Gå til innhold

Forsvaret, søkelærlingplass eller hva?

salah

Anbefalte innlegg

Ja, fått innkalling til Forsvaret, skal inn til ingeniørbataljonen 1. januar. Spørsmålet er:

* Skal jeg søke lærlingplass? (jeg har ikke fått noen ja-svar ennå)

* Skal jeg jobbet et halvt år og deretter ingeniørbataljonen?

* Skal jeg komme meg inn til artilleribataljonen i august og deretter få tid til å starte på høgskolen etter det?

Jeg synes jeg skal gå for den sistnevnte, men er ikke helt sikker. Begrunnelsen er at det matcher godt med tiden (starter august - slipper to vintre) og rekker å starte på høgskolen rett etter, samt at jeg i det hele tatt blir "kvitt" militæret (har ingen hus, bil, kone, barn eller andre plagsomheter). Hvis jeg utsetter det, kan det slå tilbake på meg når jeg har etablert meg og plutselig må vekk i et år.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan vel strengt tatt ingen andre enn du avgjøre, men det er nok ganske greit å starte på (og bli ferdig med) høyere utdanning fortest mulig. Jeg skulle selv kalles inn januar 2008, men fikk dette endret til juli 2007. Nå tror jeg jeg verver meg for ett år når jeg er ferdig, så jeg er like langt. Men jeg får isåfall et ekstra år i militæret der jeg tjener skikkelige penger, som hadde vært vanskelig å få til med to halve friår slik det i utgangspunktet ville blitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...