Dritsint Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Skal nå begynne videregående skole etter sommeren der valget falt for Service og Samferdsel. har vurdert å gå retning administrasjon. nå har jeg nettopp tatt hål i øyret og har kjøpt spiral for å stretche øret. Lurer på om dette har en negativ virkning når jeg skal søke jobb når jeg er ferdig på vgs ? Hører litt her å der at bedrifter er lite interessert i å ansette folk pga det. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde i hvertfall sett negativt på det om jeg var arbeidsgiver. Og det tror jeg de fleste andre også ville vært. Lenke til kommentar
skogsopp Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg hadde i hvertfall sett negativt på det om jeg var arbeidsgiver. Og det tror jeg de fleste andre også ville vært. Det er jo 2010, burde ikke fordommer mot piercing/tattovering vært forduftet by now? du kan jo strekke til den str du vil og invistere i en ( http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/silicone-flesh-tunnel-plug-retainer-hider16.cfm ) Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg har aldri vært arbeidsgiver men føler meg sikker på å si det vil ha en negativ virkning. Hvor negativ avhenger av den/de som skal ansette deg og hva du skal jobbe med. Tenk deg godt om før du tar neste steg. @ skogsopp: Jeg er helt enig med deg. Man burde se på hvor bra en person gjør jobben sin. Ikke hvordan dem kler seg, om dem har en eller flere tatoveringer, piercinger, etc. Viker man fra det som er godtatt og akseptert gjør man det på egen risiko. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det er jo 2010, burde ikke fordommer mot piercing/tattovering vært forduftet by now? du kan jo strekke til den str du vil og invistere i en ( http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/silicone-flesh-tunnel-plug-retainer-hider16.cfm ) Det kan du tro, men det kommer jo selvsagt an på hvor man skal jobbe senere, i ganske mange jobber hvor man jobber med kunder så er alle avvik fra "normalen" sett på som svært negativt. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 jeg går selv på vgs og skal bli ingeniør, har 14mm tunnels nå men jeg tror at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å få jobb når jeg er ferdigutdannet ettersom det er mangel på ingeniører. det va litt off topic, men ja jeg tror at arbeidsgivere ser negativt på det, men ikke i noen stor grad, det er alt etter hva type jobb det er og om arbeidsgiveren er en drittsekk. man skal ikke bedømmes for å være interresert i noe som er annerledes, det er som å ikke gi en person en jobb fordi han går med turban. jeg tror at dette faller mer og mer vekk og at det blir mer akseptert. men det du skal tenke på er at hullet kan gro og bli fint hvis du ikke har strukket mer enn 8mm, og hvis du er jævlig flink og bare strekker 1 mm i måneden/5 uker og renser, bruker KUN kirugisk stål til å strekke med/smykker så kan du strekke til 10 tror jeg og det gror fint. men det kan alltids fikses, hullene kan sys sammen hvis du har strukket veldig mye. og bare ett off topic tips: rens ofte, pass bra på hullene, ikke strekk for ofte/for mye om gangen, og hvis du har mer enn 10mm så tar du ut smykkene om natten, og en gang i blandt, uansett hvor store hull du har, så masserer du øreflippene med oliven olje, dette høres kanskje ufattelig merkelig ut men det skal visstnok hjelpe på blodgjennomstrømmingen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 jeg går selv på vgs og skal bli ingeniør, har 14mm tunnels nå men jeg tror at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å få jobb når jeg er ferdigutdannet ettersom det er mangel på ingeniører. det va litt off topic, men ja jeg tror at arbeidsgivere ser negativt på det, men ikke i noen stor grad, det er alt etter hva type jobb det er og om arbeidsgiveren er en drittsekk. man skal ikke bedømmes for å være interresert i noe som er annerledes, det er som å ikke gi en person en jobb fordi han går med turban. Nåja, folk med turban får ofte ikke jobb pga at de går med det. Det som betyr noe for arbeidsgiver er hvor mye penger kan de tjene på deg, hvis du skal jobbe med kunder så ansetter de ikke noen som kan tenkes og gi ett negativt inntrykk, har du ett selvvalgt og helt spesielt utsende så må du antagelig være laaangt dyktigere enn de andre for og få jobb. Men selvsagt finnes det unntak her også. Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei. Skal nå begynne videregående skole etter sommeren der valget falt for Service og Samferdsel. har vurdert å gå retning administrasjon. nå har jeg nettopp tatt hål i øyret og har kjøpt spiral for å stretche øret. Lurer på om dette har en negativ virkning når jeg skal søke jobb når jeg er ferdig på vgs ? Hører litt her å der at bedrifter er lite interessert i å ansette folk pga det. Selv har jeg lite til overs for denne "moten" der folk går rundt med svære hull i ørene sine. Det får bli opp til hver enkelt å gjøre det han/hun vil med sin egen kropp, men så må vedkommende også være klar over at det kan vekke negative reaksjoner hos enkelte, f.eks. de som har levd en stund. Men som alt annet som er nytt (og dette er relativt nytt i Norge iallefall) så vil vel folks reaksjon på dette være mindre etterhvert som tiden går. Ta f.eks. jenter og tatoveringer, et fenomen du nesten aldri så for 10-15 år siden. I dag er det nesten ingen som reagerer særlig negativt på det. Radlekatt Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Om arbeidsgiver kan velge mellom to personer som er veldig like både i personlegheit og utdanning så vil nok den personen som ser mest normal ut få jobben. Sannsynlegheita for at ein person med piercing skremmer vekk fleire kundar en personen tiltrekker seg er ganske stor. I tillegg til at piercing kan lage problemer når det gjeld kundebehandling og liknande jobbar, så vil også slik piercing gjere det vanskeleg å få jobb innen yrker der hygiene er viktig, som f.eks sjukehus eller matproduksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå