Gå til innhold

Amotor: Kvinner vil ha 4x4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem vil ikke a permanent 4wd spør jeg altså er jo bare fordelere utenom økt drivstoff forbruk,

 

Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak.

 

;)

Lenke til kommentar
Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak.

 

;)

 

Så du vil ikke ha 4x4 grunnet unødvendig ekstra vekt, men sandsekker går greit?

 

:!:

Lenke til kommentar
Vel, jeg. I utgangspunktet er jeg imot alt som påfører min bil ekstra, unødig vekt. Man får dessuten en falsk trygghetsfølelse og i hvert fall så sliter jeg med å finne grensen på bilens veigrep. Hittil i livet har jeg greid meg utmerket med forhjuls- eller bakhjulstrekk. I verste fall pøser man på med noen vekter eller sansekker pluss tynne hjul så får man feste også med drift på hjulene bak.

 

;)

 

Så du vil ikke ha 4x4 grunnet unødvendig ekstra vekt, men sandsekker går greit?

 

:!:

 

Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv.

Så ja, jeg synes faktisk det går greit.

 

;)

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv.

Så ja, jeg synes faktisk det går greit.

 

;)

 

Flaks for deg at det alltid er en sandsekk i nærheten når du trenger den da ;) Regner med du har ribbet bilen din for bakseter, støydemping, klima-anlegg, tunge store alufelger og slikt unødvendig fjas som bidrar til dårligere ytelse. Vekten er jo tross alt det viktigste.

 

Ble litt OT, men syns bare argumentet mot 4x4 var litt vel pussig.. :wee:

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg ikke finner det nødvendig å kjøre med sandsekker/vekter året rundt. Det er dessuten lettere å kvitte seg med et par av det slaget fremfor å kvitte seg med deler av drivverket. Prøv selv.

Så ja, jeg synes faktisk det går greit.

 

;)

 

Flaks for deg at det alltid er en sandsekk i nærheten når du trenger den da ;) Regner med du har ribbet bilen din for bakseter, støydemping, klima-anlegg, tunge store alufelger og slikt unødvendig fjas som bidrar til dårligere ytelse. Vekten er jo tross alt det viktigste.

 

Ble litt OT, men syns bare argumentet mot 4x4 var litt vel pussig.. :wee:

 

Vel, jeg har da med sandsekker hjemmefra om jeg skulle mene det var nødvendig. Ellers kan det nevnes at bilen jeg bruker er en 25 år gammel Porsche uten klimaannlegg, dekkene er 16 tommer med god, fast dekkant. Bilen har bøtteseter forran, bakseter i form av humper i gulvet som sannsynligvis har oppstått ved en veil i produksjonsprossen og rust som demper karosseriplatenes vekt ( :innocent: ), men støydempningen er nok orginal. Den drasser helt klart med seg mye unødvendig vekt, men jeg ser likevel ikke poenget med å drasse med meg enda mer.

 

Bilen som har funksjon som familiebil har absolutt mye unøddiv vekt. Den har blant annet klimaannlegg ... Men selv her ser jeg ikke poenget i å drasse med meg mer enn allerede jeg gjør.

 

;)

 

Ops: Skrev feil, det er 16 tommer på sommer - 15 tommer på vinterfelgene.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...