bennybanan Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Kjøpte meg for en stund siden en PS3 av den billigere utgaven. Vet at det i teorien ikke er mulig å spille PS2 spill. Kunne dette vært mulig med en eventuell firmware update? Eller er det DVDspilleren som bare støtter Blu-ray? BB. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tviler på det, da må ihvertfall Sony sette av tid til å emulere hele PS2-GPU'en, inkludert minne-ganger. GFX-chippen kom med på kjøpet når du kjøpte 60GB i europa, også software-emulerte dem CPU'en (EE). Når Sony så at folk ikke var villige til å betale nok for PS3, kuttet dem hele PS2-kompabiliteten og senket prisen mye. Jeg tviler på at dem klarer å emulere GFX-chipen godt nok til at dette blir godkjent med det første, minne-behandlingen er endel annerledes enn på PS3 også. Tidligere erfaring viser at Sony ikke kommer til å godkjenne slik emulering før bortimot 95% av titlene virker på ren software-emulering. Og PS2 har veldig mye software som er kodet 'to the metal'. Så evt. PS2-kompatiblitet på 40GB PS3 er sansynligvis i beste fall ett par år unna dessverre, vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå