil da naturligvis holde følge et lite stykke lenger i overklokkingen.

Jeg vil si disse gir mer for pengene enn Kingston-brikkene, de gir også bedre muligheter for oppgraderinger senere (8GB)

Jeg går utifra at du bruker et Asus P5B, det ser ut til og støtte 2GB-moduler.

Lenke til kommentar

Det så ut til å være en utrolig god pris. Klart bedre forhold mellom prsi/ytelse der enn noe annet jeg har snublet innom i prisguiden. Hovedkortet mitt skal forresten også byttes ut (burde kanskje nevnt det. Foreløpig handlevogn. Ellers er vel maskinvaren min den samme som i profilen. Regner med det ikke blir noe problem med det hk-et heller?

Litt synd at de ikke hadde dem på lager da, jeg skulle gjerne lekt meg litt i påsken. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...