Gå til innhold

8600m gt skjermkort.. flaskehals?


Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat bestilt meg en ny bærbar data.

skal bruke den mye til spill.

 

Har 2,4 ghz prosessor

200gb 7200rpm harddisk

8600m gt (dårligaste komponent??)

4GB SO-dimm 667MHz (2x2GB) dual channel

 

lurer altså på om 8600m gt er en flaskehals for systemet.

Er den det? systemet kjører 64 bit vista ultimate og sitter på en Multicom Compal JFL92+

 

link: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...544861;c:100561

 

Håper på gode kommentarer og hjelp!! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har akkurat bestilt meg en ny bærbar data.

skal bruke den mye til spill.

 

Har 2,4 ghz prosessor

200gb 7200rpm harddisk

8600m gt (dårligaste komponent??)

4GB SO-dimm 667MHz (2x2GB) dual channel

 

lurer altså på om 8600m gt er en flaskehals for systemet.

Er den det? systemet kjører 64 bit vista ultimate og sitter på en Multicom Compal JFL92+

 

link: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...544861;c:100561

 

Håper på gode kommentarer og hjelp!! :!:

 

Vel, vet ikke helt hva du vil ha hjelp til å gjøre, men ja skjermkortet et nok flaskehalsen når det kommer til spill på PC-en din.

Nå er det ikke lengre umulig å bytte skjermkort i laptop så det er evnt bare å vente på et bedre skjermkort og oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Det kortet er bra nok. Du får så klart bedre, men da må du opp i pris. Flaskehals vil jeg ikke si det er. Man kan bytte skjermkort i enkelte bærbare, så det gjelder ikke alle så jeg ville vært forsiktig med å si at det bare er å vente på et bedre skjermkort og bytte.

Lenke til kommentar

Intill nylig har 8600m gt vært veldig populær for lett-gaming. Det var nr. 2 etter 8700 GT, men var Rimligere og hadde forholdshvis bra ytelse. Jeg vil ikke kalle 8600 gt for dårligeste komponentet, men er ikke den beste heller.

 

Nå har 8800M-serien blitt lansert og dette gir uten tvil mye bedre ytelse, og i noen maskiner kan du kjøre dette i SLI også. Men du må nok regne med noen ekstra høvdinger for dette kortet. Med denne lanseringen falt prisen på 8700 GT, og dette er antgalig den beste rimlig alternativet idag.

 

Noen få bærbare har utskiftbare GPU-slott, men de fleste har nok ikke dette, og da må du kjøpe deg en ny maskin for å få en bedre GPU.

Jeg har ikke mye kjenskap til Compal JFL92+ og vet ikke om du kan bytte GPU, men på Multicom's konfigrator har du ikke muligheten til å velge GPU på dette, da regner jeg med at du ikke kan oppgradere GPU selv heller.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...