Gå til innhold

Lost 4x7 - "Ji Yeon" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan Michael være spion på båten? Her ligger de og flyter i ingenmannsvann og så kommer en mann med en liten gutt og søker vaskehjelp på båten deres; mistenkelig? :) Hvordan kommuniserer Michael med Ben når alt radioutstyret på båten er ødelagt?

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Hehe, jeg håper inderlig det finnes bedre forklaringer :) Det spørs om Ben ga ham en instruks, ikke sikkert de har hatt noen kontakt etter at systemene ble ødelagt. Om han er spion eller bare sabbotør er en annen sak, kanskje de ikke har kontakt? Men hvordan de lar ting bli ødelagt på skipet uten at noen fatter mistanke eller gjør undersøkelser virker rart. Hvor mange kan det være igjen av mannskapet på båten nå da? Ikke flere enn at man burde kunne holde oversikten vel.

 

Og forresten; hvorfor hoppe Regina i havet bokstavelig talt? Brakkesyke er vel ikke så alvorlig? Er det nærkontaken til øya som gjør at de blir snåle i hodet?

Lenke til kommentar
Men hvordan de lar ting bli ødelagt på skipet uten at noen fatter mistanke eller gjør undersøkelser virker rart. Hvor mange kan det være igjen av mannskapet på båten nå da? Ikke flere enn at man burde kunne holde oversikten vel.

 

Samme stusset jeg på. Hvis det er en sabotør ombord på den jolla der, så kan det ikke være så vanskelig å finne ut hvem. Ville også tro at Charles Widmore har en skikkelig gjennomgang om hvem han hyrer til en slik viktig jobb, så enter har "ansettelsesprossesen" vært ræva eller så har Ben og Michael gjort en jæklig god jobb med å skjule hans identitet.

 

Noen som vet hvor lang tid det har gått i Lost-døgn siden Michael forlot øya?

 

Nå blir det spennende å finne ut hva Ben enten har gitt, lovet eller truet Michael med, ettersom fyren nå jobber for han. Jeg har stor tro på at dette har noe med Walt å gjøre.

 

Og forresten; hvorfor hoppe Regina i havet bokstavelig talt? Brakkesyke er vel ikke så alvorlig? Er det nærkontaken til øya som gjør at de blir snåle i hodet?

 

Ja, enkelte blir gærne eller syke av å være i nærheten av øya. Tydelig at det er en form for "boble" rundt øya som gjør det vanskelig å forholde seg til den hvis man er uttafor, da de på øya ikke har slike problemer.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Synes det var en helt grei episode, ikke noen overraskelse med Michael nei.

 

 

Jeg må innrømme at jeg lurer mer og mer på hvordan denne serien slutter, den skal jo slutte i 2010 og med alle flashforwardsene vi har sett er det ikke akkurat en happy ending i hvert fall.

 

Kanskje alt egentlig ikke blir sånt? Kanskje det er derfor de dro inn "tidsreisingen" til Desmond? At Desmond "drar" tilbake i tid, og gjør ett eller annet?

Eller kanskje alle flashforwardsene viser seg å være et av synene til Desmond (selv om det hadde vært utrolig kjipt)?

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Fin episode. Likte måten ting ble løst på, ikke for mange klisjeer.

 

Groening: Det kan jo være noe etter flashforwardene vi har sett så langt. Hurley snakker jo om å røpe alt, Jack også etterhvert.

 

Dumt at neste episode er "siste" episode. Noen som vet når episode 9 kommer?

Lenke til kommentar

Kjedelig episode. Det har etter min mening vært en latterlig dårlig start på den nye sesongen. Sesongavsluttningen på sesong 3 var brennheit, og den fikk meg mer hekta på Lost enn noen gang tidligere, selv etter de slappe episodene som har vært, men nå er jeg tilbake til samme nivå.

Lenke til kommentar

Dere som sier at dere visste at Michael er spionen til Ben. Hvordan visste dere det? Dere må jo ha lest spoilere. Ja, skuespilerens navn har dukket opp ved begynnelsen av hver episode. Men, det er ingenting som tilsa at han var Bens spion.

 

Uansett, synes det er merkelig at en så mektig mann som Charles Whidmore, som tydeligvis har mye penger, plutselig har funnet ut at han skal spare penger på båten/freighter, og folka som han sender ut på oppdraget. hi-hi

Lenke til kommentar
Hvordan kan Michael være spion på båten? Her ligger de og flyter i ingenmannsvann og så kommer en mann med en liten gutt og søker vaskehjelp på båten deres; mistenkelig? :) Hvordan kommuniserer Michael med Ben når alt radioutstyret på båten er ødelagt?

Fordi han ikke bruker sitt virkelige navn men Kevin Johnson? Har jeg misset noe? Så vidt jeg vet så har vi null bekreftelser på om Walt faktisk er på skipet, tror han ville vist seg sammen med Michael hvis han var der.

 

 

Dessuten kom Noami til øya minst 20 dager etter Michael dro derfra(Noami sa at de kom nylig og at båten var få mil unna i slutten av S3), og du har vel ikke glemt det at dattern til Widmore hadde leid inn folk til å finne øya/Desmond? Som fant desitnasjonen akkurat få minutter før Michael dro avgårde med båten?

 

Umulig så og si for selv Widmore i å få sendt ut et skip ifra enten korea(Paik Industries) eller London(der hvor han/Widmore Industries holder til) for å få seilt den lengden med et mannskap som er alt ifra en antropolog, en smarting som Faraday, ghostbustern Miles, leiesoldater(av en form), en australsk kaptein, flere amerikanere som sikkert er en form for leiesoldater og en helikopterpilot. For å så finne igjen en fyr og en gutt i en jolle helt tilfeldig selv om de skulle vært reddet for flere dager siden(kanskje uker, hvis Ben virkelig snakka sant noe han innimellom gjør). Sorry, men sånne tralere er nok ikke så raske som du tror.

 

Jeg tror neppe Walt og Michael har ligget flere uker på vannet og, fordi det ville bare vært bortkasting av flashback materiale i en lang lang stund fremover. Eller hvertfall et par eller en episode.

Lenke til kommentar
Dere som sier at dere visste at Michael er spionen til Ben. Hvordan visste dere det? Dere må jo ha lest spoilere. Ja, skuespilerens navn har dukket opp ved begynnelsen av hver episode. Men, det er ingenting som tilsa at han var Bens spion.

 

Navnet hans dukket jo som sagt opp i introene (idiotisk spørr du meg), og siden Ben nevnte at han hadde en mann ombord så har jo spekulasjonene gått. Spesielt ettersom han ba Locke sette seg ned i forrige episode, noe som jo måtte bety at han kjente spionen. Og vi har jo alle lurt på hva som skjedde med Michael.

 

Så noen bombe var det ikke, selv om jeg ikke har lest spoilere.

Lenke til kommentar
leste nettopp i et amerikansk forum at det er mulig at Jin egentlig ikke er død. Datoen på graven hans er datoen da flyet krasjet. Hmmmm... :hmm:

 

EDIT: er det da mulig at jin ikke er en av oceanic 6???

Vi veit jo at heile historia om "oceanic 6" bare er løgn. Så at Jin er død er ein del av denne løgna.

Hvordan vet vi dette? Og i hvilken episode fikk vi vite dette i? :ohmy:

Lenke til kommentar

Mahavishnu: Med "de" så mener jeg båten med helikopteret på. Så vidt jeg husker var Walt med i båten med Michael når han reiste. Det jeg ikke får til å henge på greip er at de folka på båten lar Kevin aka. Michael være vaskehjelp på båten når/hvis han plutselig dukket opp i en fint fungerendes båt midt ute i ingenmannsvann. De burde vel skjønt at den eneste plassen han kunne ha kommet fra var øya, og at hvis det er noen som har en båt på den øya så er det Ben?

Tipper de har Walt som gissel :-)

Lenke til kommentar

Emomilol....

 

I neste episode skal man få vite mye av hva som skjedde med Micheal / Walt etter de dro fra Øya. Kanskje vi får svar da.

 

Men disse folka er ikke 100% lojale til Whidmore. Hør bare på tonen når det blir sagt "ahh you know him" eller noe sånt. Når Desmond får vite at det er Charles W som står bak båten. Så tror at de kunne plukket med seg en mann og en guttunge som var "strandet" ute på det store hav. Men tror mest på at Micheal har kommet seg i land eller noe og blitt ansatt på båten via Ben. Er sikker på at "avtalen" mellom Michael / Ben har sjulte scener eller info vi får vite om i neste episode.

 

PS! Mahavishnu du har en meget god måte å diskutere på. Liker å lese voksen debattering.

Lenke til kommentar

Grei episode, et par twists, hvorhav den ene ikke var overraskende for min del (at Michael var Bens spion på båten har ligget litt i kortene en stund, siden vi visste at Harold skulle komme tilbake).

Likte godt vrien med at Jin ikke var en av Oceanic Six likevel, selv om jeg også hadde en mistanke om det på forhånd. Det var altfor opplagt at det skulle være dem begge, så det ville etter min mening vært litt tamt dersom det hadde stemt. Om Jin er død eller ikke, er jo nå et stort spørsmål, og det er flere alternativer. Kanskje ble han igjen på øya, eller kanskje døde han på øya, og at de fikk med kroppen hans tilbake. Uansett er det en løgn ute å går her, om at Jin døde i flykrasjet (derav datoen på gravstøtten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...