dekar24k Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Heisann! Jeg er på jakt etter et stereo headset til Xbox 360 som både gir lyden fra spill + voicechat. Jeg ser at Turtle Beach har en serie de kaller Ear Force X1/X2, men kan ikke finne de noe sted i Norge. Er dette eneste alternativet dersom jeg vil ha et sånt headset? Alle innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Denne fikk jeg i posten i går, men har ikke testet grundig enda, men det fungere som bare det. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10533453 Det er surround i head-settet. Ikke mindre en 8 høytalere står plassert på forskjellige plasser for å lage surroundeffekten. Skal komme med litt mer kjøtt på beinet når jeg har brukt headsettet og dannet meg noen erfaringer. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Denne fikk jeg i posten i går, men har ikke testet grundig enda, men det fungere som bare det.http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10533453 Det er surround i head-settet. Ikke mindre en 8 høytalere står plassert på forskjellige plasser for å lage surroundeffekten. Skal komme med litt mer kjøtt på beinet når jeg har brukt headsettet og dannet meg noen erfaringer. Så fett ut, men hvordan får du kobla den til Xbox 360 slik at mikrofonen og alt fungerer i spill? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, det kan du. Men den har ingen mute-funksjon, så når du vil mute mikrofonene så må du trekke ut ledningen fra 360-kontrolleren. Headsettet heter Sharoon X-Tatic her i Europa, og heter Tritton AX360 i USA. Søker du etter "x-tatic review" eller "tritton ax360 review" finner du mange erfaringer med dem. De er for all del ikke perfekt. Man må blant annet skru ned for effect sound, og music i spill, for at andre sine stemmer over Live skal kunne høres. Det er fordi balansen mellom live-stemmer og spillyder er skjevt fordelt, men fungerer fint når man justerer for det. De headsettene som selges nå er versjon 2. Og du vil aller helst har versjon 2 fordi: - det er mye bedre øreputer - festemåten for mikrofonen er forbedret - kontrollenheten for å justere lyd i de forskjellige kanalene er forbedret Kvalitetsinntrykket av headsettet er solid, og det virker godt bygget. Som sagt skal jeg komme med noen egne erfaringer på et senere tidspunkt. Det ble vel bare sparsommelige 15 minutter test i går kveld, og i kveld skal jeg få kjørt headsettet skikkelig. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Ja, det kan du. Men den har ingen mute-funksjon, så når du vil mute mikrofonene så må du trekke ut ledningen fra 360-kontrolleren. Headsettet heter Sharoon X-Tatic her i Europa, og heter Tritton AX360 i USA. Søker du etter "x-tatic review" eller "tritton ax360 review" finner du mange erfaringer med dem. De er for all del ikke perfekt. Man må blant annet skru ned for effect sound, og music i spill, for at andre sine stemmer over Live skal kunne høres. Det er fordi balansen mellom live-stemmer og spillyder er skjevt fordelt, men fungerer fint når man justerer for det. De headsettene som selges nå er versjon 2. Og du vil aller helst har versjon 2 fordi: - det er mye bedre øreputer - festemåten for mikrofonen er forbedret - kontrollenheten for å justere lyd i de forskjellige kanalene er forbedret Kvalitetsinntrykket av headsettet er solid, og det virker godt bygget. Som sagt skal jeg komme med noen egne erfaringer på et senere tidspunkt. Det ble vel bare sparsommelige 15 minutter test i går kveld, og i kveld skal jeg få kjørt headsettet skikkelig. Ah, takker for info. Kanskje jeg bestiller meg et sånt par, de ser jo ok ut. Lenke til kommentar
Cactuar Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hoy, kom litt sent inn i diskusjonen her, men etter å ha hatt headsettet en stund, var de verdt pengene? vurderer samma greia sjøl. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Har du aldri spilt med et skikkelig lyd-system vil du merke stor forskjell med med X-tatic-headsettet, ingen tvil om det. Skikkelig surround-følese får du vel og merke ikke, da høytalerne sitter ganske nærmt hverandre, men det gjør jobben sin rimelig greit når man spiller. Med litt øvelse hører du greit hvor lyden kommer fra, og i multiplayer er det gull verdt. For film er den mindre egnet, og for musikk er den igrunn ubrukelig. Er du bare ute etter surround til spillinga di, anbafaler jeg den ikke. Har du råd til dette headsettet, er du allerede så og si halveis til Logitech Z-5500, som er bedre kjøp i mine øyne. Må du derimot spille på lavt lydvolum, er X-tatic en grei løsning, hvor du kan få full surround uten å plage naboene på nattestid... Endret 12. april 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Cactuar Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Takker for svar. Va vel mest på grunn av nabofreden natterstid ja Men kanskje eg må gå til innkjøp av de her da, og heller kjøpe et ordentlig annlegg ved en seinere anledning. Har forsåvidt ikke nokka ekstra lydoppsett enn tvhøgtaleran, så blir vel kanskje en liten oppgradering på lydfronten med headsettet^^ Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Som Camrot er inne på så er det en grei, la meg kalle det "nødløsning". Men overhodet ingen erstatning for et surroundanlegg. Spillbruk, ok. Film, musikk, HiFi, nope! Det som headsettet er skikkelig god på er å isolere annen lyd. Jeg kan knapt høre kona som spør og graver i bakgrunnen (hehehe). Man blir fort vant til å ha headsettet på lenge uten at det merkes noe særlig. Konklusjonen min blir noe slikt som: Ok til spillbruk når noen ikke skal forstyrres. Erstatter på ingen måte et surroundanlegg, men er et tilskudd hvis man ikke har et surroundanlegg. Jeg gir det 4 av 6 stjerner. Det gjør jobben ok, men er på ingen måte noe jeg ikke kunne levd uten. Har du noen penger å bruke på et headset. Go for it. Men ikke klipp plener halve sommeren for å spare opp til det. Lenke til kommentar
Cactuar Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 "Men ikke klipp plener halve sommeren for å spare opp til det." Hehe, slepp det, får igjen noen greie lapper på skatten Men da e det headsettet så godt som kjøpt, da det virke som det passe til mitt bruk. Ser ikke vitsen med å kjøpe inn et ordentlig surroundsystem da eg blir å bo i en hybelleilighet ihvertfall frem til jul,og studentsamskipnaden (og naboa)liker ikke høg musikk. Men takker for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå