Hellebergshaugen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg har nå akkurat fått mitt nye kabinett som jeg kjøpte nå nylig, og har flyttet alt av deler over i dette. men jeg har fått et problem, og dette er at jeg får ikke noe skjermbilde. Altså jeg får ikke noe skjermbilde selv om pcen starter og alt av vifter etc funker. Pc deler: Hovedkort: MSI K9N Diamond Skjermkort: Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3 Prossesor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Si ifra vis jeg skal nevne noe mere! Ting jeg har prøvd er: - Tatt ut lydkort etc.. - Fjernet hardisker.. - Bygget opp igjen 3 ganger for å se om jeg har manglet noen kabler. - Trykket på CMOS knappen på hovedkortet. Akkurat nå er det uaktuelt for meg å prøve et nytt skjermkort eller hovedkort, pga at jeg ikke har eller har mulighet for å låne dette atm. så håper på andre kreative svar. Håper noen har et svar/løsning på mitt problem : ) Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 siden du har prøvd så mange ganger er du sikker på at alt er koblet riktig..... det du og kan prøve er å starte opp med en minnebrikke i (rambrikke) Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 siden du har prøvd så mange ganger er du sikker på at alt er koblet riktig.....det du og kan prøve er å starte opp med en minnebrikke i (rambrikke) Kommer det pip fra PC-en? Om det gjør det er denne siden nyttig: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Det eg ser på som problemet her er skjermkortet.. Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) - Jeg har testet med bare 1 av rambrikkene, dette ser ikke ut til å hjelpe - Jeg har koblet riktig, for alt starter og går som det skal, untatt at jeg får skjermbilde (viften på skjermkortet går) + at jeg har hatt en annen som kan litt mere en meg til å se på det, og han fant ikke noe som jeg hadde koblet feil. - Skal prøve å sette inn igjen den "dingsen" som gjør at jeg får lyd ved en feil, ettersom denne aldri har vært på. : p Takk for svar! EDIT: # Har nå tatt ut bateriett på hovedkoret, dette hjalp ingen ting : / # hører etter en lyd ved oppstart, men jeg kan ikke høre noen lyd ! # Tastaturet funker heller ikke (er ikke USB) Jeg begynner å tro selv at det kan være deffekt hovedkort, men er ikke sikker ! merkelig at det skal skje bare av å skifte kabinett, når jeg har vært svært forsiktig. Endret 14. mars 2008 av Hellebergshaugen Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du er sikker på at du ikke har grillet komponenter med statisk elektisitet og sånt da, brukte forhåndsreglene for behandling av elektrisk utstyr? Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Kjetil_hp, jeg har ikke kastet tingene i bordet eller holdt osv på komponentene. Men jeg satt ganske urolig på et ullteppe, ettersom det var kaldt på rommet + at jeg var irritert!! Men som jeg har skrevet før så starter PC-en som normalt, det som er feil er at jeg ikke får noe skjermbilde (viften går på skjermkortet) Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Du satt på et ullteppe og du sørget ikke for å avlede statisk elektrisitet? Symptonet ditt hørtes ikke rart ut i det hele tatt. Endret 14. mars 2008 av Kjetil_hp Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Det var en spøk da ! ; o men ok, jeg tok forhåndsreglene på dette, og nei jeg har ikke ødelagt noen komponenter, alt skjermkortets vifte går den også ! Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ok, mulig jeg er litt trøtt og treg. Men jeg må inrømme det var litt morsomt når du opplyste om at det var en spøk. Aner ikke hva som kan være problemet da, når du ikke har mulighet til å skifte ut skjermkort osv kan det bli vanskelig å feilsøke. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Om alt er koblet som det skal.... er det feil på en/flere av komponentene dine.. Det enkleste er da og ta ut en etter en og teste opp mot kompissen sitt, evt. din pc nr 2:) "Mye rart som kan skje når man prøver å fikse noe som allerede fungerer" Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Skal se om jeg får tak i noen andre komponenter eller en annen pc å prøve mine i : ) Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Ingen som har noen gode råd som de kan anbefalle meg ? eller er det 100% sikkert at hovedkort eller skjermkortet er ødelagt ? Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 jeg hadde gjort en liten feil når jeg bygde PC-en : / det som var er at jeg hadde glemt å sette i 12v kontakten på hovedkoret ! Men tror ikke jeg skulle gjort det heller : p for nå vil faktisk ikke pcen starte ;< så nå har jeg 2 problemer ! 1# pc vil ikke startet så lenge "12v kontakten" sitter i hovedkortet. 2# Får ikke skjermbilde når jeg starter den opp. (da er 12v kontakten ute. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 DU har vel prøvd og ta ut prosessoren sjekke at ingenting er feil. Sette den in igjen funka fint på meg. hadde samme problem da funka det fint etterpå Lykke til. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) det som var er at jeg hadde glemt å sette i 12v kontakten på hovedkoret !omg! er det mulig... - Jeg har koblet riktig, for alt starter og går som det skal, untatt at jeg får skjermbilde (viften på skjermkortet går) + at jeg har hatt en annen som kan litt mere en meg til å se på det, og han fant ikke noe som jeg hadde koblet feil. tydeligvis kunne jo ikke han noe heller.. Og du hadde bygget den opp 3 ganger.. sykt! Endret 16. mars 2008 av Djenzn Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 det som var er at jeg hadde glemt å sette i 12v kontakten på hovedkoret !omg! er det mulig... - Jeg har koblet riktig, for alt starter og går som det skal, untatt at jeg får skjermbilde (viften på skjermkortet går) + at jeg har hatt en annen som kan litt mere en meg til å se på det, og han fant ikke noe som jeg hadde koblet feil. tydeligvis kunne jo ikke han noe heller.. Og du hadde bygget den opp 3 ganger.. sykt! Når jeg nå koblet i 12v så starter ikke pcen! men er en grunn til at jeg spør etter hjelp ? Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Vel, når du har glemt å koble til en sånn helt elementær ting, 3 ganger, så er det ikke godt å vite hva annet du kan ha gjort feil. Prøv å starte helt fra bunnen av en gang til, og les manualen for hovedkortet grunndig. Virker det ikke, prøv å skifte ting ut helt til det virker. Et mer presist råd enn det tror jeg ikke en kan gi uten at en har maskinen fysisk foran seg. Endret 16. mars 2008 av Kjetil_hp Lenke til kommentar
posm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei, jeg opplever samme problemer som trådstarter. jeg har kjøpt pcen i deler, 8800GT GF FOXCON ASUS p5esli geil 2 gb 6400 ocz 600 watt e8400 seagate 500 gb (S-ATA) spinpoint 250 gb Maskinen poster ikke, kun svart kjerm. alle vifter surrer rundt. Følgende er forsøkt: -har forsøkt å bytte GPU(samme problem). -har reinstallert CPU -forsøkt kun 1 gb ram -byttet rundt på SATA tilkoblinger Problemet kan naturligvis være HK, at jeg har ødelagt det ved installasjon. Er det mulighet for at dette kan være HDD instillinger som feiler? Seagate HDD er helt ny. har kun satt den inn i kabinettet og satt på strøm og SATAkontakt. takknemlig for tilbakemeldinger... pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå