Paulex Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Jeg og en kamerat øurte litt på en ting i dag. Når man tar nedtrekk med stang, er det en muskelgruppe som "tar over" når stanga er 15cm fra brøstkassa og ned til brystet? Slik som jeg trodde nedtrekk med stang var å sitte og se i taket og dra stanga ned på brøstkassa, men 15cm. over brøstkassa virker det veldig som det svikter totalt (i alle fall for kameraten min) når man trekker ned ^^ Endret 20. mars 2008 av Skagen Lite beskrivende emnetittel. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) stanga SKAL helt ned til kassa. man kan gjerne variere med å ta annenhver gang ned på kassa og bak nakken. helt ned til underkant nakke (så langt du fysisk kommer) hvis det ikkje går å få stanga helt ned så er det for mye vekter på enkelt og greit glemte å si at det kommer an på om stanga er rett eller "bøyd" bruk rett stang og helt ned Endret 13. mars 2008 av gjeewaytee Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Nedtrekk Varianter er å kjøre bak hodet, smalere grep på stanga, osv... I nederste posisjon er det vel muligens musklene mellom skulderbladene dine som jobber mest, mulig han er svak der... Endret 13. mars 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg er 99% sikker på at dere trener med for tunge vekter. Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 På linken som Elgvenn2 la ut, tar ikke han mannen stanga helt ned på kassa. Jeg har fått beskjed av en sånn veileder at stanga skal ned på kassa. Hva er rett? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 15 cm synts jeg var litt drøyt, ta heller på litt mindre vekter, men når du begynner å bevege deg helt ned til kassen så er det faktisk andre muskler som begynner å virke inn, uten at jeg kan navngi dem eller gi kilder på dette, går selv aldri helt ned, rundt 5-6 cm kanskje over, har egnetlig aldri tenkt over det.. dra fort ned og sakte opp det er mitt tips, kvalitet foran kvantitet, sikkert klisje deluxe men,men Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 På linken som Elgvenn2 la ut, tar ikke han mannen stanga helt ned på kassa. Jeg har fått beskjed av en sånn veileder at stanga skal ned på kassa. Hva er rett? I instruksjonene står det jo faktisk "Pull the cable to the top of your chest". Hvor vidt det ene er mer riktig enn det andre er nå en annen sak. Man trener jo på det man vil bli sterk på, så hvis du vil bli sterk til 10-15 cm over kassa, så stopper du der. Hvis du vil bli sterk helt ned, så drar du helt ned. Det er verdt å merke seg at ikke alle klarer å nå brystet på denne typen øvelser, da skulderbladene går sammen, og man da nødvendigvis ikke kommer lenger bakover. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg fikk også beskjed om at den skal helt ned til kassa, problemet er bare at med mindre vekter så går det så lett helt til de siste 5 cm fra kassa, og ja... Føler liksom ikke at jeg blir noe godt trent med mindre vekter enn jeg har nå, men alikevel med bøy ytters på stengene så kommer den ikke ned til kassa :< Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 man kan gjerne variere med å ta annenhver gang ned på kassa og bak nakken. helt ned til underkant nakke (så langt du fysisk kommer)Hurra hvis du da er blandt de få som faktisk kan gjøre dette uten å slite på skuldrene. For alle andre, dropp det. Hvor ofte har man bruk for å dra ting, eller løfte ting, bak nakken? Vi er ikke laget for det. Anbefaler heller å prøve smal nedtrekk med underhåndsgrep. Du kan legge på litt mer vekter da, biceps får kjørt seg mer, og du trener fremdeles ryggen like bra. Har ikke kilder for hånden, men det var en relativt fersk artikkel på t-nation med "chin-up" i tittelen som sa noe om det. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Du bør ikke kjøre ned trekk bak nakken, dette er skadelig for skuldrene. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Du bør ikke kjøre ned trekk bak nakken, dette er skadelig for skuldrene. Har du en artikkel eller noe som underbygger den påstanden? Høres imo noe suspekt ut... Man kan jo trene jo chin-up variant på bortimot samme måten og den er utbredt veit jeg. Har iløpet av mine år på treningsstudio sett veldig mange som trener nedtrekk bak nakken. Gjerne forran og bak, i samme sett... Ikke helt det samme, men gjør det samme i Militærpressen også (ikke på det tyngste settet riktignok) som jo er en omvendt variant av nedtrekk ("opptrekk" - haha ) og som jo er ment for å ta på skuldre og trapezius (i hovedsak) - og der er det i aff utbredt og føre stanga bak hodet på samme måte. Endret 20. mars 2008 av The Game Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Du bør ikke kjøre ned trekk bak nakken, dette er skadelig for skuldrene. Har du en artikkel eller noe som underbygger den påstanden? Høres imo noe suspekt ut... Man kan jo trene jo chin-up variant på bortimot samme måten og den er utbredt veit jeg. Har iløpet av mine år på treningsstudio sett veldig mange som trener nedtrekk bak nakken. Gjerne forran og bak, i samme sett... Ikke helt det samme, men gjør det samme i Militærpressen også (ikke på det tyngste settet riktignok) som jo er en omvendt variant av nedtrekk ("opptrekk" - haha ) og som jo er ment for å ta på skuldre og trapezius (i hovedsak) - og der er det i aff utbredt og føre stanga bak hodet på samme måte. Ta en titt på punkt 2. HER Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Du bør ikke kjøre ned trekk bak nakken, dette er skadelig for skuldrene. Har du en artikkel eller noe som underbygger den påstanden? Høres imo noe suspekt ut... Man kan jo trene jo chin-up variant på bortimot samme måten og den er utbredt veit jeg. Har iløpet av mine år på treningsstudio sett veldig mange som trener nedtrekk bak nakken. Gjerne forran og bak, i samme sett... Ikke helt det samme, men gjør det samme i Militærpressen også (ikke på det tyngste settet riktignok) som jo er en omvendt variant av nedtrekk ("opptrekk" - haha ) og som jo er ment for å ta på skuldre og trapezius (i hovedsak) - og der er det i aff utbredt og føre stanga bak hodet på samme måte. Ta en titt på punkt 2. HER Har lest endel på iform. Og der er det en artikkel som det står at vi mennesker ikke er ment til å løfte noe bak nakken. Det er professorer og sånne ting som sier det. Men hvor mye løfter du bak nakken i hverdagen? Ingen ting. Jeg kjenner selv også at det ikke er en naturlig løfte bane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå