spøkelset Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har nettop prestert å krasje den svært strøkne bilen min, en 3'er golf gti 94 mod. Det er Ingen skader på motoren, som forøvrig sviver veldig fint og har bare rullet 120 000. Interiøret er recaro stoler og ser helt nytt ut.Bilen er også påkostet dyre alufelger og styling av diverse slag. Bilen er over alle år tatt veldig godt vare på. ikke antydning til rust noen steder, og strøken lakk. Skadene er fortrinnsvis på høyre fremdør og bakdør. Stolpen som er mellom dørene har også fått seg en trøkk nederst. så nå sitter jeg her helt nedbrutt og lurer på hva som er lurt å gjøre. Å reparere skadene er først og fremst veldig dyrt(?) og når bilen attpåtil er 14 år vet jeg ikke om dette svarer seg med hensyn til bilens verdi. Har også vurdert muligheten for å selge bilen i deler, men føler dette blir stress... Er det noen som har forslag til hva jeg burde gjøre i en slik situasjon? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Bilder er jo greit for å gjøre en vurdering.. "en trøkk" kan være så mangt! Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 har ikke mulihet til å ta bilder da bilen ikke står her. Kan bare si at begge dørene er trykket inn og stolpen som er mellom dørene har fått seg en trøkk. kanalen nede er også bulket... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis B-stolpen er trykket inn kan jo det være nok til å ødelegge hele stabiliteten i karosseriet. Og definitivt ikke noe jeg ville hatt uansett hvor mye "fett" som var ettermontert på den. Men som sagt er det vanskelig å si hvor ille det står til med bilen uten å ha sett det. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Syns egentlig ikke dette høres alt for ille ut. Det som kanskje er mest bekymringsfullt er b-stolpen, men det er vanskelig å si hvor ille det er uten noe mer informasjon og bilder. Dører får du på nærmeste høgger, kanaler har de på veng for ca 1000 + mva. Få smellt på dette + litt lakk så er bilen god som ny igjen såsant bstolpen ikke er alt for skadet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Problemet er at muligens reparasjonene vil overgå bilens verdi, dessuten er det tross alt snakk om en 14 år gammel bil. Husk at hvis du ikke skal ha ilen kan du jo vurdere å selge den i deler eller som delebil. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Det er der problemet mitt ligger. Jeg vil forsøke å tape minst mulig på dette. Jeg kjøppte bilen for et halvt år siden for 60 000. Dersom jeg selger bilen slik den står nå (delebil), får jeg kanskje 15 000 om jeg er heldig. da har jeg tapt 45 000 kr. Dersom jeg går ut ifra at jeg får solgt bilen igjen for 60 000 kr etter en eventuell reperasjon. vil altså dette forsvare en reperasjonspris på 45 000 kr. Jeg har vasnkelig for å tro at reperasjonsprisen vil overstige dette... Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor mye reprasjonen kommer på, kommer helt ann på hva du gjør ut av det. Skal du ha nye dører, så blir det dyrt. Kan du får rettet ut dørene eller kjøpt nye på høggeren, så trenger det ikke bli så ille. Har du noen kammerater eller kammerater av kammerater som kan bytte kanalen trenger heller ikke det å koste alt for mye. Lakkering vil nok koste litt, men kan du klare å holde deg kun til dørene, så burde det ikke være alt for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå