HlpPlz Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Nå har jeg satt sammen PCn min og konfigurert BIOS. men så lurer jeg på hvordan jeg skal greie å installere windows xp. det eneste jeg har er en cd-rom og en windows xp cd. det er ikke installert noe operativsystem fra før, og jeg har ingen diskettstasjon. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Om du har en winxp cd som er bootbare kan du gå i bios og sette cd/dvd som første oppstart enhet. Om ikke kan du gå til denne siden http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
heggos Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Nå har jeg satt sammen PCn min og konfigurert BIOS. men så lurer jeg på hvordan jeg skal greie å installere windows xp. det eneste jeg har er en cd-rom og en windows xp cd. det er ikke installert noe operativsystem fra før, og jeg har ingen diskettstasjon. ..du må innstille biosen på å boote fra cd/dvd rom stasjon. Så er det bare å starte maskinen når XPcden står i maskinen og følge anvisningene. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Og hvis den ikke er Bootbar så er den piratkopiert. Iallefall brent. (Av folk som ikke vet hva de holder på med , fordi det er enkelt og lage en NONbootbar disk om til en Bootbar en) Hvis ikke dette virker er den ikke bootbar. Boot Sekvens: CDROM-C-A (CDrom skal iallefall være før C) Lenke til kommentar
HlpPlz Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 hver gang jeg slår på maskinen kommer BIOS opp. jeg har satt cd-spilleren øverst på lista, men de vil allikevel ikke kjøre. når jeg tar "save and exit" i BIOS setter skjermen seg i "power save" mode. jeg er total noob på dette området hehe. en tanke som slo meg er at kanskje cd-spilleren ikke er installert..men det fulgte ikke med noe programvare til den, og maskina kjenner jo den igjen siden den er på boot lista i BIOS. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis maskinen ikke POSTer etter at du har gått ut av BIOS er noe feil. Sjekk RAM, f. eks. Lenke til kommentar
HlpPlz Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Når jeg ser på CPU speeden kommer det opp During the last boot-up your system hung for an improper CPU speed setting. Your system i now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU. På CPU speed står det 2533 MHz, og det er det som er hastigheten på prosesseoren, så jeg skjønner ikke hva som er galt. På andre ting som RAM finner jeg ingen feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå