Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Offentlig urinering og bøter

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/14/529679.html

10.000.- i bot for å tisse ute er 3 nuller for mye.

Men hvilke steder regnes som offentlige?

Å pisse inntil et tre i skogen, langt unna bebyggelse?

Eller å gjøre det mot veggen til et bygg mens folk og barn ser på?

Utmark er offentlig, ikke sant?

I praksis er det forbudt å gå på tur uten å slepe et do-telt med seg?

En ting skal være sagt: Jeg holder meg inne i år. Tar ikke sjangsen på å bli tissetrengt flere hundre meter unna min egen hytte.

Endret av Gurin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med offentlig sted forstås ett hvert sted som er alminnelig beferdet eller bestemt for alminnelig ferdsel. Eks offentlig veg, torg, gate osv.

Dette er det mye rettspraksis på. Et tre i skogen er ikke offentlig sted, så du kan slappe helt av.

Kanskje gjøre litt enkel research før du poster slikt svada?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Med offentlig sted forstås ett hvert sted som er alminnelig beferdet eller bestemt for alminnelig ferdsel. Eks offentlig veg, torg, gate osv.

Dette er det mye rettspraksis på. Et tre i skogen er ikke offentlig sted, så du kan slappe helt av.

Kanskje gjøre litt enkel research før du poster slikt svada?

Jeg er enig med kommentator Frekkas.

Jeg vil dog mene at en ikke trenger å gjøre det spor research her; det er jo intuitivt innlysende at man kan pisse i skauen.

Lenke til kommentar

haha :!:

Tisse utenfor kinoen = bot

Tisse i skogen = ok

Tisse i parken i byen = bot

Når man først MÅ tisse , og det ikke finnes toalett i nærheten kan det lønne seg å gjøre det ett sted folk ikke ser for å unngå bot. Jenter får sjeldnere bot enn gutter fordi vi gjemmer oss litt bort i frykt for å blotte stumpen til allmenn forlystelse (forferdelse) , mens menn har det med å finne nærmeste husvegg/hjørne..

Lenke til kommentar

Hva med bikkjene? Får de også bot? :p

Jeg tisser i skogen lett når jeg feks er på fest på bondelandet, og det er kø på do.

Skal de innføre tissepoliti i skauen? Ingen tisser jo der der er fremmede, og da blir det vankelig å ta de på fersken. Kanskje de flyr med helikopter? For all del, bruk mange hundretusen kroner for å ta tissatrengte folk på fersken :!:

Ei 'venninne' og jeg skulle tisse. Det var tyve stykker i do kø på denne festivalgreia. Gikk i skogen. Satte oss ned og så spurte hun om jeg kunne sende henne noen blader? Måtte tørke seg. Wtf tenkte jeg, tørke seg med et blad som kan inneholde alle mulige insekt? Det er det siste jeg tenker over når jeg går på do i skogen, i fylla.

Hun måtte ha enda et blad. Når hun endelig var ferdigtisset sa hun at hun hadde satt hånda si i bæsj? Ikke minst, det lå en bæsj ved siden av henne?

La sammen to og to: hun satte seg ned for å bæsje :sick:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Hun måtte ha enda et blad. Når hun endelig var ferdigtisset sa hun at hun hadde satt hånda si i bæsj? Ikke minst, det lå en bæsj ved siden av henne?

La sammen to og to: hun satte seg ned for å bæsje :sick:

Dersom hun tilsynelatende la hånda si i bæsj, må det jo følgelig ligge en bæsj ved siden av henne. Så akkurat det vil jo ikke være noen shocker.

Lenke til kommentar

Når det nærmest ikke finnes noe offentlig toalett i byene, må man jo bare få det ut. Men hvordan er det om man gjør i buksa. Får man bot da også om man oppholder seg på offentlig sted?

Er dårlig av staten å lure penger av folk på denne måten fordi byene/tettsedene ikke har toalett.

Lenke til kommentar

Dette handler ikke om at jeg er perfekt. Det handler om at samfunnet har satt opp regler for hva som er alminnelig oppførsel gjennom formelle regler og normer. Det er ikke akseptabelt at man skal kunne pisse oppetter ethvert hushjørne, da dette er til sjenanse for de fleste som har hus eller eiendom på et alminnelig ferdet sted. Er det okei at jeg pisser på ditt hus?

Selv et alminnelig husdyr, som en hund eller katt, klarer å vente til den kommer ut med å pisse, da bør kanskje du også klare det?

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/14/529679.html

10.000.- i bot for å tisse ute er 3 nuller for mye.

Men hvilke steder regnes som offentlige?

Å pisse inntil et tre i skogen, langt unna bebyggelse?

Eller å gjøre det mot veggen til et bygg mens folk og barn ser på?

Utmark er offentlig, ikke sant?

I praksis er det forbudt å gå på tur uten å slepe et do-telt med seg?

En ting skal være sagt: Jeg holder meg inne i år. Tar ikke sjangsen på å bli tissetrengt flere hundre meter unna min egen hytte.

Hehe, ser for meg en familie på skitur langt inni fjellheimen, mor sleper på en pulk med småen i, og far sleper på kjemikaljedoen. :D

Hele politistyrken på fjellet for å se etter gule flekker i naturen mens tyver herjer vilt og uhindret nede i bygda. :p

Lenke til kommentar
Selv et alminnelig husdyr, som en hund eller katt, klarer å vente til den kommer ut med å pisse, da bør kanskje du også klare det?

Du mener altså at vi skal vente med å pisse til vi går ut..? ;)

Det finnes en fordel med offentlig urinering. Det er nemlig gøyalt å dytte til fulle pøbler som står og pisser, helst så de velter overende. Innen de bannende og sinte rekker å karre seg på bena og stenge kranen, så å si, har man allerede fått et solid forsprang.

(Beklager manglende saklighet...)

Lenke til kommentar
Det handler om at samfunnet har satt opp regler for hva som er alminnelig oppførsel gjennom formelle regler og normer.

Og purken utnytter disse så inn i helvete. Gudene vet hvorfor, skulle tro de håvet inn til til egen lønnsslipp. Bastards.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...