martin_jansen Skrevet 13. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2008 Firehjulstrekkeren er norske kvinners førstevalg, og oppgis som drømmebilen til 4 av 10 kvinner. Les mer Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 13. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hvem vil ikke a permanent 4wd spør jeg altså er jo bare fordelere utenom økt drivstoff forbruk, trenger ikke ha en suv for ha 4wd som mange trur. edit og den lamboen har også 4wd så det er klarlagt. Endret 13. mars 2008 av freddy85 Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2008 Hehe ja, litt misvisende tekst under bildet av Lamboen der ... "nei takk" paradoks Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Jepp, kjenner mange damer som foretrekker 4WD. Helt forståelig. Bla. Moder'n er en stor fan av 4WD. Hun kjører riktignok ingen suv, men en liten Suzuki Ignis. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hvem vil ikke a permanent 4wd spør jeg altså er jo bare fordelere utenom økt drivstoff forbruk, Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak. Så du vil ikke ha 4x4 grunnet unødvendig ekstra vekt, men sandsekker går greit? :!: Lenke til kommentar
warpig Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak. Så du vil ikke ha 4x4 grunnet unødvendig ekstra vekt, men sandsekker går greit? :!: Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv. Så ja, jeg synes faktisk det går greit. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv. Så ja, jeg synes faktisk det går greit. Flaks for deg at det alltid er en sandsekk i nærheten når du trenger den da Regner med du har ribbet bilen din for bakseter, støydemping, klima-anlegg, tunge store alufelger og slikt unødvendig fjas som bidrar til dårligere ytelse. Vekten er jo tross alt det viktigste. Ble litt OT, men syns bare argumentet mot 4x4 var litt vel pussig.. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv. Så ja, jeg synes faktisk det går greit. Flaks for deg at det alltid er en sandsekk i nærheten når du trenger den da Regner med du har ribbet bilen din for bakseter, støydemping, klima-anlegg, tunge store alufelger og slikt unødvendig fjas som bidrar til dårligere ytelse. Vekten er jo tross alt det viktigste. Ble litt OT, men syns bare argumentet mot 4x4 var litt vel pussig.. Vel, jeg har da med sandsekker hjemmefra om jeg skulle mene det var nødvendig. Ellers kan det nevnes at bilen jeg bruker er en 25 år gammel Porsche uten klimaannlegg, dekkene er 16 tommer med god, fast dekkant. Bilen har bøtteseter forran, bakseter i form av humper i gulvet som sannsynligvis har oppstått ved en veil i produksjonsprossen og rust som demper karosseriplatenes vekt ( ), men støydempningen er nok orginal. Den drasser helt klart med seg mye unødvendig vekt, men jeg ser likevel ikke poenget med å drasse med meg enda mer. Bilen som har funksjon som familiebil har absolutt mye unøddiv vekt. Den har blant annet klimaannlegg ... Men selv her ser jeg ikke poenget i å drasse med meg mer enn allerede jeg gjør. Ops: Skrev feil, det er 16 tommer på sommer - 15 tommer på vinterfelgene. Endret 22. mars 2008 av warpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg