Howard Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det blir stadig vanligere å benytte store reklamebannere (400x460 piksler), pop-ups osv til reklameformål på Internett. Sannsynligvis til manges irritasjon. Men er ikke dette noe man må akseptere, så lenge tjenesten forøvrig er gratis? Klart det er irriterende å få slengt masse fargesprakende reklame opp i fjeset - men litt må man vel tåle så lenge man ikke betaler et rødt øre for tjenesten? En interessant artikkel omkring temaet kan leses på Digi.no. Synspunkter? [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-09 22:24 ] Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Reklame er en grei måte for å holde liv i forskjellige ting på nettet, men det er en ting jeg ikke tåler: pop ups! herrgeud det skulle vært ulovlig å åpne et nytt vindu på desktopen til noen for det formålet! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det at mange web-sider viser reklame, må vel vera heilt opp til den enkelte web-sida. Eg ønskjer personlig ikkje å visa slike på mine sider, men det gjev jo ei mindre biinntekt (her kunne ein jo tena gode pengar før). Reklame treng ikkje naudsynt å vera negativt, det finns mange døme på reklame som er godt integrert i designet til sidene. Det at så store bannerar vert teke i bruk er jo berre grunna at firma har funnet ut at svært få faktisk klikkar på desse bannerane. Kor mange gangar klikka du på ein banner i år 2001? :smile: Det som og er verdt å merka seg, er at dei fleste på t.d. hardware.no sine sider, har ganske god peiling på data. Dei fell ikkje for simple triks som uekte advarselsvindu, og dei har lært seg å ignorera reklamen. Eg personlig legg lenger ikkje merke til kva reklame som står på dei sidene eg besøkjer, grunna at dei 98% av tida ikkje har nokon betydning for meg. Dagens ordtak: "47,5% av alle statistikkar vert funnet opp i det øyeblikket dei skal brukast" _________________ Vegard A. Larsen, xaltra.net og sourcecode.no E-mail: [email protected] [email protected] [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-09 22:30 ] Lenke til kommentar
Xane Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 en ting er når bannerne bare står der og blinker, men når de lager lyd? det er utrolig irriterende, og får meg til å holde meg langt unna websiden! Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Kan ikkje seie at det plagar meg lenger. Eg legg rett og slett ikkje merke til reklamen. Problemet med slik immunitet er sjølvsagt at reklamen må ta i bruk stadig meir irriterande hjelpemiddel (lyd) for å nå fram med bodskapen sin. Så slik for framtida med meir utspekulerte reklameformat kan eg nok vurdere å betale for enkelte ting. Ser ikkje vekk frå at eg kjem til å betale for digi dersom dei innfører slikt, men eg forventar da eit enda meir profesjonelt produkt enn det dei har i dag. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: Xane skrev (2002-01-09 22:31):en ting er når bannerne bare står der og blinker, men når de lager lyd? det er utrolig irriterende, og får meg til å holde meg langt unna websiden! Helt enig! Lyd er definitivt bannlyst, der går grensen! Hva med litt mer avanserte FLASH-animasjoner, "spill-liknende" reklamer og slike ting? Er det verre/like "ille" som statiske bannere eller enkle GIF-animasjoner? Selv mener jeg disse stiller i samme kategori. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: On 2002-01-09 23:41, Howard skrev: Quote: Xane skrev (2002-01-09 22:31): en ting er når bannerne bare står der og blinker, men når de lager lyd? det er utrolig irriterende, og får meg til å holde meg langt unna websiden! Helt enig! Lyd er definitivt bannlyst, der går grensen! Hva med litt mer avanserte FLASH-animasjoner, "spill-liknende" reklamer og slike ting? Er det verre/like "ille" som statiske bannere eller enkle GIF-animasjoner? Selv mener jeg disse stiller i samme kategori. Overdimmensjonerte bannere som blinker som et juletre og lager lyd hater jeg rett og slett, popups er like irriterende. Holder meg langt unna sider med mye reklame, har også programmer installert som fjerner denslags dritt.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: On 2002-01-09 23:41, Howard skrev:Hva med litt mer avanserte FLASH-animasjoner, "spill-liknende" reklamer og slike ting? Er det verre/like "ille" som statiske bannere eller enkle GIF-animasjoner? Selv mener jeg disse stiller i samme kategori. Flash-animasjoner er greie, så lenge dei ikkje produserer anna enn diskret lyd. Eg har ingenting mot reklame som passar inn i designet på sida, og ein flash-animasjon treng ikkje vera irriterande. Såg ein banner her ein dag, der det stod "If this banner is flashing, you have been selected...", der bakgrunnen blinka rødt.. Det var irriterande når ein skulle bruka PC-en. Slike bannerar er tull. Lenke til kommentar
findon Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 greit når man har kjapp linje, men her hjemme på isdn orker jeg ikke se de STORE bannerne, og scroller nedover, bare for å bli slengt på helt feil sted når banneret forsvinner. Tar nok litt tid før jeg vender meg til å "følge med" på reklamen der ja.. må det til, så greit nok. Men popups, særlig de som legger seg med x-knappen utafor høyresida på skjermen= nei! (noe med at øyet mitt søker etter x'n istedetfor å bare klikke i venstre hjørne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå