PJ_92 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hey folks... informasjon om tråden : Jeg skal installere WinXP Pro på min Vista pc har WinXP Pro CD (fikk med en annen data som jeg har) min data : HP Pavilion dv9000 Windows Vista 2.0 G RAM Inter Core2 CPU T5600 1.83 GHz NVIDIA GeForce Go 7600 Problem : Når jeg booter opp med cden står det "installer Windows XP Pro PRESS ENTER" etter at CD`n har lastet alt den skal. Jeg trykker ENTER... så står det at "Finner ikke hardisker,kontroller at hardisken er satt in" osv... Hva er problemet ?_? Vedlig flott om jeg kunne fått det til Lenke til kommentar
JVD Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Din Xp cd har sikkert ikke SATA-drivere så den finner ikke HDD. Lenke til kommentar
PJ_92 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 jo,jeg mener den har SATA drivere, jeg har en del CD`r her med forskjellige drivere på : Reinstallasjon CD Microsoft Windows XP Professional Dell Applications For reinstalling dell-installed software Dell Drivers and Utilities Device Drivers Diagnostics and utilities frequently asked questions system documentation Lenke til kommentar
Redman Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 du må lage ny XPcd med driveren baket inn i innstalasjonsprosesen(prøv programmet nlite) Eller bruk floppy disk for å legge den til under innstallasjonen, helt i starten av prossen sier XP: hit F6 to add etellerannet og drivere, kanskje dette kan gjøres med USB penn men tror ikke det. Eller gå i bios å slå diskkontrolleren i kompatibel modus, ikke sikker på denne biosen men kanskje valget heter IDE mode... mye info om dette temaet via www.google.com Lenke til kommentar
PJ_92 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Noen forslag til hvordan jeg skal gjøre dette?? har nemlig ikke gjort noe sant her før, så hadde vært greit med en guide Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Du skriver at du har en HP Compaq. Da kan du ikke bruke de DELL cd'ene i alle fall. Men før du begynner med alt, skjekk at det finnes XP drivere til PC-en din. Er ikke en selvfølge at det gjør det. Så i verste fall, kan du ende opp med XP uten at ting fungerer. Alt fra nettverk til lyd. Endret 4. april 2008 av SaReX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå