Gå til innhold

hva tjener man ca på lite public lan?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen folk har tenkt å holde lan der vi har fått leie av gymsal og nett og strømskap for free pluss kanskje switcher fra kandu fordi bror til han eine er member der ell no.

men spørsmål er hvor mye tjener vi ca tror dere?

 

vi har 50 plasser 250 med pc og 50 uten pc i ingang.

Pluss en kiosk der vi setter opp saker og ting ;D

 

 

-Haffi

Endret av haffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom målet ditt er å tjene penger på å arrangere LAN har du missforstått. Ikke prøv en gang, du ville vært en skam for LAN miljøet.

Fyren må da få lov til å spørre hvor mye han tjener på dette, vil vel tro at han også har andre hensikter.

Lenke til kommentar
vi har 50 plasser 250 med pc og 50 uten pc i ingang.

Pluss en kiosk der vi setter opp saker og ting ;D

Fyller dere alle plassene og har 200 besøkende i tillegg har dere 22.500,-

 

Det er sikkert mulig å tjene en del tusen i tillegg på kiosk/kantineløsninger.

 

MEN uansett hvordan dere vrir og vrenger på det så vil nok den enkelte person som er med på å arrangere tjene langt langt mer ved å jobbe tilsvarende antall timer i kassa på Rimi :)

 

Så hvis hovedmotivasjonen er å tjene penger vil nok omtrent alt som er av vanlige jobber gi bedre uttelling. Men det er jo klart at det er gøy å sitte igjen med litt penger for slitet når man først bruker mange titalls timer av fritiden sin for å arrangere noe for andre, det skjønner jeg :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Vi skal ha det til klassakassa prøve no nytt serru:D

og siden det skal kunne gå må vi vite om vi kan få tjent inn noe penger på det så vi får klassetur :p hvis ikke det hadde vært til klassa hadde jeg ikke spurt for da hadde det vært det samme med pengene

Lenke til kommentar

Det som er et problem er at det er veldig mange ting som en ikke tenker på med det første/ikke tar med i beregningen, og der forsvinner en del penger. Det du må tenke på er f.eks at du må ha vakter så det ikke blir bråk(foreldre?), folk som kan stå i kiosken(noen i klassen?), du må kjøpe inn alle varene i kiosken, og hva gjør du med det som ikke blir solgt?(avtale med lokalbutikk?), premier?(sponsor?), plakater/reklame?(printer på skolen?) osv.

 

Nå er jo du/dere veldig heldige siden dere har fått gratis gymsal, strøm og forhåpentligvis switcher(da disse er veldig dyre) så det er mulig dere kan ta inn en god del på dette, men jeg anbefaler deg å regne litt på kostnader og sjekke opp eventuelle avtaler med butikker osv. før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dere kan regne med å tjene stort. MEN! Hvis dere klarer å dekke alle utgifter med sponsorer (les premier, utstyr, lokaler, internett +++) så sitter dere i teorien igjen med billettinntektene. Men man må huske at det alltid kommer uventede utgifter. Noen ødelegger en dør, en switch blir sølt cola på eller lignende. Men hver gang jeg har arrangert lan har vi hatt det som en regel at vi ikke har regnet billettintekter som penger vi kan bruke, fordi det er en såppas usikker inntektskilde mtp. at man aldri vet hvor mange som kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dersom målet ditt er å tjene penger på å arrangere LAN har du missforstått. Ikke prøv en gang, du ville vært en skam for LAN miljøet.

 

 

Veldig frekt du svarer da Mats!

 

Tjen penger på kiosken dere.

Endret av Skyax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...