Gå til innhold

feedback på redigert foto..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du burde vel lære deg å ta bildene bedre. fotografer jobber ofte etter regelen å forsøke å få minst mulig arbeid i etterbehandlingen. du har litt for lite informasjon i bildet til å noensinne kunne gjøre det så bra som du kunne om bildet hadde vært tatt riktig. men bildet er greit.

Lenke til kommentar

Veldig spesielt lys/farger. Det kunne vært et bilde i en barnebibel eller et Jehovas Vitne-blad eller noe, det ble et veldig naivt preg over det hele. Likte det kjempegodt. Hvordan finn du fram så mye grønt og gult i bakken uten at det ser "overmettet" ut?

Eneste er at det virker litt "ullent" akkurat i overgangen mellom gress og himmen, men jeg aner ikke hvordan det kunne gjøres bedre. Egentlig ødelegger det ikke heller, det blir bare pirk.

Har du redigert i PS? Hadde vært fint hvis du kunne si litt om hva du har gjort, jeg prøver å lære meg å redigere litt og er lutter øre for ny triks.

-si

Endret av si
Lenke til kommentar
du burde vel lære deg å ta bildene bedre. fotografer jobber ofte etter regelen å forsøke å få minst mulig arbeid i etterbehandlingen. du har litt for lite informasjon i bildet til å noensinne kunne gjøre det så bra som du kunne om bildet hadde vært tatt riktig. men bildet er greit.

Joda, men skulle uhellet være ute, er det greit å kunne rette opp litt :)

Forresten; Ble ganske bra. Dratt "litt" vel hardt i spakene da... tror en hadde kunne redusert behandlingen litt og fått et noe mer rolig bilde..., men well done.

Lenke til kommentar
Veldig spesielt lys/farger. Det kunne vært et bilde i en barnebibel eller et Jehovas Vitne-blad eller noe, det ble et veldig naivt preg over det hele. Likte det kjempegodt. Hvordan finn du fram så mye grønt og gult i bakken uten at det ser "overmettet" ut?

Eneste er at det virker litt "ullent" akkurat i overgangen mellom gress og himmen, men jeg aner ikke hvordan det kunne gjøres bedre. Egentlig ødelegger det ikke heller, det blir bare pirk.

Har du redigert i PS? Hadde vært fint hvis du kunne si litt om hva du har gjort, jeg prøver å lære meg å redigere litt og er lutter øre for ny triks.

-si

hahahA, må le litt her.. Det med Jehovas vitner sa mamma også når hun så bildet xD Jeje..

Hmm. først fjerna jeg den gamle himmelen enkelt ved magic wand++.

For å få fargen frem i gresset brukte jeg for det meste "hue/satuation" (ctrl+U) for å endre fargen til med gul og grønnaktig. Samt gjøre fargene sterkere. Brukte og "Curves" (ctrl+m) for å lyse det opp litt mer.

Himmelsen fant jeg bare på google. La den inn og brukte curves for å lyse den opp for å få den lik bakken og reinsdyra.

For å slippe en hakkete kant mellom bakken og himmelen bruke jeg erasetool på bakken og viska mykt bort kantene på reinsyra og bakken,slik at det glei mer inn i bildet:)

La til ei sol med lens flare. Filter->Render->Lensflare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...