hightow Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Jeg har opplevd noe merkelig ved brenning av DVD-er, som jeg ikke klarer å skjønne hvorfor. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg. Saken er den at jeg prøver å brenne noen store filer (~700MB-1.5GB) til DVD. Selve brenningen går greit uten noen advarsler eller feilmeldinger. Etter at brenningen er ferdig vil jeg gjerne sjekke at alle filene på DVD-en er lesbare. For å sjekke dette bruker jeg et program som heter CDCheck (jeg har også prøvd å kopiere filene fra DVD til HD - samme resultat). CDCheck sier alltid at det er CRC-error på minst en av filene. Javel, tenker jeg, så jeg prøver å brenne en ny DVD. Tester også den med CDCheck, med samme resultat. Men så kommer det uforklarlige. Jeg prøver å teste den første DVD-en jeg brant, og da går det bra!? Er det noen logisk forklaring til dette? Dette skjer hver gang. Jeg rebooter ikke PC-en mellom hver brenning. DVD-brenner: NEC ND-3550 DVD-medie: Verbatim 16x Software: Nero8, CDCheck Endret 15. mars 2008 av hightow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå