Sono Juventino Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Edit: Legg merke til at jeg alt har funnet en gitarlærer. Heisann. Aner virkelig ikke om dette er riktig kategori å poste i. Håper denne flyttes hvis den er feilpostet. Kunne kanskje ligget i musikk, men det er nå en slags jobb. Jeg er en gutt på snart 18 som har spilt gitar i litt over ett år. Har for det meste spilt for meg selv, men har også gått på noen enkle gitarkurs, samt spilt litt med venner. Det jeg håper på er en person på 18-30 år som kan veilede meg på el-gitar. Ser på meg selv som en åpen person, så ønsker ikke "trette gamle gubber". Håper å kunne spille sammen noen timer hver 14. dag eller deromkring. Du finner latmateriale/teknikkøvelser som vi spiller og du gir meg lekse til neste gang. Du trenger ingen formell utdannelse, men du bør være en god teknisk gitarist. Av musikk jeg liker er alt fra tidlig 70-tallsrock som Deep Purple til nyere band som The Strokes, Muse osv. Er ikke redd for å spille klassisk/annen type musikk i perrioder så lenge dette er gode øvelser som gjør meg til en bedre gitarist. Kan til dels også takle litt teori hvis det er nødvendig, men det er i første omgang teknikk jeg ønsker å forbedre. (Tror jeg i hvert fall. Kan godt hende du mener noe annet som lærer.) Ferdigheter: Det er ikke så lett å beskrive ferdighetsnivå, men jeg skal prøve. Blir da bare opplisting av ting jeg føler at jeg kan/kan til dels - Standard grep (g, a, a7, e, e7, c, d osv.) - Barregrep. Lært meg dette ganske nylig. Stort forbedringspotensialet. Spiller de reint, men litt treig til å få på plass fingra. - Up/downstrokes med grei fart. Kan spille de fleste riff som går på en streng av gangen. (f. eks Exo-politics av Muse) - Power chords. Spiller disse rimelig greit føler jeg. (F. eks White Stripes Blue Orchid) - Kan spille "gjevnt". Altså holde farten lik. - Hammer-on/pull-offs. - Vibrato, bends osv. - Kan lese tabs - Kan spille og synge (i hvert fall enkel vokal) samtidig Tja. Veit egentlig ikke om jeg skal skrive noe mer. Ferdigheter kan ikke helt forklares. Det er vel egentlig bare å spørre hvis du lurer på noe. Pris kan vi snakke om når vi har kommet i kontakt. Endret 7. mai 2008 av Sono Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå