medlem-82104 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg driver med Adobe Flash CS3 (Actionscript2.0). Eksperimenterer litt, men lurer på en ting: Hvis jeg lager for eksempel en fotballspiller som skal skyte på et mål. Jeg lager to sekvenser, den ene gange treffer han mål, og den andre gangen bommer han. Er det mulig å få flash til å spille av random de to sekvensene ved å trykke på en knapp? Så man aldri vet om spilleren bommer eller treffer? Tenkte hvis jeg lager en knapp, som velger to random tall (si 0 og 1) og setter dette som en variabel, og samtidig hopper til frame 1. I frame 1 sier jeg at hvis variabelen = 0, så hopp til frame 2 (der den første sekvensen starter), hvis variabelen = 1 så hopp til frame 30 (der den andre sekvensen starter) Dette er bare vill gjetting, noen som kunne forklare eventuelt vise meg? Mvh Andak Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Kan ikke ActionScript, men det må jo bli noe som dette her: on (release) { i = Math.ceil(Math.random()*2); attachmovie("film"+i, "omg"+i, 1); } Kan som sagt ikke ActionScript og koden er hentet fra denne siden, så du kan jo se der. Jeg søkte etter ActionScript random function på google i hvertfall Endret 13. mars 2008 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå