Rusma Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hvilket gjelder nå? samme hvilket merke. Det beste hovedkortet ifølge hardware sine anbefalinger er asus blitz extreme. Dette hovedkortet er det ingen butikker som selger lengre. Endret 14. mars 2008 av illshit Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Er det asus som gjelder for gaming? eller kansje man skal spørre seg hvilken prosessor man skal ha, og så velge et hk som passer? Nyeste versjon var i såfall på asus sin side over produkter. nu gjelder rampage formula. Endret 16. mars 2008 av illshit Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Nå for tiden går det i brikkesett som oftest. Brikkesett og sokkel så deretter er det bare å velge ett passende HK som har det av utrustning som du trenger eller løsninger. X38 sitter fortsatt på toppen av Intel tronen, Nvidia har for mye problemer for tiden til å være interresant men P35 står fortsatt sterkt om du absolutt ikke vil prøve ATi sin Crossfire løsning og du bare skal ha ett skjermkort, skal du kjøre dobbelt med Nvidia så begynner du straks å slite siden du da må over på Nvidia sine løsninger og med det lasset følger det problemer og MYE lesing og studering for å få det til å funke akkurat sånn som det skal. ABIT IP35 Pro har fått mye skryt her på forumet for P35 løsninger og jeg kan si meg enig i det siden jeg har brukt ett slikt kort selv. Personlig er jeg nå i X38 klubben med ABIT og jeg er fortsatt strålende fornøyd med kortet. Men som jeg sa tidligere, så beror det mye på hva du trenger og har lyst på, ellers kommer du bra ut med P35 og X38 generelt. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis jeg skal ha et hovedkort med x42 brikkesett, hvilket kort er bra da? Jeg skal ihvertfall ha ett 8800 -grafikkort (så vil ha plass til ett til), og et pci (vanlig) lydkort, innebygd nettverkskort på hovedkortet, og ledig pci-? for å sette inn ett til. vil gjerene også ha plass til en sas kontroller. Skal også ha firekjernes prosessor i den (intel samma om det er amd eller intel, de er vel like bra begge to). Helst 4 eller flere interne sata-utganger. Også helst 8 eller flere usbutganger (kan være f.eks seks bakpå hovedkortpanelet, og to slots til ledninger inni. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 jeg kjører et XFX nvidia 780i, ingen problemer, god på overklokking, ser veldig digg ut og har bra ytelse. Har 3-way-SLi og helt klart et av de bedre hovedkortene der ute. (merk at jeg skriver 'et av de bedre', er helt klart bedre/dårligere hovedkort som kanskje passer bedre til akkurat deg http://www.guru3d.com/article/nforce_780i_sli_review/482/1/ Eneste jeg kan sette fingeren på er vel at nvidia chipsets blir ganske varme, så litt luftgjennomstrømming er viktig, spesielt om man skal overklokke. Jeg anbefaler isåfall dette utifra egen erfaring Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ok. Jeg var å speidet etter hovedkort på en databutikk i nærheten. Jeg synes det var veldig rart at de hadde asus blitz inne, men på prisguiden er det ingen som har det. Blitz hadde, fikk jeg høre av de ansatte, innerbygd vannkjøling og greier. Jeg vil helst ha en så stille data som mulig, så da er vel det et pluss. Jeg vet ikke om dette med vannkjølingen på hovedkortet er satt der for å kjøle ned chipsettet som anotherzen her nevner, eller om den også kjøler ram og delvis prosessor? Betyr det at det blir enklere for meg å montere vannkjøling for meg underveis, så jeg kan styre vanngjennomstrømmningen i bios eller noe? Hva er egentlig forskjellen på intel p35 og x38? I hvilke sammenhenger er det en fordel å ha valgt nvidia fremfor intel? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 P35 og X38 er det Crossfire ytelsen som er forskjell. Men 2 porter med 16x båndbredde i PCI-X 2.0 så kan du dra nytte av dobble skjermkort i Crossfire, SLI funker naturligvis ikke på Intel kort. Videre ned linja så er P35 ett naturlig valg om du ikke skal kjøre Crossfire, der får du bare 1x 16x båndbredde port og nr 2 har bare 4x båndbredde noe som vil senke ett hvert forsøk på rask Crossfire. Fordeler ved å velge Nvidia framfor Intel? Ingen om du ikke må ha SLI eller at du liker å fikle mye med BIOS, SPESIELT om du skal kjøre Quad. Alt for mye problemer, i driverne har du den klassiske søppel brannmuren, så følger problemer med ett VELDIG varmt brikkesett, mærkelige krasj, og klassikeren med at den slakter minnebrikker som den selv vil. Dette er kjente 680i fenomen men 780i kommer fra samme chipset og er nesten bare litt flytting på komponenter og små forbedringer, dessverre har mange sykdommer fulgt med. Så Nvidia er KUN ett valg om du skal kjøre SLi for da står det mellom Skulltrail fra Intel og nForce fra Nvidia, dessverre koster den første ALT for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå