Fløffi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvordan vet jeg hvor mye luft det skal være i dekkene? Har uorginale alufelger og breiere dekk enn standard.. Ser litt lite ut forran, men kan jeg bare ta det på fealingen? Lenke til kommentar
Guttorm190E Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvordan vet jeg hvor mye luft det skal være i dekkene? Har uorginale alufelger og breiere dekk enn standard.. Ser litt lite ut forran, men kan jeg bare ta det på fealingen? Skal vel være noenlunde det som står i vognkortet. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det står ikke noe om lufttrykk i mitt vognkort. Men derimot er det en klistrelapp i dørkarmen på førerdøra. Det var det på den forrige bilen min. Om du ikke finner det der, kan du jo kikke her: http://www.mamut.net/tyresafe/subdet37.htm Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 På de fleste biler skal trykket være rundt 35 PSI. På dekksiden står det hvor mye dekket maksimalt tåler. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Mercedes står ikke i lista der, men det står på innsia av besinlokket Men dette gjelder vel for standard-dekka? Jeg har som sagt breiere dekk.. Lenke til kommentar
Muku Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ca 32-35 er normalt og nok... Det kan se litt lite ut, men det er ikke det. Hvis du fremdeles er i tvil kjør innom en dekkforhandler og spør. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Først og fremst.. Hvilken dim er det snakk om? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Først og fremst.. Hvilken dim er det snakk om? Som han sier, så er det veldig greit å vite dette. Sier seg selv om det er 295/80 22 så skal det ha mere enn 195/65 15. Bare for å ta et eksempel i grove trekk. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Skriv også inn hvilken bil det er. Vekt har litt å si. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Er ikke så nøye med lufttrykk på sommerdekk egentlig, syns jeg. Ved bruk av større felg og bredere dekk bør man bruke høyere trykk. Jeg pleier å bruke 3.2 bar på sommerdekkene mine. Lenke til kommentar
Mr_Byte Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Jobber som dekkmontør og har vært på noen dekk og felgkurs. Hvis du har lavprofildekk (som regel alt under 50 i profil på mindre hjul) så skal du IKKE bry deg om hva som står i bilen. Typisk lufttrykk vi setter i da er 2.8bar. Finnes mange grunner til det. F.eks lav profil = oftere bredere enn ordinære dekk, noe som igjen betyr at en større del av slitebanen mangler støtte fra dekksidene og dermed kun hviler på luft. Mindre mellomrom mellom dekk og felg, som betyr større sjanse å bulke felgen med lite luft osv osv. Endret 18. mars 2008 av Mr_Byte Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jobber som dekkmontør og har vært på noen dekk og felgkurs. Hvis du har lavprofildekk (som regel alt under 50 i profil på mindre hjul) så skal du IKKE bry deg om hva som står i bilen. Typisk lufttrykk vi setter i da er 2.8bar. Finnes mange grunner til det. F.eks lav profil = oftere bredere enn ordinære dekk, noe som igjen betyr at en større del av slitebanen mangler støtte fra dekksidene og dermed kun hviler på luft. Mindre mellomrom mellom dekk og felg, som betyr større sjanse å bulke felgen med lite luft osv osv. Hva ville du fyllt i et 225/45 17 dekk på en BMW 3 serie da? Har hatt 2.5bar. Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå