Gå til innhold

Ny versjon av PS3?

Anbefalte innlegg

Leser på playstation.com at det i juni er ventet å komme en PS3 bundle-pakke med PS3 80GB, Metal Gear Solid 4 og Dual Shock 3.

To coincide with the much-anticipated North American launch of Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots in late Q2 2008, SCEA will introduce a PS3 bundle, which will include an 80GB PS3, the upcoming blockbuster Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, and a DUALSHOCK 3 wireless controller for $499.99

Noen forhåpninger om at vi kan få denne til Norge til en overkommelig pris? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de mest populære titlene fungerer vanligvis helt uten problemer

Linken din gjelder oversikten over kompabilitet for de amerikanske PS3-maskinene, dermed må du velge 80GB-utgaven dersom du skal sammenlikne mot PAL 60GB, siden det er disse som emulerer spillene med samme metode (dvs delvis softwareemulering).

Ut fra dette har jeg søkt opp de 20 bestselgende PS2-titlene noensinne (i følge denne oversikten på Wikipedia) og fikk som resultat at rundt 8 (!) av 20 i større eller mindre grad ikke fungerer optimalt (i noen tilfeller varierer det litt med hvilken variant/revisjon av det aktuelle spillet man har riktignok). Ca 40% av de 20 bestselgende titlene fungerer altså ikke optimalt/smertefritt, men det skal samtidig nevnes at de fleste feilene er ganske bagatellmessige av seg.

Søkte av ren nysgjerrighet opp en av mine favorittserier i tillegg, dvs Ratchet & Clank-serien (sto ikke på topp 20-listen), og SAMTLIGE spill i denne serien opplever problemer i større eller mindre grad. Den vanligste feilen er at spillene går vesentlig treigere enn på PS2, men man kan også oppleve alvorlige grafikkfeil, at spillet fryser helt (!) i visse tilfeller, etc, hvilke feil man kan oppleve varierer selvsagt fra spill til spill i denne serien.

Hvor store eller små problemene i forbinelse med emuleringen på den europeiske 60GB PS3 er får hver enkelt vurdere selv, men problemene er nå der i allefall.

edit: endret siste avsnitt

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jepp, som sagt et gyldig argument for PS2.

Dette vil dog bare bli bedre og bedre med videre updates til sw emulatoren. For meg og andre som ikke har hatt PS2 før (og dermed ikke har noen egne spill) vil ikke dette være noe problem da man bare sjekker om titlene funker før man går til innkjøp.

PS3 er nok ingen "PS2 replacement", for min del er det viktigste med BC bare muligheten til å kunne nyte enkelte store titler fra PS2 på min PS3 med de fordelene som er nevnt over.

Har ingen planer om å spille 20 PS2 spill for å si det sånn.

Om det er verdt det eller ikke blir høyst individuelt, men det skader ingen andre at Sony shipper en PS3 versjon med BC for oss som vil betale for det.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

helt enig med deg arokh.

BC fungerer kjempebra, driter i hva de diverse listene sier om kombatibilitet, så lenge mine spill funker godt nok er jeg fornøyd.

Lever heller med litt feil en gang iblant enn å måtte koble opp en ekstra konsoll bare for å spille..

Har brukt ps3en min mye mer til ps2 spille enn ps3 faktisk, dette endrer seg jo så klart så fort titler som GT, mgs og GTA kommer, men unner alle som ikke har hatt PS2 muligheten for å velge en konsoll med BC!

Lenke til kommentar
Her var det mye dumt ;)

Trodde ikke den var en tråd om hva som er best, men en tråd for å få folk til å sende mail til sony. Jeg slenger meg på diskusjonen forde.

Bryr meg lite om den er bakoverkompatibel eller ikke. Kjøper heller en splitter ny ps2 rett før den går av markedet for har fortsatt den store gamle ps2 som er dritt gammel og tar sikkert kvelden snart. Sparer penger og den lille ps2 tar jo nesten ikke plass uansett.

Ja mye dumt ja... Du slenger deg på diskusjonen? Hva slags diskusjon da, er da ingen som bryr seg om du heller vil ha en PS2 enn BC? Både jeg og andre vil ha BC samme hva du synes. Enten er du med oss eller så er du ikke. Ingen grunn til å være krass og stå i mot et enda bedre produkt, er det? Blir helt tullerusk av dette jeg, enda jeg allerede har en PS3 med BC. Ikke noe problem for meg at det ikke kommer flere versjoner, men de som fortsatt vil ha skal da ikke bli undertrykt for det.

Fordeler med PS3 BC:

- Oppskalering

- Trådløse kontrollere

- Slipper flere kabler (strøm og bilde/lyd)

- Sparer inngang på TV (jeg har kun 1 kompositt og den er opptatt)

- Sparer plassen en PS2 tar opp

- Sparer prisen på en PS2 (fortsatt penger, samme hvor billig)

- Virtuelle minnekort, backup av savegames på harddisk

- Muligheter for nedlasting av billige spill fra PSN senere

Fordeler med PS2 over PS3:

- ????????????????

Helt høl i hue og stå i mot dette. Dere som har chippa PS2, dere bruker vel emulatorer også, eller har dere f.eks en fysisk NES/SNES også kanskje? Aldri hørt makan til sutring over noe som vil gjøre en konsoll bedre. De som syter her må jobbe for Sony, skjønner ikke noe annet.

LOL for noen fordeler? sparer penger på ps2 uansett pris? wtf? kan kjøpe min for 400,- legg til en ps3 fra netshop til 3k, så blir det 3400,-...kablene er gjemt bak tven uansett...LOOOOOOOOL

Lenke til kommentar
LOL for noen fordeler? sparer penger på ps2 uansett pris? wtf? kablene er gjemt bak tven uansett...LOOOOOOOOL

hvis ikke du er enige i at fordelene er formidlable så får jo det være ditt problem.. om du vil ha en ekstra konsoll, ekstra kabler, ingen oppskalering og kontrollere med irriterende kabler så be my guest... Om sony lanserer en ny BC konsoll med 2 spill og kontrollere slik som forrige gang så selger den nok bra..

Betalte som de fleste andre 5000kroner for min BC 60gb med to spill og kontrollere... ikke fader om jeg heller hadde kjøpt en 40gb til 4000kr uten spill og ekstra kontroll

Får håpe den kommer tilbake, nå som 40en koster 3000kroner flere plasser så burde vel en ny med BC kunne selges for 4-4500kroner

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
LOL for noen fordeler? sparer penger på ps2 uansett pris? wtf? kablene er gjemt bak tven uansett...LOOOOOOOOL

hvis ikke du er enige i at fordelene er formidlable så får jo det være ditt problem.. om du vil ha en ekstra konsoll, ekstra kabler, ingen oppskalering og kontrollere med irriterende kabler så be my guest... Om sony lanserer en ny BC konsoll med 2 spill og kontrollere slik som forrige gang så selger den nok bra..

Betalte som de fleste andre 5000kroner for min BC 60gb med to spill og kontrollere... ikke fader om jeg heller hadde kjøpt en 40gb til 4000kr uten spill og ekstra kontroll

Får håpe den kommer tilbake, nå som 40en koster 3000kroner flere plasser så burde vel en ny med BC kunne selges for 4-4500kroner

hmmm, jeg brukte 3479, da fikk jeg med dualshock(1 kontroll)..dette er ikke dumt:) sony har solgt stort med tap uansett, tror neppe BC blir så populært igjen..dette tilhører ikke i strategien deres..de skal tjene penger, ikke drive veledighet for ps2:P

Endret av snik1
Lenke til kommentar
LOL for noen fordeler? sparer penger på ps2 uansett pris? wtf? kan kjøpe min for 400,- legg til en ps3 fra netshop til 3k, så blir det 3400,-...kablene er gjemt bak tven uansett...LOOOOOOOOL

Jeg håper virkelig for din skyld at du er 12 år eller at dette var ren kødd.

Lenke til kommentar

Synes det er pussig at Sony ikke kan lage en BC-versjon av ps3 med 100% BC (ikke emulering) og selge den ved siden av 40gb.

Selv om jeg er blant dem som ikke ser noe poeng med BC, ser jeg at det er mange som er villige til å betale ekstra for dette. Etterhvert som PS3 teknologien har eldet bør den dessuten kunne selges klart billigere enn gamle 60gb. Konsoll+en kontroll bør vel kunne gå for ca 500-1000 dyrere enn 40 gb.

Forstår at Sony valgte å lage maskiner uten BC for å senke prisen, men forstår ikke hvorfor de har fjernet alternativet fullstendig. 360 selges jo i mange varianter; hvorfor kan ikke PS3 også gjøre dette.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig for din skyld at du er 12 år eller at dette var ren kødd.

lol

Lenke til kommentar

for dere som følger med på børsen, vet at ps3 påvirket aksjekursen dramatisk...tror den stupte med -5.9%..Sony driver med mange ting, så da kan dere bare tenke på hvor stor innvirkning sonys spilleavdeling har på aksjen deres.

Og de taper faktisk fortsatt på den(med noe reduserte tap med fjerningen av bc og prisreduksjonen)! det er psp og ps2 som redder spilleavdelingens bunnlinje..

Lenke til kommentar

Fra "LOOOOOOL wtf jeg er helt usaklig" til "for dere som følger med på børsen", er han der virkelig seriøs?

On topic, tror det ble nevnt tidligere også men det er kommet en ny 80GB bundle som har BC i USA nå, det er åpenbart enkelt for Sony å slippe en versjon eller to med BC om de vil.

Når folk betaler i underkant av 10k for en 60GB vil jeg si etterspørselen er der, så det kommer nok hit også etterhvert.

Lenke til kommentar
Snakk om noe du har peiling på a.. som betyr at vi slipper å se flere innlegg fra deg regner jeg med..

hadde faktisk et prosjekt angående strategi på skolen, der brukte vi xboks saken...tror jeg kan litt mer enn deg når det gjelder dette her...dette er bare snakk om penger..

Fra "LOOOOOOL wtf jeg er helt usaklig" til "for dere som følger med på børsen", er han der virkelig seriøs?

On topic, tror det ble nevnt tidligere også men det er kommet en ny 80GB bundle som har BC i USA nå, det er åpenbart enkelt for Sony å slippe en versjon eller to med BC om de vil.

Når folk betaler i underkant av 10k for en 60GB vil jeg si etterspørselen er der, så det kommer nok hit også etterhvert.

forskjell på usa og europa..

Lenke til kommentar

Skjønner at snik1 ikke er gammel nok til å ha vært med på PS vogna siden begynnelsen, og tydelig vis har gått glipp av de gode gamle klassikerene, de som faktisk har en god historie.

Kjøpte nylig en PS3 + 2 PS3 spill.. vet du hva det neste spille jeg kjøpte var? FFXII til PS2... og jeg må si at det var bedre enn Heavenly sword, som var et av de to PS3 spillene jeg kjøpte.

Jeg vet også at jeg kommer til å kjøpe minst ett PS2 spill til i den nærmeste fremtid, nemlig MGS3, da jeg gjerne vil ha med meg resten av MGS historien før MGS4 kommer...

litt tilbake til topic, så må jeg si det at om det kommer en PS3 med god BC, så kommer jeg ikke til å nøle med å skaffe meg en. Mindre kabel rot, og en box mindre under TV-em sier jeg gjerne ja til. Eneste fordelen PS2 har over PS3 er vel 100% BC, men det er vel egentlig ikke noe problem for sony å fikse, men på bekostning av dyrere konsoll.

Tror fortsatt mange ville kjøpe den.

Ellers mener jeg alle argumentene arokh kom med treffer midt i blink.

Lenke til kommentar

og hva vet du om etterspørsel?har du konkrete fakta på det? innlegget mitt angående tall og børs er 100% konkrete. du kan se i kvartalsrapportene til sony om vil.. de som ligger på 10k på finn.no og qxl går ikke akkurat unna som varmt hvetebrød.

og dette er først og fremst i norge uansett..rike nordmenn rett og slett!! forklaringen på hvorfor folk selger 60GB sin, ligger vel i grunn for at det finnes idioter som betaler 10k for den...

Lenke til kommentar

At Sony sin aksje faller på børsen kan nok påvirkes av flere ting en bare PS3 da, som du selv nevner, Sony driver med mange flere ting enn bare Playstation.

Hvordan gikk feks resten av børsen i Tokyo? Kan det være Japansk økonomi generellt som gikk ned?

Har dette innlegget noe med BC å gjøre, eller er det bare generellt oppgulp for å diskreditere Sony (noe du i så fall gjorde et dårlig forsøk på).

Lenke til kommentar
At Sony sin aksje faller på børsen kan nok påvirkes av flere ting en bare PS3 da, som du selv nevner, Sony driver med mange flere ting enn bare Playstation.

Hvordan gikk feks resten av børsen i Tokyo? Kan det være Japansk økonomi generellt som gikk ned?

Har dette innlegget noe med BC å gjøre, eller er det bare generellt oppgulp for å diskreditere Sony (noe du i så fall gjorde et dårlig forsøk på).

sony finnes også på børsen i new york.. jeg diskreditere absolutt ikke sony..sier kun fakta de har faktisk vært på konkursranden om du i det hele tatt visste det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...