sigurd_89 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei, jeg har funnet endel ting på amazon.com som jeg kunne tenke meg å bestille. Nå har det seg slik at jeg har en onkel i Amerika, som skal hjem til Norge i løpet av en måneds tid. Derfor tenkte jeg at for å slippe moms og frakt kunne jeg oppgi hans boligadresse i California. Mitt første spørsmålet er om amazon.com vil ha noe problem med at jeg bestiller i Norge til en amerikansk adresse? Mitt andre spørsmål er om hvilke betalingsmåter som finnes? Kan jeg be om at det sendes faktura med pakken som onkelen min betaler, eller er jeg nødt til å betale med kredittkort? Betaler jeg med kredittkort vil jeg da få en betydelig større sum å betale, mht. kurs og gebyrer? Mvh. Sigurd Svært takknemelig for alle svar! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tror ikke det vil være noe problem å betale med norsk kredittkort og sende til en amerikansk adresse. Det tryggeste for deg er å bruke kredittkort, og du vil ikke betale noe ekstra enn det som står (kan variere litt på kredittkortet ditt). Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Tror ikke det vil være noe problem å betale med norsk kredittkort og sende til en amerikansk adresse. Det tryggeste for deg er å bruke kredittkort, og du vil ikke betale noe ekstra enn det som står (kan variere litt på kredittkortet ditt). Noen nettbutikker (særlig amerikanske, har jeg inntrykk av) går ikke med på å sende varene (shipping adress) til en annen adresse enn den kredittkortet ditt er registrert på (billing adress), men det varierer fra butikk til butikk. Tror ikke Amazon er av dem som er vriene her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå