Zelkin Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg vurderer innkjøp av matt sorte felger til min nye Honda Civic. Har hørt litt rundt om fordeler og ulemper ved vask av slike felger. De fleste sier at det er mer å holde reint, og at bremsestøv kan bli ett problem om du ikke vasker godt ofte nok. De mener at syren som brukes til å fjerne vanskelig bremsestøv vil ødelegge felgen over tid. Dessuten kan du ikke legge teflon på en matt sort felg, teflon hjelper å holde felgen ren. Noen her med litt erfaringer eller kompetanse rundt dette? Blir de vanskeligere å holde reine? Kan man legge teflon på en matt sort felg? Sikkert flere som lurer på akuratt det siden svarte felger har blitt en populær felg farge. Her er en link til de aktuelle felgene: - http://www.martins.no/images/articles/600x...h_III_Black.jpg Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg vurderer innkjøp av matt sorte felger til min nye Honda Civic. Har hørt litt rundt om fordeler og ulemper ved vask av slike felger. De fleste sier at det er mer å holde reint, og at bremsestøv kan bli ett problem om du ikke vasker godt ofte nok. De mener at syren som brukes til å fjerne vanskelig bremsestøv vil ødelegge felgen over tid. Dessuten kan du ikke legge teflon på en matt sort felg, teflon hjelper å holde felgen ren. Noen her med litt erfaringer eller kompetanse rundt dette? Blir de vanskeligere å holde reine? Kan man legge teflon på en matt sort felg? Sikkert flere som lurer på akuratt det siden svarte felger har blitt en populær felg farge. Her er en link til de aktuelle felgene: - http://www.martins.no/images/articles/600x...h_III_Black.jpg Helt greie å vaske dem.. husker når jeg jobba litt på brennes auto i sarp så leverte vi ut dem på en bil. snakka med fyren i ettertid å han sa at han vasker de med vanli bilshampo.. og bruker pusseskinn etterpå. Og på sommern tar han å polerer de 1 gang i mnd for å få den virklige glansen. Felgene er like fine som da de var nye på bilen.. Står på en 200sx s14 :!: Lenke til kommentar
Maphia Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei. Jeg vurderer innkjøp av matt sorte felger til min nye Honda Civic. Har hørt litt rundt om fordeler og ulemper ved vask av slike felger. De fleste sier at det er mer å holde reint, og at bremsestøv kan bli ett problem om du ikke vasker godt ofte nok. De mener at syren som brukes til å fjerne vanskelig bremsestøv vil ødelegge felgen over tid. Dessuten kan du ikke legge teflon på en matt sort felg, teflon hjelper å holde felgen ren. Noen her med litt erfaringer eller kompetanse rundt dette? Blir de vanskeligere å holde reine? Kan man legge teflon på en matt sort felg? Sikkert flere som lurer på akuratt det siden svarte felger har blitt en populær felg farge. Her er en link til de aktuelle felgene: - http://www.martins.no/images/articles/600x...h_III_Black.jpg Polér dem 2 ganger med "Autoglym Super Resin Polish" og én gang med "Autoglym Extra Gloss Protection" før du setter dem på og gjenta dette når du begynner å merke at de blir noe vanskligere å holde rene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå