DoubleT091 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei Har hatt endel problemer med at PCen fryser i det siste, men den har alltid starta opp igjen. I hvert fall etter jeg har skrudd av og på strømmen. Men denne gangen gikk det til helvete med et eller annet virker det som. Når jeg skrur på PCen begynner vifta på skjermkortet å spinne for fullt etter noen sekunder, og intet bilde vises på skjermen. HK er et Asus P5B Deluxe Wifi med "Crash Free BIOS" som har funka til nå. Hver gang det har oppstått problemer med OC, har BIOS gått tilbake til standard-innstillinger etter jeg har skrudd av og på strømmen, men altså ikke denne gangen. CPUen er en Pentium D 945 som har levd et hardt liv. Har hatt den i 1,5 år eller noe sånt, og mesteparten av tiden har den kjørt på 1,5V og 4,3GHz. Altså er dette en god kandidat til syndebukk-tittelen for denne faenskapen. Har heller ingen anne CPU å teste med for tiden. Minnet er det jeg vil kalle nytt. Par mnd gammelt sett med 2x 1 GB Crucial BallistiX PC2-8500 som jeg har kjørt på 2,3V, 4-5-4-12 og 1GHz. Litt røft for disse med andre ord, men ville ikke gjetta på at det var disse det var noe galt med. Har også prøvd å kjøre disse én og én. Skjermkort er et forholdsvis nytt 8800GTS 640 fra Club 3D. Overklokka til 640/930 eller noe sånt, altså ingen superklokk så dermed tror jeg ikke skjermkortet som har gått føyken. Hjertlig takk for alle svar! EDIT: PS. Har prøvd å rette opp BIOSen med CMOS-jumperen to ganger, men til ingen nytte.. Endret 14. mars 2008 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er enig i CPU teorien. Ser ut som at du må skaffe en ny en for å finne ut om det er den Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Er enig i CPU teorien. Ser ut som at du må skaffe en ny en for å finne ut om det er den Ja, skal se om jeg får tak i en. Takk Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Fikk en til å se på det. Er vist PSU.. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå