Erik B. Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg har en server, og her ligger det phpmyadmin. Jeg har fjernet root brukeren, og lagt til nytt brukernavn og passord, både i databasen og i config filen. Trodde det det ville bli spurt etter passord og brukernavn for å komme inn på phpmyadmin. Men det er ikke nødvendig å skrive inn passord for å komme inn på phpmyadmin. Hvordan fikser jeg dette? Takk for svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er du sikker på at det ikke bare er nettleseren din som har lagret et brukernavn og passord? Prøv i en alternativ nettleser. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Takk for svar. Jeg la til en ny versjon av phpmyadmin, da gikk det. Men. Nå har jeg et nytt problem: Etter å ha lagt inn den nye phpmyadmin får jeg følgende feilmelding på førstesiden: Kan ikke starte mcrypt tillegget,<br />vennligst kontroller PHP-konfigurasjonen Noen som vet hvordan jeg får ordnet denne feilen? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Norsk altså.. Det betyr nok at du ikke har mkrypt-modulen aktivert i PHP. Dersom du kjører Windows må du ha libmcrypt.dll eller php_mcrypt.dll i PHPs extention-mappe og i php.ini legge til en linje for å inkludere den. Webserveren må restartes etterpå. Dersom du kjører et annet OS er nok manualen eller google en god måte lære hvordan du legger til denne modulen. http://no.php.net/mcrypt Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Men er det et betydelig sikkerhetshull om denne funksjonen ikke er aktivert? Vis ikke gidder jeg ikke styre med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå