Gå til innhold

Lost 4x7 - "Ji Yeon" (USA)


Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "Ji Yeon", annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Trailer: Spoilertråden

Hovedperson/Flashforward: Sun-Hwa Kwon og Jin-Soo Kwon

Forhåndsinfo:Juliet blir nødt til avsløre noen sjokkerende nyheter for Jin når Sun truer med å flytte til Locke`s camp. Imellomtiden, Sayid og Desmond begynner å forstå hva skipet`s oppdrag er når de møter skipet`s kaptein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha for en dritt jobb michael hadde ^^ begynner å lure på om det var the smoke monster de sendte med han isteden for walt ,men det hadde nok ikke funka.. Michael der minna litt om han ung gutten i king kong (2005) som var med på skipet. kommer med en båt og får jobb uten videre. arrgh de drøyer ut med kamp locke, men helst vil vi jo se på båten ! Litt lange scener med Sun i forhold til tempoet til resten av episoden

Lenke til kommentar

Nja, vet ikke helt om denne episoden var min episode akkurat. Sesongens dårligste episode til nå vil jeg si, likte heller ikke flashforwardet noe særlig.

 

At Michael var spionen til Ben var overhode ikke noe bombe. Hvis det er noen her som er sjokkert over dette så ler jeg ettersom nyheten om at Harold Perrinau skal komme tilbake er ikke akkurat fersk. Og navnet hans har stått på starten av hver episode siden sesongstarten(ide???). Altså jeg kunne teknisk sett gått inn på en spoilerfri-tråd her å bare skrive at Harold Perrinau kommer tilbake som Michael i serien denne sesongen uten at det noe spoiler siden navnet hans har stått på rulleteksten i hver episode nå.

 

Hadde forventet at en spion for Ben skulle ha litt annen oppgave der enn å vaske gulv, dog kan godt ha noe med at han har gjort noe for å fortjene den jobben som kanskje å ha banket opp noen eller gjort noe for å ikke ha blitt likt nok.

Takk gud ingen "Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt" i episoden.

 

Synes flashforwardet var for "sakte" med en cliffhanger på slutten om at Jin er død. Litt merkelig at Hurley var den eneste som dro til graven hans. Burde da tro at Jack og Sayid var villige til å dra ditt, selv om de kommer fra helt andre kontinenter når Hurley gjorde det og å de har gratis flyreiser ut livet av Oceanic. Kate kan jo ikke dra selvfølgelig da, siden hun har sånn straff om at hun må holde seg innenfor staten hun er i, flere år etter.

 

Jin sin del var noe som skjedde før ulykken. Siden han selgern i leketøysbutikken sa at "this is the year of the dragon" Siste kinesiske "drageåret" var i 2000, neste er i 2012.

 

Ble også gangske kjedelig det som skjedde på øya og, likte dog at Bernard kom tilbake bare for å si hei til oss seere på en måte så forfatterne får vist at karaktern forsatt er der(sånn husk husk innimellom er litt greit å ha, viser at de ikke har glemt karakterne). Skulle ønske det var litt mer fokusering av det som skjedde i Camp Locke, men det kunne vel ha vært vanskelig å få plass til både ting som skjedde ombord på "Kahana", Camp Jack og Camp Locke.

 

6/10 - Eneste som trakk opp episoden var Michael og cliffhangern om at Jin dør.

 

RIP Regina og Jin :(

 

1205471931837pd0.jpg

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

2004? Year of The Dragon er som nevnt sist i 2000...

 

Uansett, har alltid "fryktet" denne episoden fordi jeg synes Sun er den desidert kjedeligste karakteren i serien. Men heldigvis synes jeg denne var fin nok egentlig, spesielt med tanke på at cliffhangeren ikke var den åpenbare Michael greia (som de fleste av oss har visst/trodd lenge), men heller at Jin er død og begravd.

 

Ellers bra:

 

- Bernard var så vidt innom

- Praten med kapteinen

- En scene med Daniel er alltid like velkommen

- Hu dama som hoppet over ombord. I alle dager?

 

Helt ålreit episode. Skal ikke klage, da den bygger opp til noe veldig bra neste uke.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at Kate episoden er dårligst til nå, pluss nå liker jeg ikke Kate mer. Drittlei både karaktern og skuespillern, karaktern er også så furten eller sint på serien så mye for tiden at hun blir mer og mer usexy for å si det sånn. :p

 

Å dessuten jeg er stor tilhenger av Jin og Sun sine tidligere episoder, men denne episoden likte jeg ikke såpass som sagt.

