Melvin Snerken Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Heisann Har tatt bildet sjølv og redigert litt på det. Kva syns du? Orginal Endret 14. mars 2008 av Granberg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Sinnsykt stilig redigering, ser ut som et maleri nå digga det! PS: du burde resize bildene dine til et webvennlig format Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 du burde vel lære deg å ta bildene bedre. fotografer jobber ofte etter regelen å forsøke å få minst mulig arbeid i etterbehandlingen. du har litt for lite informasjon i bildet til å noensinne kunne gjøre det så bra som du kunne om bildet hadde vært tatt riktig. men bildet er greit. Lenke til kommentar
si Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Veldig spesielt lys/farger. Det kunne vært et bilde i en barnebibel eller et Jehovas Vitne-blad eller noe, det ble et veldig naivt preg over det hele. Likte det kjempegodt. Hvordan finn du fram så mye grønt og gult i bakken uten at det ser "overmettet" ut? Eneste er at det virker litt "ullent" akkurat i overgangen mellom gress og himmen, men jeg aner ikke hvordan det kunne gjøres bedre. Egentlig ødelegger det ikke heller, det blir bare pirk. Har du redigert i PS? Hadde vært fint hvis du kunne si litt om hva du har gjort, jeg prøver å lære meg å redigere litt og er lutter øre for ny triks. -si Endret 14. mars 2008 av si Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Så sant så sant, abbarve Har fått litt bedre peilig nå, bildet ble tatt for et halvt år siden.. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 du burde vel lære deg å ta bildene bedre. fotografer jobber ofte etter regelen å forsøke å få minst mulig arbeid i etterbehandlingen. du har litt for lite informasjon i bildet til å noensinne kunne gjøre det så bra som du kunne om bildet hadde vært tatt riktig. men bildet er greit. Joda, men skulle uhellet være ute, er det greit å kunne rette opp litt Forresten; Ble ganske bra. Dratt "litt" vel hardt i spakene da... tror en hadde kunne redusert behandlingen litt og fått et noe mer rolig bilde..., men well done. Lenke til kommentar
Arild Heitmann Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 syns bildet ble veldig bra... Overgangen mellom gress og himmel var noget ullen, men likte resultatet veldig mye! Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Veldig spesielt lys/farger. Det kunne vært et bilde i en barnebibel eller et Jehovas Vitne-blad eller noe, det ble et veldig naivt preg over det hele. Likte det kjempegodt. Hvordan finn du fram så mye grønt og gult i bakken uten at det ser "overmettet" ut? Eneste er at det virker litt "ullent" akkurat i overgangen mellom gress og himmen, men jeg aner ikke hvordan det kunne gjøres bedre. Egentlig ødelegger det ikke heller, det blir bare pirk. Har du redigert i PS? Hadde vært fint hvis du kunne si litt om hva du har gjort, jeg prøver å lære meg å redigere litt og er lutter øre for ny triks. -si hahahA, må le litt her.. Det med Jehovas vitner sa mamma også når hun så bildet xD Jeje.. Hmm. først fjerna jeg den gamle himmelen enkelt ved magic wand++. For å få fargen frem i gresset brukte jeg for det meste "hue/satuation" (ctrl+U) for å endre fargen til med gul og grønnaktig. Samt gjøre fargene sterkere. Brukte og "Curves" (ctrl+m) for å lyse det opp litt mer. Himmelsen fant jeg bare på google. La den inn og brukte curves for å lyse den opp for å få den lik bakken og reinsdyra. For å slippe en hakkete kant mellom bakken og himmelen bruke jeg erasetool på bakken og viska mykt bort kantene på reinsyra og bakken,slik at det glei mer inn i bildet:) La til ei sol med lens flare. Filter->Render->Lensflare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå