Gå til innhold

Komplett Gamer Premium a40 Crossfire - med modifikasjoner... er dette en god spill-PC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal koble til denne PC-en mot TV-en min, og har tatt utgangspunkt i Komplett.no sin "Komplett Gamer Premium a40 Crossfire " PC. Denne var satt opp med mye fra før av, men jeg har gjort visse endringer for at den skal passe bedre til mitt behov.

Dette er listen:

Kabinett:

Antec Nine Hundred sort miditower http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085&CKS=PCW

Strømforsyning:

Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315686&CKS=PCW

Hovedkort:

Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341660&CKS=PCW

Prosessor:

AMD Phenom 9500 Quad-Core 2.2 GHz Boxed http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343410&CKS=PCW

'

Harddisk:

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

CD/DVD:

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Operativsystem:

Windows Vista Home Premium 64 bit

Er det noen som har tanker på det jeg har satt opp her? Er det noen ulemper/fordeler med 64 bit Vista? Er 32bit eller 64bit best når jeg er under 4GB minne? Tror dere at dette kommer til å kjøre bra?

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva består resten av maskinen av?

Slik som den står her?

Vanskelig å si noe om det er et godt kjøp før du slenger inn totalprisen.

64bit kan du oppleve problemer med mtp på enkelte programmer/drivere. Men jeg har ikke kjørt det så jeg skal ikke si så mye om det.

Du klarer deg uansett lenge med 32bit og det er ingen ulempe med 4GB RAM der heller.

Hvor mye kan du/vil du bruke på maskinen da? Så lite som mulig så klart, men...?

Jeg ville nå valgt en raskere prosessor siden det er spill du skal bruke den til. Du har bestemt deg for AMD/Crossfire?

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Hei!

Om det er AMD/Crossfire er egentlig det samme for meg, men det var dette som var mulig å velge som topp under "konfigurer selv". Her kommer en liste med resten av utstyret:

Antec Nine Hundred sort miditower,

Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte,

Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2,

AMD Phenom 9500 Quad-Core 2.2 GHz Boxed

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Vista Home Premium 64 bit

Total pris for alt dette er 8959kr. Synes det er en god pris i grunn! Noe jeg bør endre på i oppsettet? Hadde ikke tenkt å bruke mer i hvert fall..

Lenke til kommentar

Forslaget under er konfigurert ut ifra Gamer i25 SLI Ready maskinen.

Nå har jeg jo valgt et annet hovedkort som ikke kan brukes til SLI da. Vet ikke om du har tenkt noe på å kjøre med 2 skjermkort før eller senere?

Du kan jo ta en titt på dette oppsettet. Linker til de viktigste komponentene, også følger jo alt det andre med så klart (ikke tastatur/mus).

Dette er uten OS da. Men du har vel allerede ordnet det siden du tenkte på 64bit, og det finnes jo ikke blandt disse konfigurer-selv-maskinene hos Komplett.

Kabinett 549,-

Har dette selv, stille og kjølig. Enkelt og greit, men stilrent og fint :)

Strømforsyning 1050,-

Siden dette er et oppsett uten SLI, så holder det lenge med denne PSU`en.

Hovedkort 1545,-

Her har du et meget godt kort som sikrer deg i lang tid med tanke på oppgradering av både cpu og raskere minne.

Prosessor 1885,-

Fantastisk god prosessor, prisen har sunket med kr 165,- nå nettopp (det er jo litt iallfall, og jaggu på tide!). Noe som gjør det litt lettere å velge denne i stedet for å vente på den nye E8400.

Den (E8400) er også på 3GHz, men har 45nm teknologien som gjør at den ikke krever så mye av strømforsyningen og dermed ikke skaper så mye varme.

Men E6850 er en knallgod prosessor som heller ikke bruker mye kraft og heller ikke blir særlig varm. Jeg er ikke sikker på hvordan den er på det hovedkortet, men du kan klokke den ganske høyt uten å tenke på ekstra kjøling. Noen som har erfaring med hovedkortet og denne prosessoren ilag?

Det er litt vrient det der med E8400 vs E6850. Sjekk denne tråden, så ser du dilemmaet. Men du blir iallfall ikke skuffet over E6850. Den leverer så det holder, mens E8400 er litt mer fremtidsrettet og up-to-date. Du trenger uansett valg ikke tenke på noe oppgradering av prosessor det nærmeste året.

Skjermkort 2599,-

Du kan spare inn noen hundrelapper på oppsettet hvis du heller velger 8800GT som også er et knakende godt kort.

Minne 415,- (2GB)

Jeg har kjørt noen tester på det med 4GB vs 2GB i Vista Ultimate 32bit. I spill merket jeg nesten ikke forskjell i det hele tatt, men blir det litt for lite etter hvert, så er ikke oppgraderingen altfor kostbar.

Harddisk 545,-

Det ble litt mindre harddisk for å spare noen kroner, men det bør holde lenge. Jo mer plass man har, jo mer "søppel" tar man vare på, hehe :D (Litt spøk da)

Men du kan jo også utvide med en ekstern disk når det blir behov for det. Praktisk er det også.

DVD 299,-

Totalt 9379,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...