Gå til innhold

Neverwinter Nights 2 meget krevende?

Anbefalte innlegg

Etter en liten trang for RPG spill blomstret kraftig opp i meg så jeg meg nødt til å investere i det jeg trodde skulle bli et godt RPG, Neverwinter Nights 2. Har spillet NwN flere ganger og likte det spillet og til tross for Biowares manglende hoder i spillet tenkte jeg at det skulle bli kos.

Men jeg sliter med å få spillet til å flyte på en stabil FPS. Jeg har kjørt det meste eller alt ned på low og selv da klarer jeg så vidt å skvise 20 FpS ut av spillet. Ufattelig. Er Neverwinter Nights 2 mer krevende enn Oblivion, for det kjører jeg merksnodig i alle fall på medium uten HDR med rundt 35 FPS med enkelte FPS drops.

Har ikke verdens beste maskin vel og merke men trodde da NwN2 var mindre krevende enn Oblivion.

Hovedkort:

CPU type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)

Hovedkort Gigabyte GA-8ISXT (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

Hovedkort chipset Intel Springdale i865PE

System minne 2048 Mb (PC3200 DDR SDRAM)

BIOS type Award Modular (10/16/03)

Kommuniksjons port Kommunikasjonsport (COM1)

Kommuniksjons port ECP-skriverport (LPT1)

Skjerm:

Skjermkort NVIDIA GeForce 6600 GT (256 Mb)

3D kort nVIDIA GeForce 6600 GT AGP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lek litt med lydkortinstillingene i spillet så tror jeg det ordner seg :)

Funket hos meg i nwn2 og nwn1 for noen år siden

edit: 6600Gt er ikke allverden men det skal være spillbart i alle fall.

Noe sier meg at spillet ikke er så veldig bra kodet at det gjør noe..

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Nei 6600 er ikke all verden men i vente på bedre råd (dvs 22k i feriepenger) får det holde til jeg får bygget meg noe bedre.

Men spillet er da ikke så "pent" at det skulle kreve mer enn Oblivion, synes det er mer detaljer på skjermen med Oblivion med tanke på FPS i forhold til NwN 2 som ikke ser noe penere ut men krever mye mer.

Tror nok kanskje det er noe i det at det er forferdelig elendig kodet og optimalisert. Surt, NwN 1 var et meget godt spill og tror NwN 2 er det når du kommer inn i det.

Lenke til kommentar
Nei 6600 er ikke all verden men i vente på bedre råd (dvs 22k i feriepenger) får det holde til jeg får bygget meg noe bedre.

Men spillet er da ikke så "pent" at det skulle kreve mer enn Oblivion, synes det er mer detaljer på skjermen med Oblivion med tanke på FPS i forhold til NwN 2 som ikke ser noe penere ut men krever mye mer.

Tror nok kanskje det er noe i det at det er forferdelig elendig kodet og optimalisert. Surt, NwN 1 var et meget godt spill og tror NwN 2 er det når du kommer inn i det.

Fikk merkelig lagg når jeg stilte på simple grafikkinnstillinger som egentlig ikke burde ha noe "impact" på mitt system..

Q6600@3Ghz

8800GT

2GB minne

Tror utviklerne burde ha tatt seg litt bedre tid når de lagde spillet

Lenke til kommentar
Får forsøke med mer patching da. Ufattelig dumt at du må patche et spill til himmelriket for at det skal være spillbart, vitner om elendig testing og en stor del rushing.

Patching inneholder også rebalansering av selve spillet, så ikke klag. :)

Lenke til kommentar

Rebalansering er helt OK, men synes det er forferdelig dårlig når du må patche spillet for at det skal overhode være spillbart med tanke på flyt. Når du lager et spill og gir det ut mener jeg at det i det minste må være spillbart.

Har forøvrig SeerShadow de nyeste skjermkort driverne så det er dessverre ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Rebalansering er helt OK, men synes det er forferdelig dårlig når du må patche spillet for at det skal overhode være spillbart med tanke på flyt. Når du lager et spill og gir det ut mener jeg at det i det minste må være spillbart.

Har forøvrig SeerShadow de nyeste skjermkort driverne så det er dessverre ikke der problemet ligger.

Ikke optimalt, nei, men så lenge utviklerne har giddi å patche spillet skikkelig er det vel ikke noe poeng i å klage? Du kunne jo brukt tiden på å laste ned patchene og spille heller! :p

Lenke til kommentar
Fikk merkelig lagg når jeg stilte på simple grafikkinnstillinger som egentlig ikke burde ha noe "impact" på mitt system..

Q6600@3Ghz

8800GT

2GB minne

Tror utviklerne burde ha tatt seg litt bedre tid når de lagde spillet

Dette er etter siste patch :roll:

Anywho... utrolig underholdene spill..

Kelgar :love:

Lenke til kommentar

Har lastet ned alle patchene nå (som var en rimelig stor del synes jeg, har de overhode testa spillet før de shippa det?) men fikk ikke teste ut før jeg måtte på jobb (hvor jeg nå sitter og teller timer til jeg får gå).

Får se om det funker, standard for meg med PC spill er innstallering, deretter noen timer med tweaking før alt kjører optimalt for mitt oppsett.

Lenke til kommentar

Du burde kanskje se på mengden med innhold som kommer i patchene og verktøyene som blir patchet inn i spillet før du kommenterer om Obsidian overhodet testet spillet?

Om du noensinne har laget et program bør du vite at selv om et program er ferdigstilt og fungerer kan det som regel gjøres mange forbedringer.

Lenke til kommentar

Merkverdig da om det er så problematisk at selskap som Blizzard og Valve klarer å gi ut spill som i alle fall flyter uten å måtte patches til himmelriket.

Har forøvrig patchet spillet til siste versjon nå og ingen ting er forandret, ligger fremdeles på 19 fps om jeg er heldig.

Lenke til kommentar

Dumt å spørre, men har du oppdatert spillet? NWN2 hadde store problemer i starten grunnet dårlig code. Det skal ha vært fikset en god del via patchene.

EDIT: Glem det, ser at du sier du har gjort det.

Skru av Bloom effekt, det pleier å hjelpe en god del, samt skru ned shadows.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...