Lenke til kommentar

Akkurat. Det er derfor det er logisk å tenke at Jin ikke er en av Oceanic Six, men han ble igjen på øyen. Så når Sun sier at hun savner han, så er det fordi han er i en galaxy far, far away.

 

En ting jeg kom på, i sesong 3 sier Desmond til Charlie at han ser Claire og Aaron komme seg inn på et helikopter som forlater øyen, men det meste tyder likevel på at Claire ikke er en av O6. Var flashet til Dessie feil?

Lenke til kommentar
leste nettopp i et amerikansk forum at det er mulig at Jin egentlig ikke er død. Datoen på graven hans er datoen da flyet krasjet. Hmmmm... :hmm:

 

EDIT: er det da mulig at jin ikke er en av oceanic 6???

Vi veit jo at heile historia om "oceanic 6" bare er løgn. Så at Jin er død er ein del av denne løgna.

Lenke til kommentar

Dette var trolig et flashforward og et flashback i samme episode. Jeg må si jeg fortsatt er forvirret, men er sikker på at Jins flash var fra fortida. Jeg baserer dette på at han sa han bare hadde vært gift i to måneder (noe han også kunne vært om han hadde giftet seg på nytt, men Jin er nok for lojal til det) i tillegg til en liten detalj: mobilen han var en ganske gammel modell. Om dette var i 2004 og Jin hadde god jobb med mye penger inne i bildet, hvorfor hadde han da en så gammel mobil i teknofriklandet Japan? Er det bare tull eller var det et lite hint?

 

Siden dødsdatoen på grava var da flyet krasjet tror jeg Jin enten er igjen på øya eller han døde senere av en eller annen årsak.

 

Bare løgn ttt, forklar? Ja, vi vet det var flere som overlevde, men ikke andre utenom de seks om kommer tilbake og står fram om det var det du mente.

 

Kapteinen på båten var virkelig heller ikke slik jeg trodde. Han så lite kapteinsaktig egentlig, men sto forsåvidt i stil med resten. Er han troverdig?

 

Er det multimillionæren Ben som sto bak flyet og hvorfor brukte Widmore store summer på å finne det? Var han sikker på å finne øya om han kunne finne det?

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Jeg tror også Jin ble igjen, men vil ikke utelukke muligheten for at han kan ha dødd før de kom hjem. Husk at de overlevendes historier ikke er som det virkelig skjedde jmf. Jacks forklaring i retten. Om liket ble med tilbake på en eller annen måte, kan de ha sagt han døde under krasjet mens han virkelig døde senere. Som sagt vil jeg ikke utelukke at det skjedde da Jin trolig ville gjøre alt for å være sammen med Sun, men at han av en uviss grunn måtte bli igjen og er der. Om Jin lever, hvorfor kom Hugo på "begravelsessørgning" da? For å fortsette fakingen og å hedre de som ble igjen?

Lenke til kommentar
Bare løgn ttt, forklar? Ja, vi vet det var flere som overlevde, men ikke andre utenom de seks om kommer tilbake og står fram om det var det du mente.

Så langt virker det som alt som er sagt rundt Oceanic 6 historia ikkje stemmer. Kor mange som overlevde og korleis flystyrten skjedde stemmer ikkje med røynda.

Lenke til kommentar

Er Sayid blitt nevnt som en av Oceanic 6? For meg virker det litt som om han ikke er en av "de som overlevde" men at han har kommet seg av øya på en litt mer diskré måte sammen med Ben ( eventuelt med hjelp av Desmond og dama hans ). Var vel ingen i episoden til Sayid som la merke til han på f.eks når han var på kafeen, og det virker da som samtlige andre blir gjenkjent ved første øyekast.

 

Uansett, fin episode for øyas desidert beste par, men ikke spesielt spennende når man allerede var rimelig sikker på at det var Michael som var spionen.

Lenke til kommentar

Selvsagt, det sa jeg jo selv. Saken er at ikke alle de overlevende kom tilbake, enten døde de senere, ble igjen på øya eller er kommet tilbake i all hemmelighet (ben har jo klart det). Som noen har vært veldig klare på her er det blitt lovt at Oceanic 6 består av seks personer som satt på flyet. Altså var det seks personer fra flyet som kom tilbake, som har stått fram og er kjent som de seks "eneste" som overlevde styrten. Siden Jin har status som "ikke overlevende" åpner dette for at det er en annen person som har denne plassen, noe som også var Sonja84s spørsmål. Hvem er det da? Bernard eller Rose kanskje?

 

kvitrafn: i begynnelsen av Sayids episode prater han med en mann han senere kommer til å skyte. I løpet av samtalen sier han: "One of the oceanic 6", der man mener seg selv. Ergo; Sayid er en av de seks.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...