haugmaister Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei og hå! Jeg lurte litt på om det hadde vært mulig om dere jus-entusiaster kunne hjelpe meg med å fortelle hvilke vesentlige hovedtrekk eller eventuelt oppsett av en såkalt mot klage. Casen; Jeg bor i borettslag, 8 etasje for å være mer presis. Leiligheten rett under meg er eid av en skikkelig grinebiter, en såkalt troublemaker. I desember var jeg bortreist og fikk ikke klaget på første klage. Der påstod eier av leiligheten under at jeg hadde bedrevet boring og banking i perioden, og at brudd på disse reglene forekom så og si daglig. Sannheten er at jeg egentlig hadde vært bortreist store deler av perioden, og når jeg hadde tid til å pusse opp var det kun maling jeg fikk gjort. Så først brevet 2 uker etter at fristen for klaging var gått ut, så jeg bare tok det til etteretning, stusset riktignok veldig over det, men menneskgod som jeg er bare lot jeg det gå. I dag mottok jeg enda en klage. Jeg flyttet inn 10 januar og siden det har jeg ikke rørt så mye som en hammer. Merkelig nok står i det klagen, og jeg siterer: "Av klagen fremkommer det så og si daglig oppussing i strid med borettslaget husordensregler. Videre forekommer klage over høyltte besøkende som bråker, ofte til over midnatt,, Ved min bursdag i midten av februar hadde jeg gjester over. Det er mulig at det blei litt sent og støy, men "ofte" er veldig sterkt overdrevet, OG det var utstedt nabovarsel med telefonnummer og leilighetsnummer, og det stod vennligst ta kontakt ved plagsom støy, så umiddelbare konsekvenser kan foretas. Reglen for ro: "Det skal være ro i borettslaget fra kl.22 til 06.00. Reparasjonsarbeid som medfører banking, boring og lignende skal ikke startes før kl 08.00 og ikke foregå etter kl. 20.00,, Når deg gjaldt første klage, har jeg vansker for å se at maling kan sammenlignes med boring og banking, og når det gjelder klage #2 så har jeg svært vanskelig for det når jeg ikke har pusset opp på 3 måneder... Jeg har snakket med beboere i umiddelbar nærhet, f.eks rett ved siden, over og under, og ingen har NOE å utsette i det hele tatt. Gjentatte ganger nevnes beboeren i leilighet 701 (dvs under meg) om at han har sendt brev. Det er med andre ord, ingen andre enn han som har problemer, og han har problemer med absolutt alle. Jeg vil få fram at klagene må tas med en klype salt, for dette er jo direkte heksejakt! Mvh frustrert og oppgitt blokkbeboer, og på forhånd takk! Lars Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg syns at du burde ta en samtale med lederen i bo-styret. Lenke til kommentar
KS Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Så du har en vanskelig nabo som klager på deg uten noen reelt grunnlag? Det er jo bare å protestere det, ingen formelle krav til klager i borettslaget. Kan godt være muntlig men bør være skriftlig. Bare få frem tydelig hva som er dine innsigelser. Gjør et poeng av at du syns naboens klager er grunnløse og prøv og dokumenter det på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg syns at du burde ta en samtale med lederen i bo-styret. Snakk med lederen i bo-styret, som regel, så blir slike trøbbelmakere oversett... Har vært borti en del folk som tror verden dreier seg rundt dem... Tips 1: sjekk om klagene til disse folkene er reelle... tips 2: hvis klagene ikke er reelle.. gi faen... ikke tenk på det... For jeg kan garantere deg at den personen som tar imot den 52 klagen fra en og samme person tenker, faen er det denne idioten klager på nå da? (ja, jeg har hatt med personer som har klagd på absolutt alt... De er bare slitsommme) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå