Admin'c Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei Er det noen mulighet for å stoppe anleggsarbeid som foregår unormalt sent om kvelden eller tidlig om morgenen, når det foregår uten at annet enn generelt nabovarsel i starten av byggeperioden er sendt? Og hvis det går hvor sent og tidlig er det rimelig å annta at slikt arbeid ikke skal forekomme? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ring 02800, og hør hva som gjelder i ditt tilfelle. Er dette ett engangs tilfelle, eller forekomer det hver kveld ? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg bodde tidligere rett ved siden av et snødeponi. Her kom det biler og leverte snø, og bulldozere fordelte dette utover et stort område. Dette arbeidet foregikk i stort omfang på kvelds-/nattestid, da det gjerne er på den tiden av døgnet snø fraktes bort. Etter en periode med dette bråket var vi flere som gikk sammen og klaget. Klagen ble overlevert politiet, og allerede påfølgende kveld/natt kom det noen og foretok støymåling. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror faktisk det var arbeidstilsynet som gjorde dette. Uansett, etter er par dager fikk entreprenøren (som jobbet for Oslo kommune) beskjed om at alt bråkete arbeid skulle være innstilt etter kl. 22. Det hjelper altså å klage! Det er tydeligvis regler for støy på kvelds- og nattestid. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Men er jo da spørsmål om det er engangs tilfelle eller annet hastearbeid. Jeg synes det virker litt spesielt at folk jobber såpass sent. Kanskje vi kan få en utdyping av hvilket arbeid som foregår... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 I utgangspunktet skal det vel være stille etter klokken 23, men ut fra det jeg kan forstå av denne artikkelen er det mulig å søke om å få jobbe senere også. Om dine støyende naboer har en slik søknad er kanskje vanskelig å vite. Det er vel bare å klage å se hvor det går. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) japp sant, men rart at de kan drite i naboene om det er tilfelle. Sist gang gjaldt det støping så det dundret betongbiler i gata hele natta. Er egentlig sjeldent de bråker om natta, men det er tidlig i byggefasen Endret 14. mars 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Om det er store dekker/mye betong som skal støpes, så må det gå kontinurlig fra start til slutt... SÅ lenge det skal være sammenhengende betong eller store dekker. Så det kan være tilfellet med betong bilene... Selv om det ikke skjer så ofte. Ellers litt spesielt at de jobber såpass sent, byggebransjen koster ganske mye å ha i sving såpass sent på kvelden. De baserer jo prisene sine på dagarbeid, som oftest.. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Jeg lurer på om entreprenør må søke kommune/fylkeslege e.l. for å få lov til å holde på utover natta. De skal også da ha skriftelig bekreftelse på dette tilgjengelig på byggeplass. Kommer Onkel så vil han se dette, og har man ikke må arbeidet stoppes umiddelbart. Synes ikke det ville vært urimelig om du kontakter dem å ber om å få se tillatelsen, så vet du i hvert fall hvor du skal klage videre. Endret 14. mars 2008 av fleric Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Altså, du trenger ingen søknad for å jobbe på natta, men jobbes det om natta bør man være ekstra varsom for ikke å produsere for mye støy. Støyes det om natta og det klages kan resultatet kan bli noe ala: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1048647.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå