steingrim Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jepp, i Python er ting annerledes. Strengt tatt deklarerer du ikke variablene i Python, du bare tilordner når du gjør self.foo = 42 -- Python er dynamisk derfor kan du opprette og tilordne slike instans-variable hvor og når som helst Dette er noe av det jeg hater i Python Kjøtthuer kaller det for en "feature" jeg kaller det "idioti" Aldri hørt noen kalle det en feature men... Det er jo ikke akkurat spesifikt for Python heller, det er jo en konsekvens av dynamisk typing. Og jeg tror ikke vi skal starte en statisk vs dynamisk typing krig i denne tråden Nå skal det sies at jeg lar editoren min fullføre lange variabelnavn, det hjelper jo litt. Kan man ikke force en strict sak på dette? Ikke i Python nei. Det er rart med det, de som hyler høyest har gjerne ikke prøvd det i veldig stor grad selv. Jeg har skrevet Python i maaaange år og har aldri hatt problemer med dynamisk typing eller whitespace-indentering. Merkelig. Endret 19. mars 2008 av steingrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå