Gå til innhold

Lost 4x7 - "Ji Yeon" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du med at det er en "feil" Bone ?

 

Jeg mener de skriver for oss av fansen som følger godt med. Jeg skjønte det var et flashback hos Jin så fort han sa at han bare hadde vært gift i 2 måneder.

 

Men flere her måtte inn på forum og spørre om hva som skjedde i episoden, selv etter å ha sett den. Hardcore fans ? think not....

 

I denne episoden skrev de for fans som faktisk følger med, ikke bare glaner på Lost.

Jeg kaller meg "fan" av Lost, og ikke bare er en som "glaner" .. har alltid vært positiv til Lost og aldri klaget over serien..

 

Hva jeg mente var feil, var at det med Jin ikke var noe MYSTISK.. vi satt jo og håpet at Jin skulle rekke å komme til Sun med bamsen og hva greia var.. men, så var det bare flashforward/backward og to helt forskjellige hendelser.. det var så opplagt når slutten kom! Det som er så bra med Lost er at vi forsatt er undrende når episoden er over og sier som regel "ÅI... ?! Tøft" ..nå var det mer "Åja..". Det pleier ikke å være opplagt når slutten kommer! ..selvsagt var det andre gode elementer med serien -for jeg likte den veldig godt, med når det gjelder akkurat dette så synes jeg det var en "billig løsning"..

 

 

 

EDIT: Prøve å forklare litt til; Jin-delen i seg selv hadde absolutt ingenting å si.. den delen var der bare for å gjøre Sun-delen mer spennende.. Slik som i andre episoder så pleier hendelser enten å svare på spørsmål, eller som oftest; gjøre så seeren stiller flere.. Men, som sagt, denne delen hadde ikke noe å si for noe, annet enn at den "lurte" seeren (til, ja nettopp, når det med 2 måneder kom).. derfor følte jeg meg litt skuffet på slutten..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Fin episode med en grei flashback og flashforward. Akkurat hva denne flashbacken med Jin dreier seg om klarer jeg ikke helt å finne ut av, men det kan ha sammenheng med tidsreiseteoriene.

 

Jeg tror ikke Jin er død, som flere andre her er enig i. Jin kan ha blitt igjen på øya rett og slett fordi det ikke var plass til han å være med, og en prioritering (som er selvsagt) ble foretatt.

 

Jeg tror også det er flere enn 6 som har forlatt øya, men kun 6 av dem har stått frem som en del av "cover-historien". Michael har blitt presset, på en eller annen måte, til å være Bens spion. Aldri om han ville tatt Bens parti med mindre noe svært viktig / overbevisende er avslørt for han.

 

Walt må være død (noe Michael sikkert ikke vet om). Det er jeg sikker på fordi han dukket opp som en levende-død (alle som dukker opp slik er døde eller ikke-eksisterende personer), og det stemmer i forhold til tidsreise-teorien for dem som har lest den.

Lenke til kommentar

Var vel i slutten av sesong 2 at han ble lovet å få bli med båten til "the Others".. var også noe med Walt, for han var kidnappet.. så ble de gjenforent på båten, på kaia der.. så det siste som skjedde var at Michael og Walt ble med båten til the Others og de forsvant i horisonten..

Lenke til kommentar
Walt må være død (noe Michael sikkert ikke vet om). Det er jeg sikker på fordi han dukket opp som en levende-død (alle som dukker opp slik er døde eller ikke-eksisterende personer), og det stemmer i forhold til tidsreise-teorien for dem som har lest den.

 

Vel, vet ikke om det kan brukes som begrunnelse/bevis på at Walt er død. Har sittet litt og sett gamle Lost episoder (sesong 1&2). Og, jeg vet ikke om dere husker det. Men Walt ble kidnappet av the others i siste episode av sesong 1. Men likevel kunne Shannon se ham, og sayid så ham også ved en annen anledning. Dette til tross for at det er helt tydelig at the others hadde ham, og at han ikke var død.

 

Så, Walt er spesiell. Død? Nei, tviler på det. Har en teori om at hans spesielle evner muligens blir utnyttet av noen....

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Har sittet litt og sett gamle Lost episoder (sesong 1&2).[...]

 

Så, Walt er spesiell. Død? Nei, tviler på det. Har en teori om at hans spesielle evner muligens blir utnyttet av noen....

 

Heh, du også? Har hatt en aldri så liten Lost-recap den siste tida sjøl, og har også forundra meg litt over all hypen som plutselig har blitt neddyssa. Blant annet det med Walt. Tenker da på sitater som "Walt is a very special boy", "They'll never give you Walt!", pluss alt i sesong en hvor stefaren hans (Brian) mumler hele tida om at Walt er "different".

 

Jeg vil ha tilbake Locke sånn som han var i begynnelsen av sesong 1 jeg (og tildels i begynnelsen av ses. 3).

Lenke til kommentar

Så lenge folk er interssert i lost og ser episodene fordi de synes det er gøy å følge med bør man få lov til å bruke tråden. Ingen er tjent med at trådene brukes til å sloss.

 

Jeg tror ikke Walt er død. Han er spesiell med evner andre ikke har, men hvor han er og hva han gjør nå blir rene spekulasjoner.

 

Dette er ikke trolling, men et rent spørsmål:

Kjakan du mener hviskingen ved Jacobs cabin var Shannon og Boone, men lostpedia gir en annen oversetting. Om det du sier er rett er det interessant da vi isåfall får høre tidligere døde fra 815 snakke. Har du link til oversettelse?

Lenke til kommentar
Så lenge folk er interssert i lost og ser episodene fordi de synes det er gøy å følge med bør man få lov til å bruke tråden. Ingen er tjent med at trådene brukes til å sloss.

 

Jeg tror ikke Walt er død. Han er spesiell med evner andre ikke har, men hvor han er og hva han gjør nå blir rene spekulasjoner.

 

Dette er ikke trolling, men et rent spørsmål:

Kjakan du mener hviskingen ved Jacobs cabin var Shannon og Boone, men lostpedia gir en annen oversetting. Om det du sier er rett er det interessant da vi isåfall får høre tidligere døde fra 815 snakke. Har du link til oversettelse?

 

Jeg har bare hørt dette selv. Finnes det på nett noe sted ?

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett denne episode grunnet tur på påskefjellet og må si Lost fortsetter i samme gode sporet selv om denne var bitte litt dårligere. Det som omhandlet Sun på øya var kjedelig og ødela for resten av episoden. Morsomt med flashforwarden til Sun og flashbacken til Jin. Var skråsikker på at begge var flashforward før Jin fikk overlevert pandaen.

 

Kom ikke akkurat som noen overraskelse at Michael var spionen. Men jeg synes det var litt rart at han reagerte som om han aldri haddes sett Sayid og Desmond før når han traff de. Var det for å ikke avsløre at han var spion kanskje?

Lenke til kommentar
Kom ikke akkurat som noen overraskelse at Michael var spionen. Men jeg synes det var litt rart at han reagerte som om han aldri haddes sett Sayid og Desmond før når han traff de. Var det for å ikke avsløre at han var spion kanskje?

 

Det var nok det ja. ;) Heldig for han at Sayid og Desmond var klar over at det var en spion ombord, og dermed skjønte tegninga og spilte med.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Da er tråden ryddet for off-topic, tull og krangling. Ting som ikke på noen måte er relatert til episoden tråden omhandler kan man poste i andre episode- og/eller sesong-tråder.

 

Om man kommer over noe man oppfatter eller mener er et reglebrudd skal dette rapporteres - ikke diskuteres, kommenteres eller eller på annet vis tas opp som tema i tråden. Dette gjelder også beskyldninger om trolling og den slags. Ta gjerne en titt på hva nettikette sier om når man oppdager regelbrudd. Om man er interessert i å diskutere hvorvidt kun hardcore fans av Lost har utbytte av å diskutere er man velkommen til å diskutere dette i en egen tråd.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Flere grunner:

 

+ at Jin sa at han bare hadde vært gift i 2 mnd.

 

+ Hviskingen vi har hørt bekrefter at dette var FlashBACK.

 

+ At han jobbet som Henchman for Mr.Paik og hadde det gamle Jin lynnet.

 

+ At Libby som nå er død var med i den ene scenen.

 

+ At mobilen han hadde var en veldig gammel modell.

 

+ At han "døde" på øya.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Lostpedia har oversettelse av alle hviskingene. Mange av hviskingene er det brukt lydutstyr for å tyde, da det ofte er flere lydspor lagt over hverandre.

 

Hvilken hvisking antydet flashback i denne episoden? Forøvrig enig i at de andre punktene klart peker på at dette er et flashback.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Flere grunner:

 

+ at Jin sa at han bare hadde vært gift i 2 mnd.

 

+ Hviskingen vi har hørt bekrefter at dette var FlashBACK.

 

+ At han jobbet som Henchman for Mr.Paik og hadde det gamle Jin lynnet.

 

+ At Libby som nå er død var med i den ene scenen.

 

+ At mobilen han hadde var en veldig gammel modell.

 

+ At han "døde" på øya.

 

+ABC.com sitt sammendrag sier at det var et flashback.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...