Gå til innhold

MusikkTelefon med bra bass ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Er nå på jakt etter en ny telefon, men har enda ikke funnet noen som kunne fylle alle ønskene. Det som er viktig for meg i en musikktelefon er at den har (nok) høy lyd og fyldig bass (når jeg bruker koss porta pro ).. Tok her om dagen en tur til elkjøp for å teste ut telefoner, men de eneste jeg fikk testa var nokia 5310 og den andre varianten av XpressMobil(skyvetelefonen)...Hørt at SE også kommer med allsidige musikktelefoner( tenker ikke på radio og sorteringsbiblioteker osv ) når det gjelder lyd..

Hva vil dere anbefale meg folkens .....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi da om bra dynamikk eller Cerwin Vega-bass? Hvis sistnevnte, er det jo en MegaBass-funksjon i Walkman-mobilene som sikkert gjør susen. Ellers synes jeg lyden i W880i er bra med PortaPro. Er tilbøyelig til å tro at enhver av de litt dyrere Walkman-mobilene vil gi deg det du trenger.

Nokia har jeg bare dårlige lyderfaringer med, men det er lenge siden og jeg har ikke testa de siste XpressMusic-modellene.

Lenke til kommentar

En kombinasjon av begge kunne ha vært noe, jeg har hørt på w880, ble ganske fornøyd med den..men den er jo litt gammel nå da:D..den har fått en etterfølger, men testen sier at den har ganske dårlig lydkvalitet enn forgjengeren... Men det jeg ønsker er noe liknende som lyden til SE w880....

Lenke til kommentar

Hei,

Lurer egentlig på det samme som trådstarter. Vil ha en mobil med god lyd, det vil si spille høyt, ha grei bass og god dynamikk. Man skal vel ikke ha urealistiske forhåpninger om mobil som mp3 spiller, men en vis lydkvalitet bør det jo være. Jeg er ute etter enten Sony Ericsson eller Nokia. Har sett på W890 og W910, men har ikke fått prøvd noen av dem. De har derimot fått kritikk for lyden av flere. Noen som har erfaring med disse??? Videre har jeg sett på Nokia 5310, dette fordi den er relativt billig. Venter egentlig på N78 eller W760, men så spørs det jo om de har noe bra lyd da. Har tidligere brukt N73, med kun handsfree HS-23. Da var lyden sånn passe, men ingen bass egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med lyden på min N95 8GB i alle fall. Bruker de sammen med Sennheiser PX100 headphones og egne EQ innstillinger. Maaassse dypbass, men samtidig et klart og tydelig lydbilde, som er bedre enn på fruen sin iPod Nano (1. gen), min gamle SE W800i (som de fleste sier har merkbart bedre lyd enn SE W910i/W890i). Jeg synes faktisk N95 8GB har bedre lydkvalitet enn iPhone 8GB'en jeg hadde tidligere også... Ironisk nok.

Lenke til kommentar

Støtter bidz her. N95 8gb har kongebra lyd og massevis av fyldig god bass.

Men har du en N-series telefon (gjelder N73 også) så husk at du må bruke EQ for å virkelig høre lyd-hardwarens potesiale, da bass og diskant er stillt ganske lavt som default i softwaren på telefonen.

Max ut bass i EQ og diskant burde stå på nesten max. Loudness og stereowidning må selvfølgelig på også. Med et godt headset kan jeg garantere WOW-faktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...