Gå til innhold

Active Denial System

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at vi ville vært ganske lang kommet i matproduksjon hvis vi hadde puttet like mye ressurser i det istedenfor å finne opp våpen hele tiden, våpen er det som får verden videre stort sett.

Men hvorfor lage et våpen som skal drive vekk mennesker i store mengder?

Dette er jo en veldig dyr maskin, og jeg tipper et par kuler fra en rifle er nok til å ødelegge våpenet, så i krigføring er dette DRITTDYRE våpenet ubrukelig, dette er et våpen funnet opp for å forhindre mennesker som protesterer mot stat ingenting annet.

Lenke til kommentar
Tror at vi ville vært ganske lang kommet i matproduksjon hvis vi hadde puttet like mye ressurser i det istedenfor å finne opp våpen hele tiden, våpen er det som får verden videre stort sett.

Men hvorfor lage et våpen som skal drive vekk mennesker i store mengder?

Dette er jo en veldig dyr maskin, og jeg tipper et par kuler fra en rifle er nok til å ødelegge våpenet, så i krigføring er dette DRITTDYRE våpenet ubrukelig, dette er et våpen funnet opp for å forhindre mennesker som protesterer mot stat ingenting annet.

På samme måten kan du si at presidenten er ubrukelig fordi man kan drepe han med et par kuler?

Det legges mengder og mengder av penger i matproduksjon og utvilking av mat, man kan rett og slett ikke pumpe alle ressurser man har inn i en grein, det er ikke slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Njei. Men det skal sies at disse 8 som har blitt skadet er 8/11000. Og det er ikke så mange. Flere som blir alvorlig syke av Paracet...

Om det skulle være noen som oppholdt seg i strålene lenge beviser det både sterk viljestyrke og fiendtlige hensikter. Noe som kanskje rettferdiggjør bruk av tradisjonelle våpen. 8 alvorlig skadet av 11000 er tross alt bedre enn 8 drept av hundre, som kunne blitt utfallet hvis man kun brukte skytevåpen.

Har man lagt handa på kokeplata er det en fair sjangse for at man får nerveskader om man ikke fjerner den rimelig kjapt. ADS er tross alt tryggere enn en kokeplate.

Nå er det vel heller ikke spesielt ønskelig å trøkke kokeplater inn i ansiktet på protesterende mengder ehller.

Og beviser man fiendylige hensikter ved å ikke røre seg? Det er en ganske tvilsom antakelse i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo et greit alternativ til tåregass. Men en ting jeg har tenkt er: Kan ikke folk bare beskytte seg mot strålene ved å bruke speil?

Jævlig praktisk å springe rundt med et 2x1m stort speil til enhver tid, spesielt i krig.

Lenke til kommentar
Det er jo et greit alternativ til tåregass. Men en ting jeg har tenkt er: Kan ikke folk bare beskytte seg mot strålene ved å bruke speil?

Jævlig praktisk å springe rundt med et 2x1m stort speil til enhver tid, spesielt i krig.

Like praktisk som å springe rundt med en gummimaske tredd over trynet, men antagelig billigere, og utvilsomt enklere å skaffe seg (dessuten er det snakk om demonstrasjoner og uroligheter der dette "våpenet" eventuellt kan brukes, og ikke i krig) Og strålevåpenet er antagelig dyrere enn tåregass og har det da noe troverdig fremtid bare fordi det er noe fancy med et rart navn?

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Like praktisk som å springe rundt med en gummimaske tredd over trynet, men antagelig billigere, og utvilsomt enklere å skaffe seg (dessuten er det snakk om demonstrasjoner og uroligheter der dette "våpenet" eventuellt kan brukes, og ikke i krig) Og strålevåpenet er antagelig dyrere enn tåregass og har det da noe troverdig fremtid bare fordi det er noe fancy med et rart navn?

Vet ikke med deg, men jeg ville ialllefall sprunge rundt med en maske over hodt (så fremt den hadde hull på de riktige stedene) enn et svært speil. For å si det sånn så tviler jeg sterkt på at slike våpen ikke blir brukt i krig. Hor effektivt tror du ikke et slikt våpen ville vert for å holde en sniper i et vindu, borte fra vinduet? Eller hvor effektivt ville det ikke vert å hatt en kamuflert radiokontrollert slik bil til å få store styrker av fienden på spring, for å kunne rykke frem med minimale skader? Tåregass kan styres av vinden, det kan slå tilbake på de som bruker den og den kan overvinnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...