Rexbatov Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 De skal jeg ikke nekte for heller, men blir du bedre å skyte av disse øvelsene? neppe. Selvfølgelig blir du ikke bedre å skyte pga det, men skuddene blir litt mer sterke av sterke ben. Jeg sa bare at det er gode øvelser for helvetet. Orker ikke å gjensi meg 100 ganger. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg sa bare at det er gode øvelser for helvetet. Orker ikke å gjensi meg 100 ganger. Trådstarter spurte om hvordan å skyte hardt. Da må man trene skudd . Sier ikke att øvelsene du henviser til ikke er gode, men at de er feil måte å trene på om man vil skyte hardt. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Tren på å treffe ballen på rett plass, og tren lår muskler hvordan øvelser kan jeg gjøre for å trene lår muskler Jeje... Jeg svarte ihvertfall på dette spørsmålet, og på hvordan du kan skyte hardt. Men du har rett, du må skyte mye for å skyte hard. De tror jeg jeg sa også. (?) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Knebøy, stifflegmarkløft og en øvelse for leggene. I tillegg til dette må du selvsagt skyte mye. Men jeg er helt sikker på at styrketreningen vil ha positiv effekt også. Ikke bare på skuddstyrken heller, men også løping, hopping og andre ting som er viktig i fotball. Se f.eks. på Roberto Carlos over. Det er neppe en tilfeldighet at den samme fyren som har et av verdens hardeste skudd gjennom tidene også har veldig kraftig utviklet beinmuskulatur. Han var også fryktelig rask i sine glansdager. Endret 16. mars 2008 av Geir M Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 jeg må vite hvordan jeg skal treffe på ballen har noen et bilde som viser hvor du treffer og hvor du har kroppen Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kroppen må være over ballen og treff ballen med vristen. Mitt råd er å trene lår og bare trene på å skyte hard uten noe form for sikte, ei heller noe form for spesiell måte å stå på. Ikke skyt av alle dine krefter, da er det vanskelig å få ballen presist, skyt så du føler du har en rimelig kontroll. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Til Johan: Hvorfor kan du ikke bare lete på nettet selv? Begynn å tren på banen, så du finner din egen teknikk. Og vær så snill: Begynn med spørsmåls-tegn. Det er så forvirrende der du f.eks. sier "flere øvelser". Hvis vi skal tolke den setningen, ber du ikke om flere øvelser. Du bare sier setningen, som ikke har noen betydning. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg vil tro at det er viktigere for deg å trene teknikk og touch. Skuddstyrken kommer etter vært. Endret 17. mai 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 skal stamfoten stå sånn at ankelen kommer midt på ballen eller at tåa er midt på ballen? Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 skal stamfoten stå sånn at ankelen kommer midt på ballen eller at tåa er midt på ballen? Alle skyter forskjellig, finn ut hva som er best for deg. Det er ikke noe fasit svar på hva som er riktig eller feil. Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 skal stamfoten stå sånn at ankelen kommer midt på ballen eller at tåa er midt på ballen? Alle skyter forskjellig, finn ut hva som er best for deg. Det er ikke noe fasit svar på hva som er riktig eller feil. hvordan har du stamfoten? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kan du ikke bare prøve deg litt fram? Prøv å ha stamfoten bak ballen, foran ballen, rett ved ballen, langt unna ballen etc. Det er forskjellig fra person til person. Gå ut og tren! Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Kan du ikke bare prøve deg litt fram? Prøv å ha stamfoten bak ballen, foran ballen, rett ved ballen, langt unna ballen etc. Det er forskjellig fra person til person. Gå ut og tren! nå spør jeg hvor du har den? jeg merker forbedring etter å ha hoppet tau og trent lår og legger. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ja, det stemmer. Du spurte hvor jeg har den... (Vær så snill, prøv å omformulere setningene dine. Jeg vet ikke om det er et spørsmål, eller hva det er...) Bra du merker forbedringer, det er alltid positivt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Holder på å tenke på det samme, skyte hardere. Har en god skudd teknikk og skyter ca. like hardt som the next guy.. men ønsker å skyte hardere. Ønsker å skyte så hardt at det er vondt for den som står i veien, for å si det sånn Jeg er 22år og har en rimlig god skuddteknikk, men ønsker det lille ekstra.. Skal prøve meg med litt slik trening som dere anbefaler, så får vi se... om det er noen som har noe å tilføye av treningstips så lytter jeg... Hvor bør jeg kjøpe hoppetau? Regner med at det er noen som er mer jalla enn andre... fant disse ved hjelp av google.. noen som har tro på de? Endret 14. juni 2008 av vargaz Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg husker jeg så en metode der du kan bruke en treningsmaskin, der du tar tråden (som er festet til vektene) rundt foten, og beveger den sakte fram og tilbake. Jeg så det på "Heia Tufte", 1.sesong. De var på det stedet der de testet kondisjon og sånt, og der trente han ene høye med den maskinen. Lenke til kommentar
ArsEna Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Finn en mur eller en annen vegg med litt høyde på. Ta på deg fotballsko og skyt ballen gjentatte ganger mot veggen. Prøv å skyt så mye du kan på et touch. Da vil du bli bedre å treffe rent på ballen og dermed vil også skuddene bli hardere. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hører ofte at kommentatorene på TV sier at den som skyter har rygsekk på og altså skyter over. Men har noen forsøkt å ta noen skudd treninger med en liten ryggsekk med et par kilo, for å bevisst fokkusere på balanse og presse skuddet ned ? Har aldri testet det selv, men morsomt å høre resultatet dersom noen har gjort det. Lenke til kommentar
Carragher Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) De skal jeg ikke nekte for heller, men blir du bedre å skyte av disse øvelsene? neppe. Er det så vanskelig å forstå da? Han vil frem til at du skal hoppe tau for å få sterk musklatur i låra. I tillegg sier han at man skal trene skudd, det forbedrer teknikken (sikkert også musklaturen). Disse to tingene kombinert gjør at man skyter bedre... Endret 11. juli 2008 av Carragher Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Husk at det ikke bare er harde skudd som scorer mål og det hjelper lite med skudd på 100 km/t hvis det er 30 cm utenfor stengene. Det er min erfaring fra mine dager som keeper at godt plasserte skudd er veldig mye vanskeligere å redde enn harde skudd. En ting er at harde skudd skrur mindre enn plasserte skudd og de som skyter hardt beregner oftere en større feilmargin på skuddet slik at de som oftest kommer nærmere keeperen. En ting som er ganske viktig er også at du ikke kun trener på harde skudd uten å vedlikeholde smidigheten i bena slik at du fortsatt kan drible og finte. Store muskler har en tendens til å hindre smidighet. Når det er sagt så er oppskriften for harde skudd allerede gitt. En ting jeg ikke så var å feste lodd (sandsekker) på føttene under løpetrening for å tvinge musklene til å jobbe ennå hardere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå