Gå til innhold

Stor forskjell på Nikon 18-200 kontra 70-300 på bildekvalitet ol?

Anbefalte innlegg

Tenker spesielt på området hvor de overlapper hverandre (70 - 200)mm. Jeg har tenkt å kjøpe en Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX, samtidig er jeg allerede er eier av en Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR. Det jeg lurer på er om noen er av den oppfatning av at sistnevnte objektiv (70-300) er av en høyere kvalitet enn førstnevnte (18-200), jeg må si at det er sjelden jeg benytter meg av området 200 - 300 mm, så det kommer ikke til å være noe stort savn, men hvis 70-300 objektivet er mye bedre på samme området så er jeg ikke sikker på om jeg vil prøve å selge det.

Er det noen som har noen tanker om problemstillingen min, må si jeg er veldig usikker...

Og hvis jeg skulle prøve å selge det (70-300) hva kan jeg forvente å få for det, det er nesten ikke brukt, kun noen dager i sommerferien i fjor (Langedrag, fikk noen nærbilder av ulvene selv om jeg sto langt unna...)?

Nikkor 70-300mm f/4,5-5,6G AF-S VR

Nikkor 18-200mm f3,5-5,6G IF-S VR DX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke sammenligne med den 70-300'en SRD har linket til. Det er ikke VR utgaven :)

Jeg synes selv kombinasjonen 18-70mm og 70-300mm fungerer utmerket, men det kommer litt an på hva du skal bruke det til. Du må nok ofre noe av bildekvaliteten ved 18-200'en, men du slipper jo å bytte objektiv for å dekke "hele" spekteret.

Når det gjelder salg av 70-300'en kan det være litt vanskelig å gi råd med tanke på at dollaren er lav og folk gjerne kjøper den i utlandet. Selv kjøpte jeg min nye (VR utgave) på e-bay for rett under 2900,- inkl alt.

Lenke til kommentar
Du må ikke sammenligne med den 70-300'en SRD har linket til. Det er ikke VR utgaven :)

Jeg synes selv kombinasjonen 18-70mm og 70-300mm fungerer utmerket, men det kommer litt an på hva du skal bruke det til. Du må nok ofre noe av bildekvaliteten ved 18-200'en, men du slipper jo å bytte objektiv for å dekke "hele" spekteret.

Når det gjelder salg av 70-300'en kan det være litt vanskelig å gi råd med tanke på at dollaren er lav og folk gjerne kjøper den i utlandet. Selv kjøpte jeg min nye (VR utgave) på e-bay for rett under 2900,- inkl alt.

Beklager det :) Bra noen passer på ;)

Lenke til kommentar

Takker for innspill, 18-200 er mest ment som et objektiv å ha på når jeg ikke har mulighet/ork til å ha med flere objektiv, f. eks. ferieturer og lignende som krever lett pakking. Det blir vel til at jeg inntil videre beholder begge, ser ikke poenget i å selge bare for å selge (og samtidig tape flere tusen på det) så lenge det ikke er en økonomisk krise kommende... Får bare utsette D300 drømmen litt til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...