XtaZ Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei! Kjøpte meg sub i dag, en Infinity SW-12 å har nå koblet den til resten av anlegget men uansett hvordan jeg kobler til å stiller på så kommer det ikke lyd fra den Det er en aktiv sub å den er koblet til sub pre-outen på forsterkeren (en Pioneer VSX-1017AV-K) Å har da stilt inn alt rett så vidt jeg vet både på suben og på forsterkeren. Har prøvd med musikk fra PC koblett opp med både optisk og analogt og har også prøvd med film via Xbox 360 som er koblet opp optisk. Har sett i både forsterker og sub manualen og alt skal vere rett oppkoblet og innstilt men kommer da altså ikke lyd fra den i det hele tatt. Suben går automatisk i standby når den ikke får signal å da lyser det rødt i lampen på den men har fått den til å lyse grønt også som betyr at den er på men det kommer fortsatt ikke lyd. Kjører nå en kabel fra forsterkeren inn i både L og R inngangen på suben med Y-ledd som i følge manualen var anbefalt etter mine innstillinger men jeg har også prøvd alle de andre metodene uten hell. Noen som kan hjelpe? Takker for alle svar EDIT: Kan forresten nevne at resten av anlegget består av Infinity Alpha 50 i front (Beta 50 er på vei) Infinity Beta C360 center og Infinity Beta 20 bak. Og i innstillingene så har jeg prøvd å sette resten av anlegget på "Small" og satt suben til "On" som er en av de vanligste metodene men jeg har også prøvd å hatt alt på "Large" å suben som "Plus" som også er ganske vanlig og forsåvidt er de eneste mulighetene jeg har å stille imellom Endret 13. mars 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du har ikke fått lyd i den i det hele tatt?? Prøv å ta den med til en venn eller noe som har anlegg du kan koble den på. Kan være at det er noen kabler på delefilteret som ikke sitter ordentlig. Mulig den er defekt. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Du har ikke fått lyd i den i det hele tatt??Prøv å ta den med til en venn eller noe som har anlegg du kan koble den på. Kan være at det er noen kabler på delefilteret som ikke sitter ordentlig. Mulig den er defekt. Nope null lyd i det hele tatt siden jeg fikk den Kommer en kompis innom i mårra med en annen forsterker som han selv bruker aktiv sub på. Skal koble opp å teste da å får vi ikke lyd fra suben min med forsterkeren hans heller så er det nok defekt sub ja. Greit å forsikre seg om at er pre-outen min er i orden eller ikke før man begynner med noe retur av suben Angående løse kabler innvendig så mister man vel all garanti om man åpner å sjekker selv så tror det er lurest å ikke fikle med den Endret 14. mars 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Angående løse kabler innvendig så mister man vel all garanti om man åpner å sjekker selv så tror det er lurest å ikke fikle med den Ja vil tro det. Jeg ville latt den være å kontaktet butikken du kjøpte den i om det ikke funker med forsterkeren til vennen din. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Angående løse kabler innvendig så mister man vel all garanti om man åpner å sjekker selv så tror det er lurest å ikke fikle med den Ja vil tro det. Jeg ville latt den være å kontaktet butikken du kjøpte den i om det ikke funker med forsterkeren til vennen din. Ja har pratet med butikken nå å de sa at hvis jeg fortsatt ikke fikk den til å funke på den andre forsterkeren så skulle jeg kontakte de igjen over helgen å de skulle fikse en ny en De nevnte først noe om reperasjon men jeg sa at det ville jeg ikke siden denne tross alt har blitt mottatt defekt å da har jeg vel rett til å få byttet den i en helt ny en siden jeg sa ifra så fort Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hvis du går inn i menyen til Pioneer forsterkeren. Der man setter at man har sub. Så har man 3 valg. NO-for ingen sub YES-for at man har sub og PLUS-Da spiller subben med alltid. Hvis man har denne innstillingen til YES, så blir ikke subben med når det spilles stereo osv. Når jeg fant denne innstillingen (som man ikke skulle tro man hadde sidne det er ett ja/nei spørsmål) så ble det mere liv i suben. Du har vel også plugget sub kabelen i Pre-Out Sub (Hvis den har dette). Eller i kun den sorte merket Sub. EDIT: La ved ett bilde over hvor sub skal koples inn. Det er mange som tar feil her. Endret 15. mars 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Når du la ut det bildet å jeg så det var det nesten bare så jeg gikk å skøyt meg selv her for å være så dum! Var sikker på at sub-pre outen var nede jeg (der du har satt X) å tenkte ikke mer over det! Da har jeg altså koblet den til multi channel jeg da å ikke pre-out, haha Er ikke hjemme for øyeblikket men skal koble om så fort jeg kommer hjem å da blir det nok ordning i sakene Tusen takk for hjelpen. hehe Håper ikke forsterkeren eller suben har tatt skade av denne feilkoblingen da. Eller har det kansje ikke noe å si? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Trøst deg med at det er veldig mange som har gjort denne feilen. Det burte vært en egen sub utgang uavhengig av pre-out osv for å gjøre ting enklere. Suben skal nok ikke ha tatt noen skade, da multi-channel inngangen ikke sender signal ut. Så du har hatt to innganger koplet sammen som venter på signal. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Trøst deg med at det er veldig mange som har gjort denne feilen. Det burte vært en egen sub utgang uavhengig av pre-out osv for å gjøre ting enklere. Suben skal nok ikke ha tatt noen skade, da multi-channel inngangen ikke sender signal ut. Så du har hatt to innganger koplet sammen som venter på signal. Hehe ja får gjøre det Var en del korte kabler plugga til forsterkeren fra diverse apparater så fikk ikke dratt den så langt fram fra TV benken når jeg kobla å det frista ikke å begynne å nappe ut alt sammen når jeg så det sto subwoofer på den utgangen jeg trodde var pre-out når jeg lyste bak der med lommlykt. Men da vet jeg dette til neste gang ^^ Godt å vite at den ikke kan ha tatt skade ja så takk for svar igjen Da kan vel denne tråden regnes som løst så da kan moderator bare stenge den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå