Mapster Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg har en Asus A7jc laptop som jeg kjører Ubuntu 7.10 på og jeg har problemer med ekstrem varme, noen som har noen tips/løsninger? Sensors-applet rapporterer 73grader Celcius Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tviler på at 73grader er riktig. Iallfall hvis det er Celsius, sikkert på at det ikke er fahrenheit? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Bruk trykkluft til å blåse vekk støv i PC-en. Har flere ganger selv vært oppi ~85 grader ved load (core2 T7250), mens den ligger rundt 45 grader i idle. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Viften går den, og det er ikke fahrenheit (da ville 73F grader vært sånn cirka 23C) Har fjærnet alt støv i viften. Jeg slo nettopp av pcen og lot den kjøle seg helt ned, startet den opp igjen og da startet den med en rimelig lav temperatur, så stiger den jevnt og trutt i forhold til belastningen - men problemet er at den aldri synker igjen. En av bivirkningene med temperaturen er at grafikken får røde linjer vertikalt over hele skjermen, noe jeg aldri har opplevd før (kun nå nylig). Bios innstillinger og informasjon om temperatur osv. er ikke tilstede i det hele tatt. Så jeg har ingen mulighet for å kontrollere disse innstillingene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Vil tippe at trykkluft er en god idé ja... Blås ut støvet av kjøleribbene. Det kan være *sykt* mye inni bærbare maskiner! Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har ca samme pc, og opplevde samme problem. brukte trykkluft for å rense ut pcn for støv. Hjalp VELDIG! temp sank med 20grader. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har ca samme pc, og opplevde samme problem. brukte trykkluft for å rense ut pcn for støv. Hjalp VELDIG! temp sank med 20grader. Noen som har en guide på hvordan man gjør dette? Vil helst ikke ødelegge pc-en. Hvor er en god plass å kjøpe trykkluft? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Tror du får tak i det på Biltema/ClaesOhlson. Evt., om du har tilgang på en it-avdeling/termvakter, kan du jo prøve å spørre pent... Vet i allefall at termvaktene på Blindern har trykkluft på boks. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg bruker en mini vifte jeg. Hjelper ganske mye. Pcen min blir varm veldig fort, og når jeg skrur på viften, blir pcen min faktisk kald Lenke til kommentar
Croome Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Litt unødvendig å svare på en topic fra 2008 da Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Litt unødvendig å svare på en topic fra 2008 da åja, det visste jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå