Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia sr 50 ditech (plomberinger)


Anbefalte innlegg

hei!

jeg har en aprilia sr 50 ditech (replica) Som jeg har fjerna plomberingen(e) den der lille tommelringen og den som er på

variatorn (den lokktingen til rullerne)..

men toppfarta er bare rundt 65-8 km/h , mens en kompis av meg har samme typen og den går bedre enn min, selv om han har fjerna bare den ene tommelplomba.

forslag til hva d kan være? Min er kjørt litt mer en hans og..

post-126591-1205423508_thumb.jpg

Endret av FaderKubik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått oppdatert softwaren til innsprøytningen? Er jo et must hvis du skal ha litt mere pulver.

Finnes en fiks liten sak, som oftest en Nintendo game boy som forhandleren har til og oppgradere softwaren med. Tar ca 1min og gjøre dette. Ellers så sitter det en plombe i eksosen. Fikses lett hvis du/dere er litt nevenyttig.

 

Evt så kan du jo vekte om variatoren, men det er litt mere kødd og finne riktige vekter.

Lenke til kommentar

Forhandleren har utstyr for og oppdatere chipen til innsprøytningen, er han en ok fyr så gjør han det for deg. Men jeg vet at forhandlerne er ganske kjipe på og endre på orginalinstillinger pga at det kan "spores" tilbake til dem hvis du skulle havne i en ulykke el. Blir som oftes mye kødd da med snuten.

 

Plomben i potta satt rett innenfor flensen som monteres på sylinderen, sitter også en inni potta mener jeg og huske.

Den som sitter i flensen er i værste fall punktsveiet fast så litt plaging med en fil eller vinkelsliper/el. slipeverktøy fikser den biffen. Anbefaler deg ikke og gå løs på den med hammer og skrujern, lett og slå ting litt skjevt slik at du får falskeksos. Letteste er jo et effektanlegg, da jeg hadde en slik fikk jeg det for 1700,- for hele anlegget og montert.

 

Målte min til ca 95kmt +/- i toppfart ( Yamaha R1 lå bak og målte ) vet ikke hvor mye slingringsmonn det er på Yamaha sine spidometer, men eff.anlegg og oppgradering av software har utrolig mye og si for momente og arbeidsviljen i motoren.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...