Nimenoz Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Heisann. Jeg har et problem som dukket opp på morgenen i dag. Laptopen min sto på i natt mens jeg sov, men når jeg våknet, så hadde den restarta. Jeg satte meg og så hva som hadde oppdatert seg, men jeg ble heller møtt av en haug av virusmeldinger fra avast!-en min som sier at nesten alle .exe-filene mine er virus. En orm av noe slag. Noen som vet hva dette kan være for noe? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt), så ser vi hva dette kan være. Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Okey, nå prøvde jeg å laste ned Combofix, men når jeg åpner det, så står det at det kun er kompitabelt med 2000 og XP, og det er XP jeg har. Hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Har ikke avast! noe navn på den? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis du av en eller annen grunn ikke får kjørt Combofix (som er kompatibel med 2000, XP og Vista), så kan du poste en logg fra følgende program: Hent DSS, legg det på skrivebordet Kjør dss.exe og følge veiledningen. Har du ikke hijackthis installert vil du få spm. om du vil installere det. Det gjør du. Når scanningen er ferdig, åpnes det en logg (main.txt). Den kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Siden PC-en min er så oppriktig glad i meg kommer dette her til å ta litt tid. Men viruset er Win32:Parite. Sorry for at jeg glemte det i OP. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 It is not possible to recover manually from Win32/Parite. Consult your antivirus software vendor for specific directions for removing this Trojan. Auda :\ Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, veit det. Though, det står at det skal gå automatisk med Windows Removal Tool-tingen, så prøver den først. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Gjør nå det norbat sier. Post en hjt logg da tar 1 minutt. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjul tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Siden PC-en min er så oppriktig glad i meg kommer dette her til å ta litt tid. Men viruset er Win32:Parite. Sorry for at jeg glemte det i OP. Win32:Parite infiserer .exe-filer, så du gjør rett i å kjøre et 'automatisk' removal tool. http://www.avast.com/eng/avast-virus-cleaner.html Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Det viste seg at mange nok gjennomkjøringer med Microsoft-verktøyet og avast! sin boot scan tok knekken på viruset, hvert fall foreløpig. Men tusen takk for all hjelp, karer! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 ok. rediger førsteposten din (full redigering), og sett "[LØST]" i starten av emnetittelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå