Gå til innhold

Lost 4x7 - "Ji Yeon" (USA)


Anbefalte innlegg

Vi veit jo at heile historia om "oceanic 6" bare er løgn. Så at Jin er død er ein del av denne løgna.

Hvordan vet vi dette? Og i hvilken episode fikk vi vite dette i? :ohmy:

I følgje historia om Oceanic 6 styrta flyet i havet og bare 8 (der to døde av skadene) overlevde styrten. Dette blir sagt i episode 4(?), i rettsaka til Kate. I løpet av sesongen har vi og fått hint om at denne historia bare er eit skjul for det som eigentleg skjedde (fleire ønskjer å reise tilbake, Sayid jobber for Ben).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Jin lever på øya men ikke kom seg vekk. Sun sier gjentatte ganger at hun savner han, men aldri at han er død.

 

Men i en trailer for episode 7 får man vite at man skal få vite resten av Oceanic 6.

 

Sun ja, sammen med Hurley, Jack, Kate og Sayid. Men hvem er den 6 ???

Mulig vi får vite om en til i de neste episodene.

 

Trodde Aaron ikke telte i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Tja, hvis traileren er sann så må jo Aaron telles med eller? Han var jo tross alt i magen da de fløy over Stillehavet...

 

Personlig tipper jeg at Jin lever, men at han er igjen på øya. Scenen på kirkegården var delvis en emosjonell scene fordi Sun savnet han, og delvis en del av skuespillet fordi de blir overvåket. Vi husker jo fra første episode at Hurley ble spurt av han mystiske negern om flere hadde overlevd eller ikke.

 

Hvis dette stemmer, åpner jo det selvsagt for nye spørsmål som "hvorfor er Jin igjen på øya?"

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Okey okey, jeg hadde drukket endel pils før jeg så episoden igår. Var på bandøvning. Så mulig jeg ikke skriver helt riktig her nå. Får se episoden igjen. Men.

 

Var ikke Jin med flashforwarden da? At han kjøpte en panda, som jeg trodde skulle være til ungen til Jin & Sun men så var det heller til noen han jobba for? Er det en mulighet for at han har "faket" sin egen død?

Lenke til kommentar
Okey okey, jeg hadde drukket endel pils før jeg så episoden igår. Var på bandøvning. Så mulig jeg ikke skriver helt riktig her nå. Får se episoden igjen. Men.

 

Var ikke Jin med flashforwarden da? At han kjøpte en panda, som jeg trodde skulle være til ungen til Jin & Sun men så var det heller til noen han jobba for? Er det en mulighet for at han har "faket" sin egen død?

 

Det vi så av Jin var Flashback. De mixet flashback / flashforward i denne episoden. Han sa blant annet at han bare hadde vært gift i to måneder.

Lenke til kommentar
Okey okey, jeg hadde drukket endel pils før jeg så episoden igår. Var på bandøvning. Så mulig jeg ikke skriver helt riktig her nå. Får se episoden igjen. Men.

 

Var ikke Jin med flashforwarden da? At han kjøpte en panda, som jeg trodde skulle være til ungen til Jin & Sun men så var det heller til noen han jobba for? Er det en mulighet for at han har "faket" sin egen død?

 

Det vi så av Jin var Flashback. De mixet flashback / flashforward i denne episoden. Han sa blant annet at han bare hadde vært gift i to måneder.

 

Okey, da skjønner jeg. Tenkte at han hadde starta et annet liv, gift med en annen.

Lenke til kommentar

Hvorfor driver Locke og hallusinerer om Walt da, jeg tror Walt er død. På samme måte som Jack så faren sin i de første episodene. Skal jeg være ærlig, så virker Kevin (Michael) som en ganske korttenkt person, om det da ikke var meningen og at han er mye mer oppegående enn han så ut som, men vi får nå se :) .

 

Det jeg likte best var samtalen mellom (Lalala) og Jin ute på båten når de fiska, og han snakka om Karma. Flinke mannen.

Lenke til kommentar
De mixet flashback / flashforward i denne episoden.

 

Synes de kunne spart seg for dette. Ble så åpenlyst at det kun var gjort for episoden sin skyld (2x fødsler).

Dette er jeg faktisk helt enig i..

 

Og dette er en av få ganger som jeg synes de har gjort en slik "feil".. håper ikke de gjør flere!

Lenke til kommentar

Hva mener du med at det er en "feil" Bone ?

 

Jeg mener de skriver for oss av fansen som følger godt med. Jeg skjønte det var et flashback hos Jin så fort han sa at han bare hadde vært gift i 2 måneder.

 

Men flere her måtte inn på forum og spørre om hva som skjedde i episoden, selv etter å ha sett den. Hardcore fans ? think not....

 

I denne episoden skrev de for fans som faktisk følger med, ikke bare glaner på Lost.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at det er en "feil" Bone ?

 

Jeg mener de skriver for oss av fansen som følger godt med. Jeg skjønte det var et flashback hos Jin så fort han sa at han bare hadde vært gift i 2 måneder.

 

Men flere her måtte inn på forum og spørre om hva som skjedde i episoden, selv etter å ha sett den. Hardcore fans ? think not....

 

I denne episoden skrev de for fans som faktisk følger med, ikke bare glaner på Lost.

Vil du ha medalje? Føler du deg som en "hardcore fan" nå? Sier du virkelig at de som ikke likte denne episoden er ordentlig fan av Lost?

 

Og for å strekke det helt off-topic: Få deg en ny avatar!

Lenke til kommentar
I denne episoden skrev de for fans som faktisk følger med, ikke bare glaner på Lost.

 

Haha, akkurat dette var jeg temmelig enig i. Ikke at jeg kan si meg enig i mye av det andre, men episoden var virkelig sånn at du må nesten ha følgt med et snev for å skjønne at dette var et flashback istede for flashforward.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at det er en "feil" Bone ?

 

Jeg mener de skriver for oss av fansen som følger godt med. Jeg skjønte det var et flashback hos Jin så fort han sa at han bare hadde vært gift i 2 måneder.

 

Men flere her måtte inn på forum og spørre om hva som skjedde i episoden, selv etter å ha sett den. Hardcore fans ? think not....

 

I denne episoden skrev de for fans som faktisk følger med, ikke bare glaner på Lost.

Vil du ha medalje? Føler du deg som en "hardcore fan" nå? Sier du virkelig at de som ikke likte denne episoden er ordentlig fan av Lost?

 

 

Hvor tar du det at de som ikke likte episoden er ordentlige fans av Lost ? Jeg mener bare at de som faktisk følger med får med seg det som skjer i episodene.

 

Synes du det ikke er litt rart at folk ser en episode, også må de gå på et forum å spørre hva som faktisk skjedde ?

 

En annen ting som de som er fans har fått med seg er at de som dør på øya fortsatt har en rolle med i hva som skjer. Når Hurley fant hytten til Jacob så snakket Bone og Sharon sammen (de hvisket). De snakket om at det kom noen mot hytten og at det så ut som Hurley. Visste dere det ? Jeg vil jo tro det, i og med at dere har sett episoden.

 

De sa det baklengs men for fans så er det lett å plukke opp hva de sa.

 

Jeg mener helt seriøst at Lost er lagt opp til at Hard core fans får med seg hele bildet mens random retards ikke får like stort utbytte av serien.

Lenke til kommentar
En annen ting som de som er fans har fått med seg er at de som dør på øya fortsatt har en rolle med i hva som skjer. Når Hurley fant hytten til Jacob så snakket Bone og Sharon sammen (de hvisket). De snakket om at det kom noen mot hytten og at det så ut som Hurley. Visste dere det ? Jeg vil jo tro det, i og med at dere har sett episoden.

 

De sa det baklengs men for fans så er det lett å plukke opp hva de sa.

 

Jeg mener helt seriøst at Lost er lagt opp til at Hard core fans får med seg hele bildet mens random retards ikke får like stort utbytte av serien.

 

Det er sant at døde karakter forsatt har en rolle i serien(f. eks Charlie og en tidligere hovedkarakter som vi ikke har sett på lenge som skal komme tilbake, og snakker ikke om Michael). Pluss mange gjesteskuespillere har kommet tilbake mange ganger selv etter deres død som Goodwin, Noami, Ethan, Shannon, Boone o.s.v. Men det du sier der om hytta til Hurley kan jeg ikke bekrefte og vil tro er bare tull(hvis du ikke kommer opp med noe motbevis da).

 

Men igjen er jeg enig i det siste du sier. Selvfølgelig får fans som som får med seg hele bildet bedre utbytte av serien og forstår. Alle som sier imot det må jeg ærlig talt se ned på.

Lenke til kommentar

Et par innlegg med krangling, spydigheter og som generelt ikke var å betrakte som spesielt hyggelig er fjernet. Jeg minner om retnignslinjene #1.

 

Når det er sagt så kan man ikke forvente at alle og enhver husker og har kjennskap til hver lille detalj i serien, eller har den nødvendige tekniske innsikt for å kunne manipulere lyd og bilde i episoder for å få med seg alt av det skjulte innholdet. Dersom vi alle hadde fått med oss absolutt alt av innholdet i Lost, hadde det vært litt hensiktsmessig med episodetråder hvor vi nettopp prater om episodene for å hjelpe vår forståelse. Med andre ord, vi har episodetråder for at folk skal kunne få utveksle ideer, tolkninger, detaljer, m.m., som kanskje ikke andre har fått med seg. :)

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...